معرفی و دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال: راهنمای تحول سازمان ها در عصر دیجیتال

عکس جلد کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال: راهنمای تحول سازمان ها در عصر دیجیتال
قیمت:
۹۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال: راهنمای تحول سازمان ها در عصر دیجیتال

کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال نوشته‌ی مهدی شامی زنجانی و محسنه اسدی کتابی است که در آن شما با اصول مدیریت دیجیتال و تحول مدیریت منابع انسانی سنتی در عصر تکنولوژی آشنا می‌شوید. در این کتاب مولفان به مخاطبان خود به‌طور مفصل توضیح داده‌اند که چگونه صاحبان کسب‌وکار با بهره گرفتن از ابزار تکنولوژی می‌توانند بهره‌وری کارمندان خود را افزایش دهند، شفاف‌ترین و بهترین نتایج را دریافت کنند و بسیاری از فرایند‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسانند.

درباره‌ی کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال

مهدی شامی زنجانی و محسنه اسدی با بهره‌ بردن از تجربه‌ی سال‌ها کار در محیط رقابتی کسب‌وکار ایران، کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال را تالیف کرده‌اند تا قدم به قدم با مدیران منابع انسانی همراه شوند و راه و رسم استفاده از تکنولوژی در مدیریت منابع انسانی را به آن‌ها بیاموزند. مدیران و کارمندان با خواندن این کتاب با تکنیک‌ها و ابزار این حوزه آشنا می‌شوند و بهتر می‌توانند خود را با سرعت سرسام‌آور رشد تکنولوژی هماهنگ کنند.

در یک کلام،‌ مدیریت منابع انسانی دیجیتال به استفاده از ابزارها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که با استفاده از آن‌ها فرآیندهای سازمانی تسریع می‌شوند. فرآیندهایی مانند استخدام، آموزش، مدیریت مالی و ارزیابی عملکرد کارکنان از طریق اتوماسیون‌های پیشرفته به‌مراتب آسان‌تر انجام می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال

استفاده از مدیریت منابع انسانی دیجیتال می‌تواند فرصت‌های منحصربه‌فردی ایجاد کند و منافع بسیاری داشته باشد. با استفاده از این سیستم، بار کار اداری کاهش می‌یابد و تمرکز سیستم مدیریتی بر استراتژی‌های کلان خواهد بود، در نتیجه کل سیستم کارآمدی و بهره‌وری بیشتری را تجربه خواهد کرد. اما این تنها مزیت مدیریت دیجیتال نیست. داده‌های دقیق و تحلیل‌هایی که سیستم دیجیتال می‌تواند به کمک آمار و ارقام ارائه دهد خطاهای سیستمی را کاهش می‌دهد و بر بهتر شدن تصمیم‌گیری‌ها موثر است. بر همین اساس، سرعت انجام کار افزایش می‌یابد و نیاز کارمندان بهتر فراهم می‌شود. با افزایش رضایت کارکنان و افزایش میزان تعهدشان به سیستم کاری، تکنولوژی‌های دیجیتال درواقع بستری فراهم کرده‌اند که استعدادها در خدمت سیستم باقی بمانند.

کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال در هفت فصل تالیف شده است. دکتر مهدی شامی زنجانی و محسنه اسدی در فصل اول به‌دنبال ارائه‌ی یک نقشه از تحولات تکنولوژی در حوزه‌ی مدیریت هستند. در این فصل مولفان همچنین به تحول کار و نگاه به نیروی کار در عصر دیجیتال می‌پردازند و سفر کارمندان در دنیای جدید را بررسی می‌کنند. در خلال سفری که مولفان در پیش روی مخاطب خود قرار می‌دهند، به آن‌ها ثابت می‌کنند که روش‌های سنتی دیگر پاسخگو نیست و عصر دیجیتال به مدیریت داده‌محور نیاز دارد. فرهنگ سازمانی داده‌محور به دنبال حقیقت‌جویی، مسئولیت‌پذیری و شفافیت است. معیارهای سنجش در فرهنگ سازمانی داده‌محور به داده‌ها بستگی دارند و بر همین اساس می‌توان گفت که کمتر خطایی در این بستر امکان‌پذیر است. در فصل دوم مولفان به سراغ راهکارهای استخدام افراد در فرهنگ دیجیتال رفته‌اند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هوش مصنوعی قادر است فرایند استخدام را تا حدی تسهیل کند که هم این روند در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود و هم با استفاده از داده‌کاوی بهترین‌ها برای همکاری با مجموعه‌ها انتخاب خواهند شد. به گفته‌ی مولفان، استفاده از هوش مصنوعی در غربال کارجویان و شناخت ادعاهای دروغ آنان بسیار مفید واقع خواهد شد.

در فصل سوم با عنوان «جامعه‌پذیری و همسوسازی دیجیتال» مهدی شامی زنجانی به سراغ آموزش کارکنان جدید و نحوه‌ی شناساندن فرهنگ سازمانی به آن‌ها رفته است. مولفان کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال معتقدند هوش مصنوعی در این زمینه نیز می‌تواند نقش موثری ایفا کند. جالب اینجاست که با ورود مفهوم واقعیت مجازی تطبیق‌پذیری کارمندان جدید با سیستم کسب‌وکار به‌طرز معجزه‌آسایی سرعت می‌گیرد.

این کتاب را انتشارات آریانا قلم به چاپ رسانده است.

کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به همه‌ی مدیران کسب‌وکارهای نوپا و صاحبان بیزنس‌هایی که با سیستم سنتی اداره می‌شوند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال: راهنمای تحول سازمان ها در عصر دیجیتال می‌خوانیم

وقتی به عصر دیجیتال دقیق‌تر می‌نگریم، دو موج تحول در آن خودنمایی می‌کند. آغاز موج اول تحول دیجیتال به اواسط دهه‌ی 1990 برمی‌گردد، زمانی‌که با توسعه‌ی اینترنت، رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها، و گوشی‌های هوشمندِ تلفن همراه فناوری به‌طور جدی وارد زندگی مردم شد. در این موج، که می‌توان آن را الکترونیکی‌سازی نامید، هرآنچه منطق آنالوگ و فیزیکی داشت به موجودیتی صفر و یکی یا به تعبیر دیگر الکترونیکی تبدیل شد. دنیایی که موج اول تحول دیجیتال خلق کرد دنیای الکترونیکی بود، که در مقابل دنیای فیزیکی قرار می‌گرفت.

در دنیای الکترونیکی، برای ورود به بزرگ‌ترین مصداق آن، یعنی اینترنت، باید سه دبلیو را تایپ می‌کردیم. شعار اصلی این موج 724 بود، یعنی دسترسی هر هفت روز هفته و هر روز بیست‌وچهار ساعت به هر موجودیت الکترونیکی‌شده. در این موج، مفاهیم مختلفی همچون تجارت، دولت، آموزش، بازاریابی و بانکداری صفت الکترونیکی پیدا کردند. الکترونیکی کردن موجودیت‌ها ماهیت و منطق آنها را تغییر نمی‌داد، اما کمک می‌کرد بهره‌ورتر، سریع‌تر، راحت‌تر و دقیق‌تر انجام شوند. مثلاً، در این موج وقتی آموزش به‌سمت الکترونیکی شدن حرکت کرد، ماهیت و منطق آموزش همانی بود که از قبل وجود داشت، اما وابستگی آن به زمان و مکان خاص از بین رفت. برای مثال، دیگر دانشجویان مجبور نبودند در روز و ساعت خاصی در محل دانشکده‌ی خود حاضر باشند و می‌توانستند در ساعت مرجح خود و در مکانی که راحت‌اند محتوای درسی را که استادشان آماده کرده بود مشاهده کنند. همچنین مشتریان بانک دیگر محدود به پنج روز هفته و روزی هشت ساعت برای دریافت خدمات نبودند و می‌توانستند مثلاً ساعت چهار بامداد یک روز تعطیل هم پولی به حساب دیگری منتقل کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: چیستی و چرایی مدیریت منابع انسانی دیجیتال
فصل دوم: جذب و استخدام دیجیتال
فصل سوم: جامعه‌پذیری و همسوسازی دیجیتال
فصل چهارم: مدیریت عملکرد و جبران خدمات دیجیتال
فصل پنجم: آموزش و توسعه‌ی دیجیتال
فصل ششم: نگهداشت و خروج دیجیتال
فصل هفتم: مدیریت منابع انسانی دیجیتال در عمل
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال: راهنمای تحول سازمان ها در عصر دیجیتال
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-622-7089-28-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال

برای دریافت کتاب مدیریت منابع انسانی دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.