معرفی و دانلود کتاب مدیر عامل

عکس جلد کتاب مدیر عامل
قیمت:
۵۹۹۰۰ ۲۹,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیر عامل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیر عامل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیر عامل

کتاب مدیر عامل را فرشاد نجفی پور به رشته‌ی تحریر درآورده است. این کتاب بر نتایج حاصل از پژوهش‌های محققان حوزه‌ی مدیریت در زمینه‌ی عوامل تاثیرگذار بر موفقیت مدیرعامل‌های بزرگ تکیه دارد. مؤلف این مطالب را با تجربیات کاری خود، جمع‌بندی می‌کند و توصیه‌های مفیدی به مدیران عامل ارائه می‌دهد تا با سرلوحه قراردادن این توصیه‌ها، در عین کسب رضایت کارکنان، به موفقیت سازمانی دست یابند.

درباره‌ی کتاب مدیر عامل

مدیر مطلوب قرن بیست و یکم چه کسی می‌تواند باشد؟ چه ویژگی‌هایی دارد و به چه مواردی در کارمندانش توجه می‌کند؟ آیا درست است که از حوزه‌ی استراتژی‌های کلی یک سازمان دست بکشد و به جزئیات توجه داشته باشد؟ چه مهارت‌هایی پیش‌شرط موفقیت یک مدیر عامل محسوب می‌شود؟ چه می‌شود که کارکنان یک سازمان به فرسودگی شغلی می‌رسند و با نارضایتی به کارشان ادامه می‌دهند، اما کارمندان سازمان دیگری با انرژی و شوق سر کارشان حضور می‌یابند؟ فرشاد نجفی پور در کتاب مدیر عامل به این پرسش‌ها می‌پردازد و به تمامی آنچه که یک مدیر عامل باید بداند اشاره می‌کند.

تقریباً تمامی مدیران عامل مسئولیت‌های مشابهی همچون تعامل و تهیه‌ی گزارش به هیئت مدیره، تعامل با سهامداران، تعیین استراتژی‌های کلی و قرار دادن سازمان در مسیر رسالت و اهداف سازمانی را بر عهده دارند و در همین راستا نیز پیش می‌روند، اما این سوال پیش می‌آید که نقطه‌ی تمایز مدیران موفق با باقی مدیران چیست؟ پژوهشگران حوزه‌ی مدیریت طی یک تحقیق برای تحلیل عوامل موفقیت یک مدیر عامل، فهرستی از دویست مدیرعامل موفق جهان را تهیه کردند. از میان این فهرست با شصت و هفت مدیر عامل منتخب مصاحبه نموده و طی گفت و گوهای مفصل به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان به یک دستورالعمل تجویزی در این زمینه رسید، اما چند نکته‌ی کلیدی وجود دارد. درست است که تمامی مدیرعامل‌ها وظایف مشخصی دارند، اما نکته‌ی مهم ذهنیت شخصی‌شان و نحوه‌ی برخورد آن‌ها با وظایفشان است. پژوهش مزبور ذهنیت و صفاتی که به موفقیت مدیران عامل ختم می‌شود را مشخص کرده و کتاب مدیر عامل این صفات را برای شما شرح می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب مدیر عامل

از نظر نویسنده‌ی کتاب مدیر عامل، یک مدیر مطلوب باید این ویژگی‌ها را داشته باشد: ذهن خود را مدیریت کند، اخلاق‌مدار و انعطاف‌پذیر باشد، شجاعت و قدرت جمعی را در تیمش تقویت کند، مرتباً با جوان‌های تیم مشورت داشته باشد و تعادل میان کار و زندگی را از بین نبرد.

مواردی همچون استعفای خاموش، خستگی و سکوت کارکنان در کتاب مدیر عامل مورد تجزیه و تحلیلی قرار می‌گیرد. همچنین در کنار صفات مثبت و منفی مدیرعامل‌ها، به چالش‌های اصلی مدیران امروز پرداخته می‌شود. برای مثال همه‌گیری کرونا یکی از مواردی است که چالش‌های بزرگی بر سر راه مدیران قرار داده است. در طول این همه‌گیری بود که مدیران دریافتند باید سازگارتر و انعطاف‌پذیرتر باشند و اولویت اصلی‌شان را اعضای تیمشان بگذارند. تجربیات مدیران موفق در طول همه‌گیری ثابت کرد که نشان دادن انعطاف در مواردی همچون تطبیق برنامه‌ی کار با شرایط کارکنان و پذیرش فرهنگ دورکاری و مرخصی و... به پیش‌روی هر چه بیشتر تیم به سوی موفقیت منجر می‌شود.

فرشاد نجفی پور کتاب مدیر عامل را با زبانی ساده و شیوا نوشته است و نکات درخشانی را در اختیار شما می‌گذارد. در پایان هر بخش تمامی منابع مرتبط با مطالب مورد اشاره آورد شده است و می‌توانید برای مطالعه‌ی بیشتر به آنها مراجعه کنید.

این کتاب به همت انتشارات نسل نواندیش و ذیل مجموعه کتاب‌های مدیریت این انتشارات به بازار کتاب ایران عرضه شده و در دسترس مخاطبان ایرانی قرار گرفته است.

کتاب مدیر عامل برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران، مدیران ارشد و مدیران عامل مخاطبین اصلی این کتاب هستند، اما اگر به مطالعه در حوزه‌ی مدیریت علاقه دارید، مطالعه‌ی این کتاب را به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مدیر عامل می‌خوانیم

اما موفقیت یک تیم به‌طور مساوی برای مردان و زنان سود ندارد. مشارکت زنان در تیم معمولاً نادیده گرفته می‌شود. حتی اگر زنان به ‌اندازۀ مردان کار کنند، احتمال ارتقای شغلی آن‌ها از نصف هم کمتر است. زنانی که انفرادی کار می‌کنند، تقریباً به‌اندازۀ مردان شانس تصدی پست را دارند. یعنی زنان تنها زمانی کارشان دیده می‌شود که مردی در تصویر وجود نداشته باشد. برای اینکه زنان اطمینان حاصل کنند که حقشان را می‌گیرند یا باید تنها یا فقط با زن‌ها کار کنند یا اطمینان حاصل کنند که مشارکت آن‌ها در هنگام کار با مردان به صراحت مستند و تأیید می‌شود.

مطالعات روی همکاری‌ها نتایج متفاوتی به همراه داشته است. اول، نشان داده شده است که طوفان فکری خلاقیت را تضعیف می‌کند. طوفان فکری تنهایی مقصر نیست. گاهی همکاری نفس کیفیت کار را کاهش می‌دهد. همکاری باعث ایجاد اعتمادبه‌نفس کاذب می‌شود. وقتی با دیگران برای رسیدن به یک تصمیم کار می‌کنیم، بیش‌ازحد به‌دقت تفکر جمعی اطمینان پیدا می‌کنیم. افزایش اعتمادبه‌نفسی که از کار در تیم به‌دست می‌آوریم در کوتاه‌مدت هیجان‌انگیز است، اما قضاوت را نیز مختل می‌کند و اطلاعات بیرونی را نادیده می‌گیریم که احتمال خطا را افزایش می‌دهد. همکاری باعث ایجاد فشارهایی برای انطباق می‌شود. در بسیاری از همکاری‌های تیمی، با انتخاب بین کیفیت کار و کیفیت روابط در محل کار روبه‌رو هستیم. فشارهای اجتماعی باعث می‌شود که اعضای گروه حتی در مواردی که معتقدند دیدگاه اکثریت اشتباه است، با دیدگاه اکثریت موافقت کنند. همکاری باعث تنبلی می‌شود. جلسه‌ای رفته‌اید که در آن تنها شما آماده باشید؟ وقتی دیگران حضور دارند، برای همه آسان است که تصور کنند شخص دیگری کار را برعهده خواهد گرفت.

فهرست مطالب کتاب

به‌عنوان مقدمه
مسئولیت‌پذیری
مهارت‌های نرم
دعا می‌کنم گیر خودشیفته‌ها نیفتید
هوش عاطفی/ اجتماعی
منابع
وقتی مدیر و اعضای تیم در بهترین حالت خود باشند چه شکلی هستند؟
منابع
خودشیفته/ تئوری توطئه
منابع
غرور بیجا
آدم‌های تخلیه/تولیدکنندۀ انرژی
کار تیمی
منابع
من این را گفتم؟
همسویی ارزش‌ها در سازمان / شرکت
منابع
استعفای نانوشته / مدیریت خاموش
منابع
اعتمادپروری فوری
منابع
پیش‌داوری مادرزادی
تصمیم‌گیری شهودی
منابع
جملات کوتاه انگیزشی زیبا و غلط
قدرت خستگی
قانع نشوید
تیمی ‌کار کنید
جهل
منابع
چرا تعداد رئیس‌های بد بیشتر است؟
منبع
حق با اکثریت است
روان‌شناسی شی جین پینگ
سازمان و سکوت
منابع
سوءاستفاده‌کنندگان می‌دانند رفتارشان بد است؟
منابع
ضربۀ روحی در محیط کار
منابع
طوفان فکری بهترین شیوۀ تصمیم‌سازی نیست
منابع
کاریزما
منابع
مدیران بزرگ طنازند
منابع
مدیرپروری
منابع
مدیریت بحران
منابع
مدیریت تورم: سناریویی جدید برای مدیران عامل
از تاریخ درس نمی‌گیریم
منابع
انگیزۀ کارکنان / شکست مدیریت
با دروغ‌گو چه کنیم
منابع
چالش‌های اصلی مدیران امروز
منابع
چرا بعضی‌ها همیشه تقصیر را به گردن بقیه می‌اندازند؟
فرهنگ سازمانی: شاه‌کلید مدیران موفق
منابع
کلیدهای مدیریت بحران
منابع
مدیریت یعنی استعداد رهبری
هنر گوش دادن
هوش جمعی و مدیریت هوشمندتر
ساختار سازمان/تیم
منابع
مدیر مطلوب قرن بیست‌ویکم
روی خودت کار کن همیشه عبارت درستی نیست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیر عامل
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-220-867-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۹۰۰ ۲۹,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیر عامل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیر عامل

برای دریافت کتاب مدیر عامل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.