معرفی و دانلود کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد

عکس جلد کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد

ابرهای خانگی غیر از عشق، توجه و محبت چیز دیگری هم می‌خواهند؟ کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد داستانی دوست‌داشتنی و کودکانه درباره‌ی ابری است که توسط دختربچه‌ای به نام لیزی به سرپرستی گرفته می‌شود. لیزی تمام قوانین و بایدها و نبایدهای مراقبت از ابرش را به‌خوبی رعایت می‌کند اما وقتی مهم‌ترین قانون را فراموش می‌کند مجبور به گرفتن تصمیم سختی می‌شود. کتاب پیش رو به قلم و تصویرسازی اریک فن و تری فن در لیست کتاب‌های منتخب سایت آمازون قرار دارد.

درباره‌ی کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد

لیزی عاشق ابرش است؛ شاید به‌ نظر خیلی‌ها ابرهای بارانی چیزی جز دردسر نباشند، اما لیزی ابر کوچولویش را با تمام وجود دوست دارد. ابرش را روزی که همراه پدر و مادرش به پارک رفته بود از آقای ابرفروش خرید و اسمش را میلو گذاشت و حالا او را با خودش همه جا می‌برد. میلو هم دردسرهای خودش را دارد، او به آبیاری و مراقبت مداوم نیاز دارد، گاهی تخت لیزی را خیس می‌کند و گاهی هم بدعنق می‌شود و بی‌اختیار رعدوبرقی راه می‌اندازد؛ هیچ‌کدام این‌ها از نظر لیزی مشکلی ندارد. او همه‌جوره عاشق ابرش است و هر کاری بتواند برای مراقبت ازش انجام می‌دهد؛ اما اگر روزی لیزی بفهمد برای ابرش بهتر است که او را در آسمان خدا رها کند چی؟ میلو که برای رفتن به آسمان آماده است، اما لیزی هم برای روزی که مجبور شود ابر خانگی‌اش را در آسمان رها کند آماده شده؟

معرفی و دانلود کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد

این خلاصه‌ی داستان کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد (Lizzy and the Cloud) است. اریک فن (Eric Fan) و تری فن (Terry Fan) دو برادر و هنرمندی هستند که به دلیل سبک خاص و تصویرسازی زیبای داستان‌های کودکانه‌شان در جهان شناخته می‌شوند، با نگارش کتاب پیش رو منتقدان و مخاطبان خود را از سرتاسر جهان به تحسین و ستایش واداشته‌اند. کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد یکی از دوست‌داشتنی‌ترین داستان‌های تصویری کودکان است که توسط این دو برادر به نگارش درآمده و گرچه برای کودکان رده‌ی سنی ب نگاشته و تصویرسازی شده است، اما حامل پیام مهمی برای بزرگ‌سالان و والدین نیز هست.

کودکانی که از لحظه‌ی اول زندگی در آغوش امن و آرام والدین و سرپرستان خود بزرگ شده‌اند، معنای وابستگی و عشق را خوب می‌فهمند، اما این به این معنی نیست که به درک و یادگیری معنای رهایی، جدایی و سوگ احتیاجی ندارند. لیزی در کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد نماینده‌ی تمام کودکان و بزرگ‌سالانی است که از بزرگیِ عشق خود نسبت به عزیزانشان رنج می‌برند. همه‌ی ما گاهی چنان در عشق و علاقه‌ی خود نسبت به ابرهایمان غرق می‌شویم که فراموش می‌کنیم ابرها برای بزرگ شدن به آزادی بی‌انتهای آسمان آبی احتیاج دارند. کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد با داستان عمیق و تصویرسازی‌های زیبا و رنگارنگش می‌تواند به والدین و سرپرستان کمک کند مباحث عمیق و پیچیده‌ای مانند مرگ، جدایی و وابستگی را با بیانی لطیف و کودکانه با فرزندان خود مطرح کنند و اهمیت آزادی و رهایی را به ایشان بیاموزند.

معرفی و دانلود کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد

کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد توسط آزاده شکوری‌راد ترجمه شده و با چاپ نشر پرتقال روانه‌ی بازار ایران شده است.

نکوداشت‌های کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد

  • جهان خلق‌شده به وسیله‌ی برادران فن، با سایه‌پردازی ظریف و رنگ‌آمیزی تار و محوش، تصویر متفاوتی از یک حیوان خانگی ارائه می‌دهد که به دیگر حیوانات این جهان شباهتی ندارد؛ موجودی که روی گیاهان لیزی می‌بارد و پیام تغییر و رهایی را در دل خود حمل می‌کند. (پابلیشرز ویکلی)
  • این تصویر ظریف و اسرارآمیز از روابط والد و فرزندی، فرصت بسیاری را برای مطرح کردن مسائلی درباره‌ی بلوغ و پشت سر گذاشتن گذشته‌ها فراهم می‌آورد. (شلف اویرنس)
  • تری فن و اریک فن در کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد داستان قدیمی «عشق به موجودی که زیادی بزرگ است» (که اغلب با کمک دایناسورها روایت شده) را با تغییری جزئی به شکلی بازگو می‌کنند که توجه تمام مخاطبان از سنین مختلف به خود جلب خواهد کرد. (بوک‌لیست)

کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد را به تمام کودکان 4 تا 8 ساله و والدین و سرپرستان ایشان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد می‌خوانیم

مردم با عجله به‌طرف چرخ‌وفلک جدید می‌رفتند تا سوارش شوند یا می‌خواستند زودتر به نمایش عروسکی برسند.
آن روزها دیگر ابرها خیلی طرفدار نداشتند، اما لیزی اینطور فکر نمی‌کرد.
با هر نسیمی ابرها بالا و پایین می‌پریدند.
بعضی‌هایشان پف‌پفی و گرد بودند.
بعضی دیگر آنقدر کمرنگ بودند که اصلاً به چشم نمی‌آمدند.
ابرهایی به‌شکل طوطی، خرگوش، ماهی و فیل...
اما لیزی ابری معمولی می‌خواست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد
نویسنده،
مترجمآزاده شکوری راد
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات53
زبانفارسی
شابک978-622-274-702-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان آموزنده کودک، کتاب‌های کودک 6 تا 8 سال
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد

برای دریافت کتاب لیزی و ابری که باید رها می‌کرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.