معرفی و دانلود کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟

عکس جلد کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟

کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟ نوشته‌ی شینوسکه یوشی تکه، یک اثر کودکانه برای ایجاد سؤالات فلسفی در ذهن کودکان و کمک به آن‌ها برای فکر کردن درباره‌ی هویت وجودی خودشان است. داستان این اثر بسیار سرگرم‌کننده و آموزنده، از این‌جا آغاز می‌شود که قهرمان داستان، دلش می‌خواهد برای انجام ندادن مسئولیت‌های کسل‌کننده‌ی روزانه، رباتی درست مثل خودش را جایگزین کند. اما سؤال اصلی اینجاست: خودش کیست؟!

درباره‌ی کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟

پرسیدن سؤالات فلسفی کار کودکان است! هر چه کودک باهوش‌تر باشد، سؤالات عجیب‌تری درباره‌ی جهان پیرامون، خودش، قوانین هستی و دلیل پدیده‌ها می‌پرسد. مادر و پدرها عادت دارند که به سؤالات مداوم بچه‌ها پاسخ دهند. اما گاهی لازم است، از این هم فراتر روند و به عنوان والدینی پیش‌رو، خود سؤالاتی را برای کودکان طرح کرده و آن‌ها را با چالش‌هایی فلسفی در سطح درک خودشان روبه‌رو کنند. همین موضوع اهمیت و ضرورت کتاب‌های مجموعه‌ی فیلسوف کوچک، خصوصا کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟ (Can I Build Another Me) را نشان می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟

شینوسکه یوشی تکه (Shinsuke Yoshitake)، داستان کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟ را از آن جا شروع می‌کند که قهرمان کوچولوی داستان، کوین، از انجام تکالیف روزانه خسته شده است. او حوصله‌ی جمع‌وجور کردن خانه، نوشتن مشق‌ها و مرتب کردن اتاقش را ندارد. پس تصمیم می‌گیرد با پول‌توجیبی‌هایش رباتی بخرد تا به جای او کارها را انجام دهد. او به ربات می‌گوید که باید کارها را انجام بدهی اما نباید بگذاری کسی بفهمد که تو من نیستی! ربات مهربان قبول می‌کند اما سوالی می‌پرسد که آغاز ماجرای پرپیچ‌وخم فکر کردن درباره‌ی هویت است. او دقیقا کیست؟! چه چیزی قهرمان کوچک داستان را از دیگران متمایز می‌کند؟ آیا اسم و فامیلش، ویژگی‌های ظاهری او یا موضوعات مورد علاقه‌اش هویتش را می‌سازند؟

کوین سؤالش را از آدم‌های مختلف می‌پرسد و می‌فهمد هر کس، نگاهی خاص نسبت به او و شخصیتش دارد. اینکه کوین کوچولو در آخر به چه نتیجه‌ای می‌رسد را شینوسکه یوشی تکه با هنرمندی خاص خودش و به‌شکلی قابل‌فهم برای همه‌ی کودکان در کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟ توضیح داده است.

امیدوارم با خواندن اسم فیلسوف کوچولو، ترس برتان نداشته باشد که کتابی سنگین و پیچیده را دست گرفته‌اید! داستان این اثر به زبانی کاملا ساده و کودکانه نوشته شده، دغدغه‌ها و زاویه‌ی دید آن کاملا کودکانه است و این ویژگی باعث ارتباط‌گیری بیشتر کودکان دبستانی با مضمون کتاب می‌شود. همچنین به آن‌ها کمک می‌کند که آن را بدون مشکل و به‌تنهایی بخوانند و درباره‌اش فکر کنند. اما پیشنهاد بدی هم نیست که کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟ را به همراه کودکتان بخوانید و درباره‌اش با یکدیگر صحبت کنید. کودکان دبستانی، از حرف زدن درباره‌ی ایده‌های بزرگ لذت می‌برند.

کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟ تصویرهایی بسیار گیرا، بانمک و دوست‌داشتنی نیز دارد که شینوسکه یوشی تکه آن‌ها را خلق کرده است. این تصاویر کاملا در جهت پیشبرد داستان طراحی شده‌اند و اطلاعات جذابی را به داستان می‌افزایند. ترجمه‌ی کتاب را رضی هیرمندی، یکی از برترین نویسندگان و مترجمان حوزه‌ی کودک و نوجوان انجام داده است. کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟ جزو کتاب‌های فندق، واحد کودک نشر افق، است.

درباره‌ی مجموعه‌ی فیلسوف کوچک از کتاب‌های فندق نشر افق

شینوسکه یوشی تکه، مجموعه کتاب‌های کودک خود را با مضامین فلسفی نوشته است و در هر یک، ماجرای داستان به سمتی پیش می‌رود که سؤالات متعدد فلسفی در زمینه‌های گوناگون در ذهن کودکان شکل می‌گیرد. او در این داستان‌ها، نگرش فلسفی به جهان را آموزش می‌دهد و با دیدگاهی کودکانه، مباحث بزرگی را که انسان‌ها باید بدانند و درباره‌ی آن بیندیشند، بیان می‌کند. تصاویر زیبای این مجموعه را، نویسنده، با همان طنازی و ظرافت داستان، طراحی کرده است. مجموعه‌ی فیلسوف کوچک را رضی هیرمندی، ترجمه و واحد کودک نشر افق چاپ کرده است. کتاب‌های «شاید سیب باشد»، «این کش مال من است»، «بیش از این‌ها باید باشد»، «چرا من این احساس را دارم» و... از جمله آثار این مجموعه‌ی ارزشمندِ حوزه‌ی کودک به‌شمار می‌روند.

جوایز و افتخارات کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟

  • برگزیده‌ی 5 لاکپشت پرنده
  • کتاب برگزیده‌ی شورای کتاب کودک

نکوداشت‌های کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟

  • یک کتاب تصویری بسیار خنده‌دار، شگفت‌انگیز، فلسفی، پر از مشاهدات زیرکانه و طنزآمیز... هر صفحه فرصتی برای گفت‌وگو ارائه می‌دهد. (بوک بلاگ)
  • کتاب هوشمندانه‌ای که راه‌های بسیاری را برای بحث و تبادل نظر، باز می‌کند.... اثری که خیلی خوب نوشته شده است. (پرنتز این تاچ)
  • کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟، با طنز و تصاویر عجیب‌وغریب خود، مخاطبان جوان‌تر را جذب کرده و به آن‌ها کمک می‌کند درباره‌ی هویت خویش بیندیشند. (پیکچر بوکز بلاگر)
  • مسلما این همان فلسفه برای کودکان است. من نتوانستم حساب کنم کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟ چند بار فضایی برای تأمل و بحث باز می‌کند... (رد ریدینگ هاب)
  • این اثر یک کتاب مناسب برای کودکان است تا به این فکر کنند چه چیزی [در شخصیتشان] آن‌ها را منحصربه‌فرد کرده است... نویسنده، قاب‌های فلسفی خود را با طنز و زبردستی، به هم متصل می‌کند و تصویری جامع می‌سازد. (گاردین)

کتا‌ب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟ برای چه کسانی مناسب است؟

داستان فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟ برای کودکان 7 تا 9 سال که به داستان‌های آموزنده و فلسفی علاقه دارند، است.

در بخشی از کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟ می‌خوانیم

من را بابا و مامانم درست کرده‌اند.
بابا و مامان هم برای خودشان بابا و مامانی داشته‌اند.
اگر همین‌طور عقب‌عقب بروی، می‌بینی من به یک عالمه آدم وصلم.
همه‌جا از خودم نشانه‌ای باقی می‌گذارم.
حتی اگر جایی نباشم، می‌توانی بفهمی آن‌جا بوده‌ام یا نه.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟
نویسنده
مترجمرضی هیرمندی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-353-394-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان کودک 3 تا 5 سال
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟

برای دریافت کتاب فیلسوف کوچک 2: می‌توانم یک من دیگر بسازم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.