معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 21: جواهرات کاستافیوره

عکس جلد کتاب ماجراهای تن تن 21: جواهرات کاستافیوره
قیمت:
۱۰۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 21: جواهرات کاستافیوره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 21: جواهرات کاستافیوره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای تن تن 21: جواهرات کاستافیوره

کتاب ماجراهای تن تن 21: جواهرات کاستافیوره نوشته‌ی هرژه، نویسنده و کاریکاتوریست خوش‌ذوق بلژیکی است. ماجرای این جلد از کتاب، مثل همیشه، درباره‌ی تن تن و کاپیتان هادوک است که به یک‌سری کولی برخورد می‌کنند و آن‌ها را به خانه‌شان دعوت می‌کنند. دقیقاً در همین‌حین بیانکا کاستافیوره که خواننده‌ی معروف اپرا است، تصمیم می‌گیرد به دیدن تن‌تن برود. در ادامه‌ی قصه، در تالار مارلین‌اسپایک آشوب به پا می‌شود و بعد جواهری ارزشمند گم می‌شود.

درباره‌ی کتاب ماجراهای تن تن 21: جواهرات کاستافیوره

شخصیت تن تن و ماجراجویی‌هایش سالیان طولانی است که در دل کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ‌ترها در سراسر جهان جا دارد. مجموعه کتاب‌های مصوری که پر است از اتفاقات مهیج و ماجراجویی‌های جذاب که تا انتهایش را نخوانید، سخت است آن را کنار بگذارید. کتاب ماجراهای تن تن 21: جواهرات کاستافیوره برعکس باقی جلدهایی است که هرژه نوشته است. این کتاب تنها جلد در این مجموعه است که شخصیت‌ها در تالار مارلین‌اسپایک، املاک خانوادگی کاپیتان هادوک، می‌مانند و نه به جایی سفر می‌کنند و نه با جنایتکاران خطرناک مواجه می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 21: جواهرات کاستافیوره

زمانی که کاپیتان هادوک پیش یک کف‌بین می‌رود، پیش‌گویی او درباره‌ی سرقت جواهرات یک خانم زیبا را نادیده می‌گیرد. وقتی بیانکا کاستافیوره، خواننده‌ی معروف اپرا، ناگهان سروکله‌اش در تالار مارلین‌اسپایک پیدا می‌شود، پیش‌گویی کف‌بین قصه به‌ظاهر رنگ واقعیت می‌گیرد. حالا موضوع این است که آیا تن تن می‌تواند دزد جواهر را پیدا کند؟ در این بین که کارآگاهان قصه، کولی‌ها را متهم اصلی می‌دادند، تن تن، مشهورترین خبرنگار دنیا، باید تلاشش را برای دستگیری سارق جواهرات بکند.

منتقدان کتاب ماجراهای تن تن 21: جواهرات کاستافیوره به‌خاطر نمایش طنز شخصیت‌هایش تحسین کرده‌اند. همین کافی است که باعث شود هواداران دوآتشه‌ی ماجراهای تن تن و سگش، میلو، و کاپیتان هادوک سراغ این جلد بیایند و آن را بخوانند.

ماجراهای تن تن بیش از 90 سال است که همچنان جذاب هستند و پیوسته خوانندگانش را علاقه‌مند نگه می‌دارد. مجموعه کتاب‌های ماجراجویی‌های تن تن از آن موقع تا حالا، 230 میلیون نسخه فروخته و ثابت کرده که کتاب‌ها و رمان‌های مصور می‌توانند به‌همان‌اندازه که در قرن بیستم تمام رده‌های سنی را سرگرم می‌کردند، اکنون در قرن بیست‌ویکم نیز سرگرم کنند. هرژه (Hergé) با نام کامل ژرژ پروسیه رمی (ژرژ پروسپه رمی) به خاطر مجموعه کتاب‌های مصور ماجراهای تن تن از اولین کسانی بود که در این زمینه در اروپا سر زبان‌ها افتاد و خیلی زود به چندین زبان مختلف در سراسر جهان ترجمه شد. حال جلد بیست‌ویکم این مجموعه، جواهرات کاستافیوره (The Castafiore Emerald) با ترجمه‌ی نادر تکمیل همایون با همت انتشارات کتاب چ چاپ و منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان این مجموعه قرار گرفته است.

مجموعه کتاب‌های تن تن

مجموعه کتاب‌های تن تن یکی از معروف‌ترین کتاب‌های مصور در دنیاست که طرفداران بیشماری در سراسر دنیا دارد. تا به امروز از این مجموعه کتاب‌های جذاب اقتباس‌های بسیاری، ازجمله سینمایی و تلویزیونی و حتی رادیویی، صورت گرفته و به بیشتر زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. شخصیت‌های داستان این کمیک‌های محبوب تن تن و سگش، مایلو و کاپیتان هادوک هستند. تن تن خبرنگاری است که از هیچ‌چیز ترسی ندارد و شجاعانه به دل خطر می‌زند و بودن مایلو در کنارش، به جذاب‌تر شدن و بامزه‌تر شدن ماجرا کمک می‌کند. کاپیتان هادوک یکی دیگر از شخصیت‌های کمیک‌های هرژه است که همیشه‌ی خدا دارد غر می‌زند و به دل سیاه شیطان لعنت می‌فرستد.

هرژه با الهام از وقایع تاریخی مانند جنگ جهانی اول و دوم و حتی جنگ سرد، به مفاهیمی چون نژادپرستی و استعمار و نظام سرمایه‌داری و جنگ بر سر نفت می‌پردازد. همین امر باعث شده‌است که کتاب‌های مصور تن تن فقط داستان‌هایی سرگرم‌کننده برای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان نباشد بلکه آموزنده هم باشد. این مجموعه کتاب‌های مصور نخستین بار در ایران به یاری انتشارات یونیورسال و با مجوز رسمی به زبان فارسی ترجمه و در سال 1350 منتشر شد.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های تن تن

  • موفق به فروش بیش از 250 میلیون نسخه در سراسر جهان.
  • حضور در لیست صد کتاب برتر کودک تاریخ که تایم اَوت (Time Out) در سال 2022 منتشر کرد.
  • ترجمه به بیش از هفتاد زبان دنیا.

اقتباس سینمایی از مجموعه ماجراهای تن تن

استیون اسپیلبرگ، کارگردان صاحب‌سبک و کاربلد آمریکایی، در سال 2011 انیمیشنی از مجموعه‌ی ماجراجویی‌های تن تن اقتباس کرد و ساخت و جان ویلیامز، آهنگساز بزرگ، توانست برای این انیمیشن در شاخه‌ی بهترین موسیقی متن نامزد جایزه‌ اسکار شود.

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های تن تن

  • تن تن یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های کتاب‌های کودکان است. (سایت آمازون)
  • تن تن به شما الهام می‌بخشد تا در دنیای بزرگسالان جوان بمانید. (چارلی هیگسون، نویسنده)

کتاب ماجراهای تن تن 21: جواهرات کاستافیوره برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم یکی از چندین میلیون نفری هستید که شیفته‌ی ماجراجویی‌های تن تن به همراه سگش، مایلو، و کاپیتان هادوک غرغرو هستید و نمی‌خواهید حتی از یک جلد از این کتاب جا بمانید، هرگز این جلد از ماجراجویی‌های تن تن را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب ماجراهای تن تن 21: جواهرات کاستافیوره می‌خوانیم

- این پله‌ی کوفتی...! این پله‌ی صاحب ُمرده...! آخ! مگه دستم به این سنگ‌کار بی‌وجدان نرسه...!
- همین مونده که بشکنه! فکر کنید این وسط پام هم پیچ بخوره!
- آآآخ! پاتون حسابی پیچ خورده، کاپیتان عزیز...! رباط پاتون هم پاره شده.
- فردا می‌آم پاتون رو گچ بگیرم، دوست عزیز...
- گچ بگیرید؟!؟... اون هم برای یه پیچ‌خوردگی ساده؟!؟ ولی دکتر، من امروز دارم میرم ایتالیا...!
- حرفش رو هم نزنید...! گچ می‌گیرم و بعدش پونزده روز استراحت مطلق...! شانس آوردید که پاتون نشکسته!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای تن تن 21: جواهرات کاستافیوره
نویسنده
مترجمنادر تکمیل همایون
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-8116-11-2
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای تن تن 21: جواهرات کاستافیوره

برای دریافت کتاب ماجراهای تن تن 21: جواهرات کاستافیوره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.