معرفی و دانلود کتاب طراحی سایت را قورت بده!: مفاهیم پایه و اصطلاحات پرکاربرد در طراحی صفحات وب

عکس جلد کتاب طراحی سایت را قورت بده!: مفاهیم پایه و اصطلاحات پرکاربرد در طراحی صفحات وب
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی سایت را قورت بده! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی سایت را قورت بده! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی سایت را قورت بده!: مفاهیم پایه و اصطلاحات پرکاربرد در طراحی صفحات وب

کتاب طراحی سایت را قورت بده!، مرجعی برای آشنایی با مفاهیم پایه و اصطلاحات پرکاربرد در طراحی صفحه‌های وب است. محمدجواد درگزی خوجین، نویسنده‌ی کتاب، تمامی اطلاعاتی را که علاقه‌مندان به طراحی وب باید برای یادگیری این مهارت از آن‌ها آگاه باشند، در این اثر گنجانده است. پس از مطالعه‌ی این کتاب، از اصطلاح‌های مختلف دنیای طراحی وب باخبر می‌شوید و در جریان شیوه‌های مختلف طراحی سایت قرار می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب طراحی سایت را قورت بده!

کتاب طراحی سایت را قورت بده!، تمامی اصطلاحات لازم برای ساخت وب‌سایت را پیش روی خواننده قرار می‌دهد. محمدجواد درگزی خوجین، نویسنده‌ی کتاب، در کنار آشنایی خواننده با اصطلاحات پرکاربرد در حوزه‌ی طراحی وب، علاقه‌مندان به طراحی سایت را با مفاهیم پایه‌ و روش‌های ساخت وب‌سایت، آشنا می‌کند. این ویژگی‌ها، کتاب حاضر را به منبعی کامل برای آشنایی با طراحی سایت تبدیل کرده است. درواقع می‌توان گفت، نویسنده در این اثر، خواننده را با تمامی اطلاعات و مهارت‌هایی که باید برای طراحی سایت فرا بگیرد، آشنا می‌کند. پس از این آشنایی، می‌توانید رویکرد دلخواه را برای یادگیری طراحی سایت در پیش بگیرید.

معرفی و دانلود کتاب طراحی سایت را قورت بده!

مطالب کتاب طراحی سایت را قورت بده! با توضیحی کامل درباره‌ی وب‌سایت و انواع آن، آغاز می‌شود. پس از مطالعه‌ی این بخش، از تفاوت میان وب‌سایت‌ها آگاه می‌شوید و در جریان چگونگیِ سازوکار کنسرسیوم وب‌ جهان‌گستر (WWW)، قرار می‌گیرید. بخش بعدی این اثر به توضیح مفهوم اینترنت و انواع آن اختصاص دارد. در این بخش، آدرس‌های آی‌.‌پی نسخه‌ی 4 و 6، کاملاً توضیح‌ داده‌ شده است. نویسنده‌ در ادامه‌ی کتاب، خواننده را با عملکرد شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت، انواع این شرکت‌ها، انتخاب آی‌.‌اِس‌.‌پی مناسب و خدمات آن‌ها آشنا می‌کند. آی.‌اس.پی یا شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، شرکت‌هایی هستند که با استفاده از اشتراک‌های دوره‌ای، شرایط مناسبی را برای اتصال رایانه‌ها و دستگاه‌های هوشمندِ کاربران به اینترنت فراهم می‌کنند.

محمدجواد درگزی خوجین، پس از ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی شرکت‌های آی‌.‌اس‌.‌پی و عملکرد آن‌ها، در این اثر از انواع اینترنت‌های ماهواره‌ای سخن رانده است. در بخش بعدی کتاب طراحی سایت را قورت بده! به توضیح میزبانی وب‌سایت می‌رسیم. تمامی اصطلاحات پرکاربردِ میزبانی وب‌سایت را در این بخش مطالعه می‌کنید. منظور از میزبانی وب‌سایت، قراردادن فایل‌های یک وب‌سایت روی سرورهای قدرتمندی است که به صورت شبانه‌روزی به اینترنت متصل هستند. این سرورها، سایتی را که در آن آپلود شده، در تمامی نقاط دنیا برای کاربران، آنلاین نگه می‌دارند.

مفاهیم دیگری مانند بانک‌ اطلاعاتی اِس‌.‌کیوِ.اِل، زبان برنامه‌نویسیِ شی‌ء‌گرا و کامپایل و کامپایلر را در ادامه‌ی این اثر مطالعه می‌کنید. آشنایی با انواع روش‌های طراحی وب‌سایت در کتاب حاضر با زبانی ساده و خوش‌فهم به مخاطب آموزش داده‌ شده است. طراحی وب‌سایت به‌روش کدنویسی، مفهوم فرانت‌انت، واسط کاربری و تجربه‌ی کاربری، مفاهیم دیگری هستند که نویسنده به توضیح آن‌‌ها پرداخته. این مفاهیم با توضیحاتی درباره‌ی انواع زبان‌های برنامه‌نویسیِ تحت‌وب، ادامه پیدا می‌کند. پس از مطالعه‌ی این توضیحات با کاربرد زبان‌های برنامه‌نویسی جاوا، اچ.‌تی‌.‌اِم‌.اِل، سی.‌اِس‌.‌اس، راست، سالیدیتی، گُو و پِرل آشنا می‌شوید.

با مطالعه‌ی کتاب طراحی سایت را قورت بده!، در جریان کاربرد سیستم‌های مدیریت محتوا قرار می‌‌گیرید. سی.‌ام.‌اس (سیستم مدیریت محتوا) ابزاری است که به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به دانش فنیِ برنامه‌نویسی، وب‌سایت خود را طراحی، مدیریت و به‌روزرسانی کند. آشنایی با مفهوم بهینه‌سازی وب‌سایت برای جست‌وجو، یکی از مفاهیم مهم در دنیای وب است که محمدجواد درگزی خوجین، مطالب بخش پایانی این اثر را به توضیح آن اختصاص داده است.

انواع الگوریتم‌های سندباکس، رقص، تازگی محتوا و کبوترِ گوگل را در این بخش مطالعه می‌کنید. مولف این اثر، مطالب خود را در کتاب طراحی سایت را قورت بده! با توضیحاتی درباره‌ی تبلیغات کلیکی گوگل و ابزار وب‌مَسترِ گوگل به‌ پایان رسانده است. توضیح‌‌هایی که درباره‌‌ی مفاهیم پرکاربردِ دنیای وب‌ در کتاب طراحی سایت را قورت بده ارائه شده‌اند، آن را به واژه‌‌نامه‌ای کامل از تمامی اصطلاحات رایج در طراحی وب‌سایت تبدیل می‌کند.

انتشارات متخصصان، وظیفه‌ی چاپ و انتشار این اثر را برعهده داشته است.

کتاب طراحی سایت را قورت بده برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به طراحی سایت که در پی یافتن منبعی برای آشنایی با اصطلاحات این حوزه هستند، مخاطب‌های اصلی کتاب طراحی سایت را قورت بده‌ به‌شمار می‌روند. مطالعه‌ی این کتاب برای طراحان وب‌سایتی که نیاز به یادآوری آموخته‌های خود دارند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب طراحی سایت را قورت بده!: مفاهیم پایه و اصطلاحات پرکاربرد در طراحی صفحات وب می‌خوانیم

فرانت‌اند عبارت است از هر آن چیزی که در مرورگر به کاربر نمایش داده می‌شود و کاربر آن را به‌طور مستقیم تجربه می‌کند (مثلاً: تصویر، متن، ویدئو و...). فرض کنید می‌خواهید یک وب‌سایت برای شرکت خود داشته باشید که در آن اطلاعاتی از قبیل آدرس، شماره تلفن، تاریخچه شرکت، لوکیشن، نمونه کارها، محصولات و... را قرار دهید در این صورت تمام آنچه شما نیاز دارید با برنامه‌نویسی در سمت کلاینت یا همان فرانت‌اند مهیا خواهد شد.

برای این کار کافی ست که چند صفحه وب ایستا طراحی کرده و این صفحات را از طریق لینک به همدیگر متصل کنید و سپس یک هاست به همراه یک دامنه خریداری و تمامی این فایل‌ها را در آن قرار دهید در این صورت وب‌سایت شما به همین راحتی آماده شده و قابل نمایش برای مشتریان خواهد بود. دقت داشته باشید که اطلاعات وب‌سایت شما به‌هیچ‌وجه به‌صورت خودکار به‌روز نخواهد شد. درصورتی‌که بخواهید مطالب خود را ویرایش کنید نیازمند این خواهید بود که صفحات مربوطه را مجدداً طراحی کرده و با فایل‌های قبلی در هاست جایگزین کنید.

طراحی فرانت‌اند نیازمند یادگیری حداقل سه مورد زیر است:

  • HTML (یک زبان نشانه‌گذاری ابرمتن یا به‌عبارت‌دیگر زبان توصیف ساختارهای صفحات وب است که برای طراحی صفحات استفاده می‌شود)
  • CSS (دستورات آبشاری استفاده‌شده درون HTML که برای تنظیم جلوه بصری (استایل) عناصر صفحه وب استفاده می‌شود مثل نوع قلم، سایز، رنگ و...)
  • JavaScript (به‌اختصار JS، نوعی زبان برنامه‌نویسی سطح بالا است که از نوع کامپایل درجا و چند الگویی است)

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: انواع نرم‌افزارهای تحت‌وب
فصل دوم: اینترنت و انواع آن
فصل سوم: میزبانی وب‌سایت
فصل چهارم: پروتکل‌های اینترنت
فصل پنجم: مفاهیم پایه برنامه‌نویسی
فصل ششم: انواع روش‌های طراحی وب‌سایت
فصل هفتم: بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جست‌وجو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی سایت را قورت بده!: مفاهیم پایه و اصطلاحات پرکاربرد در طراحی صفحات وب
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات190
زبانفارسی
شابک978-622-292-021-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی سایت را قورت بده!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی سایت را قورت بده!

برای دریافت کتاب طراحی سایت را قورت بده! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.