معرفی و دانلود کتاب صوتی لذت بدون خوشی: چرا فرزندپروری در دوره مدرن سخت است؟

عکس جلد کتاب صوتی لذت بدون خوشی: چرا فرزندپروری در دوره مدرن سخت است؟
قیمت:
۱۰۷۰۰۰ ۷۴,۹۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لذت بدون خوشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لذت بدون خوشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لذت بدون خوشی: چرا فرزندپروری در دوره مدرن سخت است؟

چرا در دنیای مدرن با وجود امکانات بیشتر فرزندآوری سخت‌تر شده است؟ این پرسشی است که کتاب صوتی لذت بدون خوشی سعی در پاسخگویی به آن دارد. این کتاب توسط جنیفر سنیور نوشته شده و سعی دارد با نگاهی واقعی و با تکیه بر مطالعات علمی و مصاحبه با والدین گوناگون، به ابعاد مختلف مسئله‌ی فرزندآوری بپردازد. ناگفته نماند که کتاب حاضر نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش کتاب‌های غیرداستانی بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی لذت بدون خوشی

تصمیم‌گیری برای فرزند آوردن یا نیاوردن از مسائل همیشگی هر زوجی است. اینکه درست است یک انسان دیگر را به دنیای پر از فقر و رنج اضافه کنیم یا غلط، پرسش مهمی است. اما وقتی تصمیم گرفتیم فرزند بیاوریم، مسئله متفاوت می‌شود. دیگر باید پای تصمیمان بایستیم، مسئولیت آن را بر عهده بگیریم و سعی کنیم برای کودکی که پایش را به این دنیا باز کردیم، پدر و مادر خوبی باشیم. هر چند آماده شدن برای فرزندآوری هم کمک خیلی زیادی نمی‌کند. مطالعه و استفاده از تجربیات دیگران می‌تواند یاری‌رسان باشد اما میان آن تجربیاتِ باواسطه و واقعیت یک دنیا فاصله است. این همان نکته‌ای است که کتاب صوتی لذت بدون خوشی (All Joy and No Fun: The Paradox of Modern Parenthood) به قلم جنیفر سنیور (Jennifer Senior) مد نظر قرار می‌دهد. نویسنده با تکیه بر منابع علمی معتبر و همچنین مصاحبه با خانواده‌های گوناگون کتاب حاضر را به رشته‌ی تحریر درآورده است و سعی دارد تصویری نزدیک به واقعیت از والد شدن به دست بدهد.

کتاب صوتی لذت بدون خوشی درباره‌ی درست یا غلط بچه‌دار شدن نظری ندارد، در عوض به تمام شرایطی می‌پردازد که با فرزندآوری برای پدر و مادر پیش می‌آید. عواملی که در فرزندآوری و پرورش فرزند نقش مهمی دارند نیز از نظر دور نمی‌ماند. بر خلاف تصور عموم پدر و مادر بودن در دنیای مدرن بسیار سخت‌تر از گذشته شده است. تجربه‌ی والدگری نسبت به گذشته تغییرات بنیادینی داشته است. نویسنده سه دلیل برای این مسئله برمی‌شمارد. اولین دلیل مطرح شدن حق انتخاب است. در گذشته به دلیل در دسترس نبودن لوازم پیشگیری از بارداری، هیچ‌کس نمی‌توانست انتخاب کند که چه زمانی و تحت چه شرایطی فرزندی به دنیا بیاورد. دلیل دوم احترام قائل شدن پدران و مادران جدید برای فرزندان است که در گذشته به مخیله‌ی هیچ‌کس خطور نمی‌کرد. دلیل سوم نیز علت فرزندآوری بود. از نظر والدین نسل‌های قبل فرزندآوری یک امر بی‌چون و چرا و طبیعی بود، اما بزرگسالان امروزی بچه آوردن را یکی از دستاوردهای زندگی می‌دانند و به آن به چشم یک پروژه می‌نگرند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی لذت بدون خوشی

ساختار کتاب صوتی لذت بدون خوشی در شش فصل و بر اساس ترتیب زمانی فرزندآوری تهیه و تدوین شده است. در فصل‌های یک و دو بر دو مسئله‌ای که بیش از همه تحت تاثیر قرار می‌گیرد تمرکز شده است؛ از بین رفتن احساس خودمختاری و تحولات بنیادین در ازدواج‌ها و تعهداتی که پیش از این میان زن و شوهر جاری بود. فصل سه به سراغ لذت‌های ویژه‌ای می‌رود که بچه‌های کوچک به زندگی وارد می‌کنند. فصل چهار سال‌های دبستان یک کودک را شرح می‌دهد و فصل پنج به سال‌های نوجوانی می‌رسد. در نهایت، فصل آخر گستره‌ی بررسی را وسیع‌تر می‌کند و به بررسی معنای فرزندآوری در کلیت زندگی می‌نشیند.

کتاب صوتی لذت بدون خوشی نخستین بار در سال 2014 به انتشار رسید. در ایران انتشارات جیحون با همکاری نشر پندار تابان آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است. برگردان فارسی را میترا دانشور بر عهده داشته و شما آن را با صدای فریبا فصیحی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب لذت بدون خوشی

  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • کتاب برگزیده‌ی سایت آمازون به انتخاب سردبیر
  • نامزد جایزه گودریدز در بخش کتاب‌های غیرداستانی در سال 2014

نکوداشت‌های کتاب لذت بدون خوشی

  • کتاب حاضر توصیه‌هایی ضروری و الهام‌بخش به شما ارائه می‌کند. (بوستون گلوب)
  • این کتاب از شرایط والدین امروزی توصیفی هوشمندانه، کامل و دقیق به دست می‌دهد. (PopSugar)
  • پیوند میان اندوه و شادی مهم‌ترین کاری است که اثر حاضر برای ما انجام می‌دهد. (نیویورکر)
  • جنیفر سنیور نظریات اجتماعی را با زبانی گرم و مهربان در هم می‌آمیزد و کتابی دلپذیر و قابل تامل ارائه می‌دهد. (سوزان کین، نویسنده‌ی پرفروش)

کتاب صوتی لذت بدون خوشی برای چه کسانی مناسب است؟

پدران و مادران و تمام کسانی که قصد والد شدن دارند، مخاطبین اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب صوتی لذت بدون خوشی: چرا فرزندپروری در دوره مدرن سخت است؟ می‌شنویم

هیچ نموداری در جهان نمی‌تواند حق این لحظه‌های غیر منتظره را ادا کند. چنین لحظاتی غلیان‌های کوچک شیرینی از رحمت الهی هستند و روی پوست خاطراتی حسی (مانند بوی شامپوی بچه، نرمی بازوهایش) به جا می‌گذارند. برای همین است که اینجا هستیم و این زندگی را پیش می‌بریم. این طور نیست؟ برای این است که این نوع شعف را درک کنیم.

سؤال این است که چرا چنین لحظاتی، حداقل با کودکان خردسال اغلب سخت به دست می‌آیند و بسیار شکننده و خیلی زودگذر به نظر می‌رسند؛ انگار که بین دو پرانتز قرار گرفته باشند. بعد از فقط چند دقیقه رقص آرام خیال‌انگیز با ایب، ویلیام با سر به زمین می‌خورد و شروع به جیغ زدن می‌کند. جسی با رقص سامبا سراغش می‌رود و با شوخی و خنده کنترل اوضاع را به دست می‌گیرد. راهش همین است.

مایلم توضیحی احتمالی پیشنهاد بدهم که چرا این لحظه‌های موهبت‌آمیز بسیار نادر هستند: سال‌های اول زندگی خانوادگی، فعالیت‌های زیادی ندارند که مناسب چیزی باشند که روانشناسان آن را «غرقه شدن» می‌نامند. به زبان ساده غرقه شدن حالتی از بودن است که آن قدر مشغول وظیفه‌ی دم دستمان هستیم -و برای این کار از احساس عاملیت و تبحرمان قدرت گرفته‌ایم که به کلی اطرافمان را فراموش می‌کنیم؛ انگار زمان متوقف شده باشد. ورزشکاران معمولاً زمانی این احساس را تجربه می‌کنند که در ضربه‌ای غرق می‌شوند یا از مانعی عبور می‌کنند. (خودشان به آن «بودن در منطقه» می‌گویند) هنرمندان هم معمولاً وقتی موسیقی یا نقاشی از وجودشان تراوش می‌کند این احساس را تجربه می‌کنند؛ انگار مانند شیر آب، فقط واسطه‌ای برای بروز این تراوش هستند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی اول
نمونه‌ی دوم
1 دقیقه
معرفی کتاب
2 دقیقه
پشت جلد
20 دقیقه
مقدمه- قسمت اول
17 دقیقه
مقدمه- قسمت دوم
23 دقیقه
فصل اول: خودمختاری- قسمت اول
21 دقیقه
فصل اول- قسمت دوم
21 دقیقه
فصل اول- قسمت سوم
17 دقیقه
فصل اول- قسمت چهارم
15 دقیقه
فصل اول- قسمت پنجم
17 دقیقه
فصل دوم: ازدواج- قسمت اول
23 دقیقه
فصل دوم- قسمت دوم
19 دقیقه
فصل دوم- قسمت سوم
24 دقیقه
فصل دوم- قسمت چهارم
21 دقیقه
فصل دوم- قسمت پنجم
18 دقیقه
فصل دوم- قسمت ششم
13 دقیقه
فصل دوم- قسمت هفتم
16 دقیقه
فصل دوم- قسمت هشتم
14 دقیقه
فصل سوم: هدایای ساده- قسمت اول
23 دقیقه
فصل سوم- قسمت دوم
17 دقیقه
فصل سوم- قسمت سوم
15 دقیقه
فصل سوم- قسمت چهارم
27 دقیقه
فصل چهارم: پرورش هماهنگ- قسمت اول
17 دقیقه
فصل چهارم- قسمت دوم
26 دقیقه
فصل چهارم- قسمت سوم
16 دقیقه
فصل چهارم- قسمت چهارم
15 دقیقه
فصل چهارم- قسمت پنجم
17 دقیقه
فصل چهارم- قسمت ششم
21 دقیقه
فصل چهارم- قسمت هفتم
29 دقیقه
فصل چهارم- قسمت هشتم
16 دقیقه
فصل چهارم- قسمت نهم
15 دقیقه
فصل چهارم- قسمت دهم
20 دقیقه
فصل پنجم: نوجوانی- قسمت اول
21 دقیقه
فصل پنجم- قسمت دوم
21 دقیقه
فصل پنجم- قسمت سوم
20 دقیقه
فصل پنجم- قسمت چهارم
17 دقیقه
فصل پنجم- قسمت پنجم
24 دقیقه
فصل پنجم- قسمت ششم
21 دقیقه
فصل پنجم- قسمت هفتم
12 دقیقه
فصل پنجم- قسمت هشتم
26 دقیقه
فصل ششم: لذت- قسمت اول
29 دقیقه
فصل ششم- قسمت دوم
13 دقیقه
فصل ششم- قسمت سوم
21 دقیقه
فصل ششم- قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لذت بدون خوشی: چرا فرزندپروری در دوره مدرن سخت است؟
نویسنده
مترجممیترا دانشور
راویفریبا فصیحی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۱۰۷۰۰۰ ۷۴,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لذت بدون خوشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لذت بدون خوشی

برای دریافت کتاب صوتی لذت بدون خوشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.