معرفی و دانلود کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده

عکس جلد کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده
قیمت:
۸۱,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده

کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده به خودسازی و موفقیت در بین اعضای خانواده می‌پردازد مخصوصاً ترتیب تولد فرزندان و چگونگی ارتباط با آن‌ها. معمولاً رفتار والدین با بچه‌ها متفاوت است به گونه‌ای که بچه‌ی اول فردی محافظه‌کار و پرخاشگر می‌شود و بچه‌ی دوم فردی با انگیزه و اهل ریسک که معمولاً آرام‌تر است.

درباره‌ی کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده

فصل اول کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده با عنوان دقایقی را با خود خلوت کنید نوشته‌ی کارولین جبز به مسئله‌ی بسیار مهم خلوت شخصی می‌پردازد، خاصه خلوت برای زنان شاغل. این بخش با جمله‌ای از فیثاغورس آغاز می‌شود: «یا خاموش باش یا حرفی بزن که از خاموشی بهتر باشد». چرا به اوقاتی نیاز دارید که بتوانید از توقعات دیگران بگریزید و مال خودتان باشید. مادران امروزی حتی فرصت دوش گرفتن هم ندارند. خلوت یکی از ملزومات سلامت روانی است. رینولد بین نویسنده‌ی کتاب چطور پدر و مادری بهتری باشیم می‌گوید متأسفانه اغلب والدین تصور می‌کنند که خلوت یکی از آن چیزهایی است که باید برای بزرگ کردن بچه‌ها کنار گذاشته شود اما پدر یا مادر بودن به معنای آن نیست که اجباراً از حقوق انسانی خود دست بردارید. گذشته از همه چیز مسئله‌ی خلوت برای مادران شاغل ضرورت بیشتری پیدا می‌کند. زنی که برای خودش خلوتی ندارد، رفته‌رفته حس ثبات شخصی‌اش را از دست می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده

فصل دوم کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده با عنوان هر کودک یک دانشمند است نوشته‌ی مری بادرو با مثالی از تولستوی شروع می‌شود: «نیکی همه‌چیز را مغلوب می‌کند و خودش هرگز مغلوب نمی‌شود.» جالب است که مثال اصلی این فصل با نابغه‌ی قرن بیستم شروع می‌شود، حتماً حدس زده‌اید منظور ما کیست؟ بله: آلبرت اینشتین. او از کودکی یک نابغه بود. آلبرت درباره‌ی علم می‌گوید که یک اکتشاف مفرح است؛ یعنی کاری جذاب است. آیا مدرسه برای کودکان ما چنین فضایی را ایجاد کرده است؟ حتی دانشگاه‌ها هم علم را تبدیل به یک کالای معمولی و کسالت‌آور کرده‌اند؛ ولی عالمان واقعی از کنجاوی خود لذت می‌برند. مری بادرو تأکید می‌کند که به سؤالات کودکان خود گوش کنید؛ زیرا ممکن است هر کدام از آن‌ها تبدیل به یک دانشمند شوند.

یکی از بخش‌های بسیار شنیدنی کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده درباره‌ی ترتیب تولد فرزندان است. این بخش با عنوان تو را از همه بیشتر دوست دارم به مقایسه بین کودکان می‌پردازد. حتماً می‌دانید که در فرهنگ خودمان نیز به کودک آخر یا کودک اول خانواده، مجموعه‌ای از صفت‌های کلیشه‌ای را می‌چسبانند. محیط مشترک خانوادگی روی شخصیت‌ فرزندان تأثیر مشابه ندارد با اینکه آن‌ها ژن‌های مشترکی دارند؛ پس ترتیب تولد به شکلی عجیب می‌تواند روی کاراکتر بچه‌ها تأثیر بگذارد. جنسیت هم مهم است. رفتار دختران با پسران فرق می‌کند. در کل، آلفرد آدلر که شاگرد زیگموند فروید بود برای اولین بار به ترتیب تولد پرداخت و نظریه‌ی عقده‌ی حقارت را مطرح کرد. او می‌نویسد که بچه‌های دوم از بچه‌های اول ضعیف‌تر هستند؛ اما از بچه‌های سوم، قوی‌تر می‌شوند.

جالب است بدانید که هر چه تعداد بچه‌های یک خانواده کم‌تر باشند، سطح رشد عقلی و فکری کودک بالاتر می‌رود. بچه‌های اول محتاط‌تر و مضطرب‌تر می‌شوند؛ چون مادران به‌شدت نگران آن‌ها هستند و اجازه‌ی هر کاری را به آن‌ها نمی‌دهند. بچه‌های اول کاملاً مطیع خانواده می‌شوند و در سن‌های بالاتر خیلی خویشتن‌دار می‌شوند. این بچه‌ها از لحاظ جسمی هم محتاط می‌شوند و معمولاً به ورزش‌های ایمن می‌پردازند. بچه‌ی اول کمی حساس و عصبی است. او مدام اضطراب دارد و نمی‌تواند به‌راحتی محبوبیت اجتماعی را کسب کند. آن‌ها گاهی احساس می‌کنند که دیگران آن‌ها را دوست ندارند. نکته‌ی بسیار کلیدی این است که دانشمندان انقلابی مثل فروید، هرگز بچه‌ی اول نبوده‌اند. طی یک پژوهش مشخص شده است که 82 درصد از دانشمندان نوآور، بچه‌ی اول نبوده‌اند.

گویندگی کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده را شهره روحی، نسترن حسنی، فریبا فصیحی، فرزانه فائزی، فرهاد اتقیایی و کامبیز خلیلی انجام داده‌اند. این کتاب توسط آسمان نیلگون منتشر شده و از سوی انتشارات جیحون تبدیل به کتاب صوتی شده است.

کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مناسب افرادی است که می‌خواهند اطلاعات روان‌شناسی خود را بالا ببرند، به‌ویژه اگر می‌خواهید تفاوت ترتیب تولد فرزندان را متوجه شوید یا نوع رابطه‌ی یک مادر شاغل با فرزندان خود را بفهمید این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده می‌شنویم

نحوه‌ تجربه هر احساس بسیار مهم است؛ زیرا حتی اگر والدین همه بچه‌ها را به یک اندازه دوست بدارند و به آن‌ها به‌طور مساوی محبت کنند به جهت کلیه عواملی که در شکل‌گیری احساس کودک نسبت به خودش و دیگران نقش دارد باز هم دریافت هر کودک نسبت به دیگری متفاوت است. تحقیقات اخیر نشان داده است که اغلب کودکان تفاوت‌های رفتاری والدین نسبت به خود و خواهر و برادرشان را متوجه می‌شوند. در تحقیقی که انجام شد حدود دو سوم از 360 کودک پنج تا شش‌ساله‌ای که حداقل یک خواهر یا برادر داشته‌اند گفتند که مادرشان یکی را به دیگری ترجیح می‌دهد و برخلاف گفته دو بووار این بچه‌اولی‌ها هستند که نسبت به آن‌ها سخت‌گیری می‌شود. در تحقیقی که جودی دان روان‌شناس دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و همکارانش در دانشگاه کمبریج انگلستان انجام دادند دریافتند که در ماه‌های نخست پس از تولد فرزند دوم، فرزند اول در سه چهارم روابط میان مادر و نوزاد شرکت می‌کند یا به‌منظور اعتراض یا برای آنکه رفتار مشابهی را از مادر طلب می‌کند. معمولاً کودک بزرگ‌تر هر کاری را که نوزاد انجام می‌دهد که باعث خوشحالی مادر می‌شود تقلید می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
دقایقی را با خود خلوت کنید
16 دقیقه
هر کودک یک دانشمند است
13 دقیقه
تو را از همه بیشتر دوست دارم
15 دقیقه
آیا با والدین همسرتان مشکل دارید؟
18 دقیقه
زمانی برای خانواده
5 دقیقه
لحظه‌های جادویی با پسرم
10 دقیقه
همسران موفق اینطورند
21 دقیقه
از فرزندتان فردی برجسته بسازید
2 دقیقه
بچه‌ها آنچه را با آن زندگی می‌کنند یاد می‌گیرند
4 دقیقه
تکالیف مدرسه معضل نیست
9 دقیقه
چگونه با فرزند نوجوان خود گفتگو کنیم
9 دقیقه
شوخی شوخی جدی می‌شه
15 دقیقه
سخت نگیر دنیا دو روزه
14 دقیقه
فرزندتان از چه می‌ترسد؟
7 دقیقه
مسئولیت یک پدر
10 دقیقه
احساساتمان را روی کاغذ بیاوریم
10 دقیقه
آیا هرگز برای کسانی که مرده‌اند و کسی را نداشته‌اند، دعا کرده‌اید؟
18 دقیقه
معمای کودکان نابغه
15 دقیقه
خشونت در بازی‌های کامپیوتری
19 دقیقه
روش‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های روزمره
11 دقیقه
باران شماتت بر سر مادران شاغل
15 دقیقه
مادران شاغل و احساس گناه - قسمت اول
23 دقیقه
مادران شاغل و احساس گناه - قسمت دوم
16 دقیقه
مادران شاغل و احساس گناه - قسمت سوم
13 دقیقه
مادران شاغل و احساس گناه - قسمت چهارم
13 دقیقه
مادران شاغل و احساس گناه - قسمت پنجم
16 دقیقه
چه چیز خانواده‌های خوشبخت متفاوت است
6 دقیقه
قدر لحظه‌های با هم بودن را بدانیم
15 دقیقه
دعوا بر سر پول
8 دقیقه
دعوا بر سر قدرت
20 دقیقه
هفت جمله‌ای که نباید گفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویشهره روحی، نسترن حسنی، فریبا فصیحی، فرزانه فائزی، فرهاد اتقیایی، کامبیز خلیلی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده

برای دریافت کتاب صوتی لحظه‌های حساس خانواده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.