معرفی و دانلود کتاب صوتی عهد

عکس جلد کتاب صوتی عهد
قیمت:
۱۲۰۰۰۰ ۶۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عهد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عهد

یکی از پرافتخارترین کتاب‌های داستانی در سال‌های اخیر که به قلم نویسنده‌ای آفریقایی نوشته شده؛ دیمون گالگوت در کتاب صوتی عهد، داستان خانواده‌ای سفیدپوستِ آفریقایی را در جریان گذر آفریقا از آپارتاید روایت می‌کند که در مسیر زندگی، عهد مهمی را که با خدمتکار سیاه‌پوستشان «سالومه» بسته بودند، فراموش می‌کنند. این کتاب مفتخر به دریافت جایزه‌ی من بوکر شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی عهد

آمور سیزده ساله در صندلی عقب ماشین عمه‌اش نشسته است و با خود فکر می‌کند که این اواخر هیچ چیز زندگی، واقعی به نظر نمی‌رسد. مثلاً چطور ممکن است حالا در راه بازگشت از خوابگاه به خانه باشد تا برای خداحافظی از بدن بی‌جان مادر آماده شود؟ اصلاً مگر مادر هم می‌میرد؟ عمه پشت فرمان نشسته و یک‌ریز از مادر بدگویی می‌کند. او خوشحال است که مادر این‌طور تنبیه شده و حتی حق او نمی‌بیند که در قبرستان مسیحی‌ها دفن شود. آخر مادر پیش از این دو بار دینش را تغییر داده؛ یک بار بعد از آشنایی با پدر و به عشق او،‌ و یک بار هم بعد از اینکه فهمید پدر در تمام این سال‌ها به او خیانت می‌کرده و بارها سر از روسپی‌خانه‌ها در آورده. اولین بار از یهودیت به مسیحیت گروید و بار دوم دوباره به کیش مردمان خود بازگشت؛ چیزی که عمه اعتقاد دارد بی‌احترامی به دین آن‌هاست و ریچل، یعنی مادر،‌ باید از بابتش مجازات شود. کسی نمی‌داند خدا مادر را به‌خاطر این تغییر رویه‌های مداوم بخشیده یا نه، اما همه می‌دانند که عمه لااقل هیچ‌وقت او را نمی‌بخشد. حالا مادر رفته و عمه می‌گوید نباید او را در گورستان مسیحی‌ها دفن کرد. اصلاً چرا باید مادر را دفن کرد؟! مگر مادر هم می‌میرد؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی عهد

دیمون گالگوت (Damon Galgut) در کتاب صوتی عهد (The Promise) قصه‌اش را با همین آشفتگی شروع می‌کند. آمور با خودش فکر می‌کند که زندگی دیگر هیچ‌وقت شبیه قبل نمی‌شود. نه خیابان‌های پرآشوب پرتوریا که حالا به صحنه‌ی اعتراضات مردم در برابر آپارتاید بدل شده، و نه اتاق‌های خانه‌ی خودشان که دیگر ردی از بودن مادر را در خود نمی‌بینند.

آمور به یاد می‌آورد روزی را که عجیب‌ترین اتفاق ممکن برایش افتاد؛ صاعقه، مثل پنجه‌ی قدرتمندی از آسمان خودش را به او رساند و در یک لحظه‌ با نور خیره‌کننده‌اش، به او حمله‌ور شد. همه‌چیز در اطرافش آتش گرفت و همین آتش هم، یکی از انگشتان پایش را از او گرفت. یادش هست در حالت نیمه‌هشیار در آغوش پدر بود و او با التماس جانش را از خدا می‌خواست. نمی‌دانست آنچه در آن لحظه می‌بیند واقعی است یا نه؛ پدری که همیشه شک داشت آمور دختر خودش باشد، حالا برای به زندگی برگشتنش آن‌چنان نعره می‌کشید و بی‌قراری می‌کرد. حالا هم که از آن روزها گذشته، باز هم زندگی به نظر واقعی نمی‌رسد. همه‌چیز شبیه یک شوخی بی‌مزه و دردناک است که بارها و بارها تکرار می‌شود...

حالا به خانه رسیده‌اند و ماشین‌های زیادِ جلوی درب خانه خبر از واقعیتی می‌دهند که آمور نمی‌خواهد باورش کند. در میان همه‌ی آن ماشین‌ها، نعش‌کش سیاهی که در گوشه‌ای پارک کرده بیشتر از همه عذابش می‌دهد. وارد خانه که می‌شود و جمعیت زیاد آدم‌های غریبه و آشنا را می‌بیند،‌ دیگر نفس کشیدن برایش غیرممکن می‌شود. برای همین خودش را به مخفیگاه امنش در بالای خانه می‌رساند و تصمیم می‌گیرد از چشم همه پنهان شود. عمه اصرار دارد آمور پیش از بردن جنازه‌ی مادر از خانه با او خداحافظی کند، ولی وقتی در یک لحظه میان جمعیت غیب می‌شود،‌ دیگر به این کار اصرار نمی‌ورزد. صدای روشن شدن موتور آن ماشین منحوس و دور شدنش به آمور اجازه می‌دهد که از مخفیگاهش خارج شود و به سمت اتاق مادر برود. به جز نبود مادر، چیز دیگری آنجا تغییر نکرده. نگاهش به لکه‌ی موهومی روی تخت مادر گره می‌خورد که نشان از زمین‌گیر شدنش به‌سبب سرطان و پرستاری‌های دلسوزانه‌ی سالومه دارد. سالومه، خدمتکار سیاه‌پوست خانه است که از زمان تولد آمور آنجا بوده و در کلبه‌ای که در گوشه‌ی حیاط ساخته شده، زندگی می‌کند. آمور در این لحظه چیزی را به یاد می‌آورد که قلبش را به تپش می‌اندازد: مادر پیش از مرگ،‌ از پدر خواسته بود به او قول بدهد که خانه‌ی سالومه و زمینش را به پاس محبت‌هایش در این سال‌ها به او می‌بخشد و او بعد از عمری صاحب خانه می‌شود. اما آیا پدرش بعد از رفتن مادر،‌ به این عهد وفادار می‌ماند؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی عهد

کتاب صوتی عهد کاری از نشر صوتی موج کتاب و انتشارات جمهوری است. این کتاب را با ترجمه‌ی مریم کشاورز و روایت رضا خضرائی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب عهد

  • برنده‌ی جایزه‌ی بوکر در سال 2021؛
  • کتاب سال به انتخاب نشریه‌های NEW STATESMAN ،OBSERVER ،GUARDIAN؛
  • نامزد دریافت مدال Andrew Carnegie در دسته‌ی داستانی؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی ساندی تایمز CNA؛
  • نامزد جایزه‌ی نویسندگان (Writers' Prize)؛
  • کتاب منتخب ویراستاران نیویورک تایمز.

نکوداشت‌های کتاب عهد

  • دیمون گالگوت شایسته‌ترین برنده‌ی جایزه بوکر است که در طی این سال‌ها دیده‌ایم... کتاب با رویکرد سیاسی‌اش واقعاً تکان‌دهنده است. ( Rose Tremain, New Statesman)
  • حیرت‌انگیز. (Colm Tóibín)
  • یک شاهکار؛ یکی از بهترین کتاب‌هایی که در این دهه‌ی گذشته خوانده‌ام... حماسه‌ای خانوادگی، تکان‌دهنده و بسیار زیبا. (Elizabeth Day)
  • واضح است که این یکی از بهترین رمان‌های سال است. (The Times)
  • کاملاً قانع‌کننده. (Patrick Gale)
  • زیبا و لذت‌بخش. (Tessa Hadley)
  • یک رمان عالی؛ پرتره‌ای ظریف، غمگین و خنده‌دار از یک خانواده و یک کشور. (PAULA HAWKINS)
  • داستانی بسیار قدرتمند؛ ساختار نوشتاری کتاب به شدت قوی و انعطاف‌پذیر بود... چه دستاورد ارزشمندی. (CLARE CHAMBERS)
  • داستانی لایه‌لایه، هوشمندانه و گیرا. (CLAIRE FULLER ― Daily Mail)
  • داستان قابل‌توجه چهار نسل از یک خانواده در آفریقای جنوبی و سرنوشت خود این کشور... جای تعجب نیست که این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی بوکر شده است. (Observer)

کتاب صوتی عهد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات آفریقا و بحث تبعیض نژادی علاقه داشته باشید،‌ از شنیدن این داستان پرکشش لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب صوتی عهد می‌شنویم

بعضی از دعاها به زبان عبری خوانده می‌شود و خاخام کاتس مداحی می‌کند. او در تلاش است تا برای التیام شکاف بین این دو خانواده، موضوع گسترده‌ای را در خطبه‌ای که آماده کرده است بگنجاند. پس این‌طور شروع می‌کند: «ریچل شش ماه پیش وقتی می‌دونست داره می‌میره اومد پیش من. اون از خیلی وقت پیش از مردم و مذهبش روگردان شده بود. از سال‌ها قبل. انتظار بازگشت نداشت. اما زندگی شیوه‌های عجیب و غریب خودش رو داره و گاهی اوقات، زمانی که می‌دونید همه‌چیز رو به پایانه،‌ در نهایت می‌تونید بهش معنا بدید. ریچل هم همین‌طور بود. من معتقدم اون الان خیلی خوشحاله که همه‌تون اینجایید. هر دو طرف خانواده‌اش.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
قسمت یک
20 دقیقه
قسمت دو
21 دقیقه
قسمت سه
19 دقیقه
قسمت چهار
20 دقیقه
قسمت پنج
17 دقیقه
قسمت شش
20 دقیقه
قسمت هفت
23 دقیقه
قسمت هشت
15 دقیقه
قسمت نه
19 دقیقه
قسمت ده
19 دقیقه
قسمت یازده
20 دقیقه
قسمت دوازده
21 دقیقه
قسمت سیزده
22 دقیقه
قسمت چهارده
21 دقیقه
قسمت پانزده
23 دقیقه
قسمت شانزده
17 دقیقه
قسمت هفده
21 دقیقه
قسمت هجده
20 دقیقه
قسمت نوزده
20 دقیقه
قسمت بیست
21 دقیقه
قسمت بیست‌ویک
22 دقیقه
قسمت بیست‌ودو
21 دقیقه
قسمت بیست‌وسه
18 دقیقه
قسمت بیست‌وچهار
23 دقیقه
قسمت بیست‌وپنج
19 دقیقه
قسمت بیست‌وشش
21 دقیقه
قسمت بیست‌وهفت
16 دقیقه
قسمت بیست‌وهشت
20 دقیقه
قسمت بیست‌ونه
21 دقیقه
قسمت سی
18 دقیقه
قسمت سی‌ویک
24 دقیقه
قسمت سی‌ودو
18 دقیقه
قسمت سی‌وسه
19 دقیقه
قسمت سی‌وچهار
21 دقیقه
قسمت سی‌وپنج
17 دقیقه
قسمت سی‌وشش
17 دقیقه
قسمت سی‌وهفت
16 دقیقه
قسمت سی‌وهشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عهد
نویسنده
مترجممریم کشاورز
راویرضا خضرایی
ناشر چاپی جمهوری
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۲۰۰۰۰ ۶۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عهد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عهد

برای دریافت کتاب صوتی عهد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.