معرفی و دانلود کتاب صوتی صداهای اعتراض

عکس جلد کتاب صوتی صداهای اعتراض
قیمت:
۴۰۵۰۰ ۲۸,۳۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صداهای اعتراض و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صداهای اعتراض و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی صداهای اعتراض

در کتاب صوتی صداهای اعتراض نوشته‌ی ایولوید نایت و لوئیس کی استوارت به حق رأی زنان پرداخته شده که مناسب مطالعات زنان و نظریه‌ی فمینیسم است. زهره زاهدی مترجم این کتاب می‌گوید که مبارزه‌ی زنان از پایان قرن نوزدهم شروع شده و به‌تدریج در قرن بیستم، دریایی از تغییرات را در سراسر جهان راه انداخته است.

درباره‌ی کتاب صوتی صداهای اعتراض

کتاب صداهای اعتراض (Rebel Voices: The Global Fight for Women's Equality and the Right to Vote) به مبارزات زنان برای تساوی حقوق با مردان می‌پردازد. ایولوید نایت (Eve Lloyd Knight) و لوئیس کی استوارت (Louise Kay Stewart) به زنانی توجه می‌کنند که پیشرو بودند و توانستند با مردان سلطه‌گر در حوزه‌ی سیاست مبارزه کنند. مثلاً کیت شپارد در سال 1892 در زلاند نو توانست حق زنان برای دوچرخه‌سواری را مطرح کند. او با دوچرخه در خیابان‌های زلاند نو می‌گشت و این امر را چیزی عادی نشان می‌داد نه کاری عجیب‌وغریب.

در پایان قرن نوزدهم، بیشتر زنان زلاند نو به‌طور مساوی با مردان در مزارع کار می‌کردند؛ اما نه حق رأی داشتند و نه حق دوچرخه‌سواری. سال‌ها بعد مسئله‌ی حق موتورسواری و ماشین‌سواری هم مطرح شد که ابتدا برای زنان مثل تمام چیزهای دیگر ممنوع بود. زنان بومی قبایل زلاند نو تلاش کردند در رأی‌گیری حکومتی شرکت کنند و در این امر موفق شدند و آن را تبدیل به یک مسئله‌ی جهانی کردند؛ پس زنان بومی زلاند نو از تمام زنان اروپایی در این زمینه پیشروتر بودند.

ایولوید نایت و لوئیس کی استوارت در کتاب صوتی صداهای اعتراض ادعا می‌کنند که موج تغییرات بعدی در سواحل استرالیا آغاز شد. زنان استرالیا به تقلید از زنان زلاند نو حق خود را فریاد زدند. ویدا گلدشتاین در سال 1891 به‌مدت 6 ماه به همراه دوستانش راهپیمایی کردند. آن‌ها توانستند طوماری با هزاران امضا از زنان گوناگون جمع کنند. آن‌ها این مبارزه را 10 سال ادامه دادند و در سال 1901 توانستند حق رأی خودشان را پیدا کنند. آن‌ها پیشتر رفتند و حق نمایندگی در مجلس را هم گرفتند؛ اما توجه داشته باشید که این یک امر سوری بود؛ زیرا زنان استرالیا تازه 50 سال بعد توانستند در مسائل سیاسی شرکت کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی صداهای اعتراض

موج بعدی کنش‌های زنان از شمال اروپا آغاز شد. زنان کشورهایی مثل سوئد و دانمارک که آزادتر از برخی کشورهای دیگر بودند و در تئاترها و کنسرت‌های موسیقی می‌درخشیدند، توانستند حق خود را به‌صورت آزاد فریاد بزنند. البته بیشتر آن‌ها حق نداشتند به تنهایی حتی به رستوران بروند! تفکرات بنیادگرای مسیحی در کشور نروژ بیداد می‌کرد و مردان شاغل در مراکز سنتی، اعتقادی به آزادی و راحتی زنان نداشتند. مبارزات زنان نروژ خیلی سخت بود؛ زیرا آن‌ها پس از سه دهه توانستند به حقوق طبیعی خود برسند. کارهای زنان نروژ باعث شد تا در 19 ژوئن 1915 زنان آیسلند نیز به حق رأی برسند. کشور کوچک آیسلند از آن زمان تاکنون یکی از آزادترین و پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا شده است.

گویندگی کتاب صوتی صداهای اعتراض نوشته‌ی ایولوید نایت و لوئیس کی استوارت، و ترجمه‌ی زهره زاهدی را فریبا فصیحی انجام داده که از سوی انتشارات سپاس در دسترس قرار گرفته و نشر صوتی جیحون آن را به کتاب صوتی تبدیل کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صداهای اعتراض

  • نایت و استوارت در این مجلد با نگارش واضح و قدرتمند خود می‌گویند: «این زنان محق تاریخ هر چیزی بودند جز انسان‌هایی ترسو.» (استارد ریویو)
  • استوارت به بررسی زنان و جنبش هایی می پردازد که راه را برای حق رای در حدود 22 کشور هموار کردند... استوارت حتی به زمانی اشاره می‌کند که زنان رنگین‌پوست در اصلاحات اولیه‌ی حق رأی زنان، کنار گذاشته شدند. (ژورنال کتابخانه‌ی مدرسه)
  • کتاب صداهای اعتراض خلاصه‌ای زیبا از تاریخ حق رأی زنان در سراسر جهان است. نویسندگان، جزئیات مبارزات زنان را مورد بررسی قرار داده و برخی از نمونه‌های مهم و تاثیرگذار قهرمانی و فداکاری را انتخاب کرده‌اند. این کتابی فوق‌العاده است. این یک هدیه‌ی شگفت‌انگیز برای هر دختری است که می‌شناسید و باید یک نسخه از آن در کتابخانه‌ی هر مدرسه‌ای وجود داشته باشد. (بوک بگ)

کتاب صوتی صداهای اعتراض مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب افرادی است که می‌خواهند درباره‌ی تاریخ سیاسی و اجتماعی -خاصه مبارزات زنان برای کسب حق رأی- بدانند. پژوهشگران و کسانی که در زمینه‌ی نظریه‌ی فمینیسم فعالیت می‌کنند از این کتاب به‌خوبی می‌توانند استفاده کنند.

در بخشی از کتاب صوتی صداهای اعتراض می‌شنویم

آفریقای جنوبی 1930

برای زنان اکوادور به دست آوردن مساوات به قدر کافی سخت بود اما در جامعه فرسوده افریقای جنوبی جایی که مهاجرین سفید پوست اروپایی بر اکثریت سیاه پوست بومی حکومت می‌کردند مبارزه برای کسب حق رأی برای عموم زنان از ان هم سخت تر بود. زمانی که در سال هزار و نهصد و سی حکومت تماماً سفید پوست و تماماً مذکر آفریقای جنوبی به زنان سفید پوست آن کشور حق رأی داد بسیاری از آن زنان پیروزی به تعویق افتاده را جشن گرفتند عده معینی از زنان تراز اول جامعه هم بودند که از قوانین جدیدی که سیاه پوستان کارگر در خانه‌ها و مزارع آن‌ها را سرکوب می‌کرد حمایت می‌کردند اما باقی زنان از چنین نتایجی سرافکنده بودند و در حمایت از خواهران و برادران سیاه پوستشان تظاهرات و راهپیمایی می‌کردند. یک گروه از زنان معترض سفید پوست به نام حمایل سیاه طی اعتراضات آرام و صلح‌آمیز در اماکن مهم و اصلی می‌ایستادند. آن‌ها حمایل‌های عریض و سیاه به نشانه‌ی عزاداری برای مساوات و برادری بر تن داشتند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
4 دقیقه
مقدمه: زنان معترض
4 دقیقه
زلاندنو 1893
3 دقیقه
استرالیا 1902
3 دقیقه
کشورهای شمال اروپا
4 دقیقه
روسیه 1917
4 دقیقه
انگلستان
3 دقیقه
کانادا 1918
5 دقیقه
ایالات متحده‌ی آمریکا 1965-1920
3 دقیقه
اکوادور 1929
4 دقیقه
افریقای جنوبی 1930
2 دقیقه
فرانسه 1944
3 دقیقه
ایتالیا 1945
3 دقیقه
ژاپن 1945
4 دقیقه
آرژانتین 1947
3 دقیقه
هندوستان 1949
4 دقیقه
چین 1949
3 دقیقه
مصر
3 دقیقه
سوئیس 1971
3 دقیقه
نیجریه 1976
4 دقیقه
خاورمیانه
2 دقیقه
تغییر جهان
8 دقیقه
تاریخ کشورهای جهان که به زنان حق رأی دادند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی صداهای اعتراض
نویسنده،
مترجمزهره زاهدی
راویفریبا فصیحی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
۴۰۵۰۰ ۲۸,۳۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی صداهای اعتراض

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی صداهای اعتراض

برای دریافت کتاب صوتی صداهای اعتراض و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.