معرفی و دانلود کتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم

عکس جلد کتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم

کتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم نوشته‌ی کارل ریچاردز، راهنمایی برای بالا بردن سواد مالی است. در این کتاب یاد می‌گیریم که چگونه از متداول‌ترین خطاهای مرتبط با پول و سرمایه دور بمانیم و از تصمیم‌گیری‌های احساسی در این حوزه اجتناب کنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم

دانش مالی یکی از حیاتی‌ترین مهارت‌هایی است که هر انسانی باید در زندگی‌اش بیاموزد و به کار ببرد. اما متأسفانه، به دلایل مختلف، این مهارت در سیستم آموزشی ما مغفول مانده و به آن توجهی نمی‌شود. نتیجه‌ی این بی‌توجهی و ضعف در آموزش، سیل عظیم افرادی را ایجاد می‌کند که با وجود داشتن شغل و درآمد،‌ باز هم از پس هزینه‌های ساده و ضروری زندگی برنمی‌آیند. البته گفتنی است که بخش زیادی از دلیل این اتفاق علاوه‌بر نبود سواد مالی درست، وضعیت آشفته‌ی اقتصادی نیز هست که مردم را روزبه‌روز فقیرتر می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم

اما کارل ریچاردز (Carl Richards) نویسنده‌ی کتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم (The Behavior Gap: Simple Ways to Stop Doing Dumb Things with Money) اعتقاد دارد که دلیل شکست‌های مالی و اقتصادی ما، چیزی بیش از شرایط نامطلوب اقتصادی است و به رفتارها و تصمیمات اشتباه خودمان در این زمینه نیز بستگی دارد. البته که ما مقصر نیستیم؛ در عصر ما، نبود آموزش مالی با سیاست‌های نظام سرمایه‌داری همراه شده تا چرخ این نظام با قدرت بیشتری بچرخد و در این میان نیز، کسانی که به این دانش مجهز نباشند، قربانی طمع سرمایه‌داران می‌شوند.

کارل ریچاردز که یکی از مربیان سرشناس امور مالی در سراسر دنیاست و مقاله‌ها و سخنرانی‌هایش از رادیوی ملی آمریکا و روزنامه‌های نیویورک‌تایمز به دست مردم می‌رسیدند، انگیزه‌اش را از نوشتن کتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم، اینطور بیان می‌کند که دلش می‌خواست جلوی اشتباهات مالی عزیزانش را بگیرد! او از دیدن اینکه آن‌ها به‌سختی پول درمی‌آوردند و بعد آن پول را به بدترین و اشتباه‌ترین شکل ممکن خرج می‌کردند خسته شده بود. او می‌گوید برای اینکه از تصمیمات اشتباه مالی آن‌ها و ضرر و زیان‌های بعدش جلوگیری کند، تصمیم به نوشتن این کتاب گرفت و در آن نکاتی را آموزش داد و توصیه‌هایی را بیان کرد که قوانین مالی را، به ساده‌ترین شکل ممکن و از طریق تصاویر ابتدایی، به مردم یاد می‌داد. نویسنده ادعا کرده که مردم بعد از درک مفاهیمی که آموزش داده، دیگر در دام اشتباهات مالی نمی‌افتند.

با شنیدن مطالب کتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم، متوجه می‌شویم چطور باید از غریزه‌ای که ما را وا می‌دارد در هنگام گرانی، اموالی را تهیه و در هنگام ارزانی بفروشیم، خودداری کنیم. این کتاب به ما کمک می‌کند که وقت، انرژی و پولمان را به شیوه‌ی هوشمندانه‌تری خرج و سرمایه‌گذاری کنیم؛ علاوه‌براین، به‌خصوص اگر جزو کسانی هستید که به خرید بی‌رویه اعتیاد دارید، این کتاب کمکتان می‌کند که پولتان را صرف چیزهایی که واقعاً اهمیتی ندارند نکنید. کارل ریچاردز به شما کمک می‌کند که الگوی رفتارهای مالی خود را پیدا کرده و هربار با اتکا به هوشیاری بیشتر، از افتادن در دام‌های تکراری جلوگیری کنید.

کتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم کاری از نشر صوتی راوشید است. این کتاب را با ترجمه‌ی عباس احمدی و گویندگی بهزاد مصحفی در اختیار دارید.

نکوداشت‌های کتاب شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم

  • کارل ریچاردز می‌تواند اشتباهاتی را که انسان‌ها در رابطه با پول مرتکب می‌شوند، ببیند؛ سپس با شوخ‌طبعی و تلنگر، آن‌ها را در مسیر درست قرار می‌دهد. (جین چتزکی)
  • کتاب شکاف رفتار یک سوال مهم را مطرح می‌کند: چگونه می توانیم واضح‌تر در مورد پول و نقش آن در زندگیِ شاد فکر کنیم؟ کارل ریچاردز نشان می‌دهد که چگونه رفتار خود را برای سرمایه‌گذاری، پس‌انداز و خرج برای ایجاد شادی بیشتر شکل دهیم. (گرچن روبین)
  • توصیه‌های هوشمندانه، تاکتیکی و عملی برای هر کسی که با پول خود کارهای احمقانه انجام داده است. (ست گودین)
  • طرح‌های ساده و فریبنده‌ی کارل ریچاردز در کتاب شکاف رفتار شما را به خنده می‌اندازد، رابطه‌تان را با پول تغییر می‌دهد و شما را ثروتمندتر می‌کند. این یک اثر کلاسیک در این حوزه خواهد بود! (ویلیام برن‌اشتاین)

کتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به بالا بردن سواد مالی خود علاقه‌مندید و برای این کار به‌دنبال منابع مفید می‌گردید، شنیدن این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم می‌شنویم

به‌طور معمول، انتظارها بر مبنای تجربه‌های اخیر و حتی خیلی‌خیلی تازه‌ی ما هستند. یک روز خانه‌ی همسایه به قیمت سودآوری فروخته می‌شود و بعدش خانه‌ی برادرتان در همان محله با قیمتی بسیار بالاتر فروخته می‌شود. اوضاع تغییر می‌کند. پس از مدتی شما هم انتظارهایتان را هماهنگ می‌کنید و فکر می‌کنید که ارزش خانه‌های این محله به رشدش ادامه خواهد داد. پس بر اساس همین انتظارهای تازه، رفتاری متفاوت بروز می‌دهید. ناگهان می‌روید سند خانه‌ی مثلاً گرانتان را به بانک می‌دهید و وام می‌گیرید تا برای سفر خانوادگی یا خرید اتومبیلی شیک‌تر خرج کنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
سخن ناشر و مقدمه
35 دقیقه
فصل یک: ما بازار را نمی‌ترکانیم، بازار ما را می‌ترکاند
26 دقیقه
فصل دو: سرمایه‌گذاری بی‌نقص
22 دقیقه
فصل سه: توصیه را ول کن، بچسب به پیش‌بینی
18 دقیقه
فصل چهار: برنامه‌ریزی زندگی مالی
24 دقیقه
فصل پنج: زباله‌دان اطلاعات
28 دقیقه
فصل شش برنامه‌های بی‌خاصیت
18 دقیقه
فصل هفت: احساسات
24 دقیقه
فصل هشت: هرکس مسئول رفتارش است
18 دقیقه
فصل نه: گپ‌وگفت پولی
16 دقیقه
فصل ده: آسان، ولی نه راحت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم
نویسنده
مترجمعباس احمدی
راویبهزاد مصحفی
ناشر صوتیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های سرمایه گذاری
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم

برای دریافت کتاب صوتی شکاف رفتار: راه‌های ساده برای اینکه از پول به درستی استفاده کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.