معرفی و دانلود کتاب صوتی درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

عکس جلد کتاب صوتی درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت
قیمت:
۱۹۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

یکی از پرافتخارترین آثار داستانی عصر حاضر! بانی گارموس در کتاب صوتی درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت، دنیایی را خلق می‌کند که هیچ‌چیز، حتی تبعیض جنسیتی و نادیده گرفته شدن توسط مردم،‌ یک زن را از رسیدن به اهدافش و درخشیدن به عنوان یک شیمی‌دان، یک مادر، یک آشپز و البته یک فمینیست باز نمی‌دارد. این اثر، پرفروش‌ترین کتاب وب‌سایت آمازون بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

به آمریکای دهه‌ی شصت میلادی خوش آمدید! جایی که هنوز نابغه‌ها به صرف زن بودنشان،‌ مجبور می‌شوند تا خود را در پوششی عامه‌پسند عرضه کنند تا بتوانند به زندگی ادامه دهند.

این داستان زندگی «الیزابت زات» است، زنی که همه‌چیز تمام است و ظاهر و باطن خوب را با هم دارد. در همین ابتدا که قصه را می‌شنوید، اتفاقات در سال 1961 در جریان‌اند، زمانی که همه‌چیز در زندگی الیزابت بهم ریخته و او عزم دارد که به تنهایی، از پس حل تمام مشکلات بربیاید. در کتاب صوتی درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت (Lessons in Chemistry) نوشته‌ی بانی گارموس (Bonnie Garmus)، قصه از جایی شروع می‌شود که یک مادر، یک نابغه‌ی شیمی و یک دانشمند معتبر، در حال آماده کردن ظرف ناهار دختر کوچکش است.

همین‌طور که تکه‌ی لازانیا را در کنار برش‌های کیوی و گوجه گیلاسی قرار می‌دهد و پاکت کوچک شیر را کنارشان جا می‌دهد، به اتفاقات ده سال گذشته فکر می‌کند. به این فکر می‌کند که چطور بی‌عدالتی و مردسالاری، کارش را در گرفتن دکترای شیمی ناتمام گذاشت و بعد همین دو پدیده‌ی نامبارک دست‌به‌دست هم دادند تا هیچکس او را در دپارتمان شیمی جدی نگیرد. یاد زمانی افتاد که با تمام قوا جنگید تا در میان شیمی‌دانان مرد به چشم بیاید و بعد یاد مردی افتاد که با همه فرق داشت... و همین مرد زندگی‌اش را به آتش کشید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

حالا که ده سال از آن اتفاقات گذشته، زندگی هنوز هم با تمام سختی‌هایش برای او جریان دارد. گرچه حالا افسردگی به هم‌نشین همیشگی روزهایش بدل شده و به عنوان یک مادر تنها، وظیفه‌ی بزرگ کردن «مدلین»، دختر کوچکش را هم به عهده دارد، اما هیچ‌کدام از این‌ها او را از کار به عنوان یک شیمی‌دان باز نداشته. حتی اگر حیطه‌ی وظایفش از حضور در جلسه‌ی تعیین شتاب‌دهنده‌ی اتمی دپارتمان شیمی تا حضور بر روی صحنه و آموزش آشپزی و ترکیب شیمی با آشپزی در نوسان باشد!

دپارتمان شیمی که چیز عجیبی نیست، جای یک نابغه‌ی شیمی قطعاً در جایی است که دیگر دانشمندان و نوابغ مشغول کارند. اما در مورد آشپزی، ماجرا از وقتی شروع شد که او تصمیم گرفت به پدر هم‌کلاسی دخترش آشپزی یاد بدهد تا از خورده شدن ناهار مدلین توسط هم‌کلاسی‌اش جلوگیری کند. اما این یک آموزش معمولی نبود، چون پدر آن دخترک تهیه‌کننده‌ی بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی آن زمان بود و با دیدن الیزابت فهمید که با یک ستاره‌ی بالقوه مواجه است! برای همین هم یک برنامه‌ی آشپزی به نام «شام در ساعت شش» ترتیب داد تا الیزابت به عنوان مربی آشپزی در آن حضور پیدا کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

شاید از خود بپرسید چه می‌شود که یک زن مستقل و باجسارت که در علم شیمی سرآمد است و همه از اون به او عنوان یک نابغه یاد می‌کنند سر از برنامه‌ی آموزش آشپزی درمی‌آورد؟ الیزابت مجبور بود برای تأمین خرج و مخارج بزرگ کردن فرزندش، این کار را با دستمزد خوبی که داشت بپذیرد. غیر از این آشپزی برای او به سکوی پرتابی تبدیل شد تا هم به یک ستاره‌ی محبوب و معروف تبدیل شود، و هم شیمی را به پخت غذا گره بزند و دانشش را در این زمینه به رخ بکشد. اینکه بعد از این دست سرنوشت چه برای الیزابت مقرر کرد را می‌توانید در کتاب صوتی درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت بشنوید.

کتاب صوتی درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت کاری از نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات کتاب کوچه است. این اثر را با ترجمه‌ی فائزه فرهادی و گویندگی سوگل خلیق در اختیار دارید.

نکوداشت‌های کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

  • این کتاب هم‌زمان که بر موضوعات جدی زن‌ستیزی، فمینیسم، خانواده و خودارزشمندی متمرکز است، اصلاً حالت آموزشی ندارد! کاراکترها غنی و بدیع، قصه طعنه‌آمیز و طنز، و رمان با همه‌ی فرازونشیبش به‌قدری جذاب است که نمی‌توانید از خواندن آن دست بکشید! (LA Daily News)
  • یک دانشمند شیمی ناامید خود را به عنوان ستاره‌ی یک نمایش آشپزی می‌بیند که قرار است جرقه‌ی یک انقلاب باشد. به دهه‌ی شصت خوش آمدید! جایی که حیطه‌ی کاری یک زن اغلب به آشپزخانه محدود می‌شود... الیزابت زات، سخت تلاش می‌کند تا این وضعیت را روزبه‌روز دگرگون کند. (New York Times)
  • نویسنده با روایتی مطمئن، قهرمانی فراموش‌نشدنی را در دل یک قصه‌ی عاشقانه به تصویر می‌کشد... در مرکزیت داستان، الیزابت زات، یک شیمیدان نابغه و با اعتماد‌به‌نفس قرار گرفته که یک فمینیست و متفکر مدرن است؛ آن هم در دنیایی که ذهن، شخصیت یا جاه‌طلبی او را نمی‌پذیرد! (Washington Post)
  • گارموس در اولین کتاب دوست‌داشتنی خود داستانی آشنا را با روایتی کاملاً بدیع ارائه کرده و به شکلی ماهرانه ژانر کمدی و تراژدی را با هم ترکیب کرده و دشمن قهرمان را تنها یک شرور در نظر می‌گیرد: فرهنگ مردسالار اواسط قرن بیستم آمریکا! (Historical Novels Review)

جوایز و افتخارات کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

  • پرفروش‌ترین رمان نیویورک‌ تایمز؛
  • کتاب پرفروش ساندی تایمز؛
  • اثر پرفروش آمازون؛
  • منتخبِ ویراستاران سایت آمازون؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز در دسته‌ی اولین رمان (2022)؛
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در دسته‌ی بهترین رمان تاریخی (2022)؛
  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب بریتانیا (2023)؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی صنعت کتاب استرالیا برای بهترین کتاب بین‌المللی (2023)؛
  • نامزد دریافت جایزه‌ی اولین رمان داستانی Waterstones (2022)؛
  • کتاب منتخب کلوپ کتاب GMA؛
  • اثر پرفروش وال‌استریت ژورنال؛
  • کتاب پرفروش یواس‌ای تودی؛
  • پرفروش واشنگتن پست؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب نیویورک‌تایمز؛
  • بهترین کتاب سال از دید واشنگتن پست؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب ان‌پی‌آر؛
  • بهترین کتاب سال از نظر اپرا دیلی؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب اینترتینمنت ویکلی؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب نیوزویک؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب Elle؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب GoodReads؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب Bookpage؛
  • بهترین کتاب سال به انتخاب Reviews Kirkus؛
  • یکی از مورد انتظارترین کتاب‌های سالِ نیویورک‌تایمز، CNN، لایبرری ژورنال و...

اقتباس سینمایی و فرهنگی از کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

قصه‌ی جذاب این کتاب به دست اپل تی‌وی، به سریالی دیدنی تبدیل شد که در سال 2023 به نمایش در آمد و بری لارسون، بازیگر برنده‌ی اسکار، در آن هنرنمایی کرد.

کتاب درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت برای چه ‌کسانی مناسب است؟

اگر از طرفداران قصه‌های عاشقانه، تاریخی، اجتماعی و البته فمینیستی هستید، شنیدن این کتاب جذاب و شنیدنی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت می‌شنویم

صبح روز بعد، دیگر خبری از بِشِرها نبود. همکارهایش غیظ‌آلود به الیزابت نگاه می‌کردند. آن‌ها فکر می‌کردند که این کار او باعث شده در معرض کینه‌ی افسانه‌ای کلوین ایوانز قرار بگیرند. وقتی الیزابت سعی می‌کرد با آن‌ها صحبت کند، نگاهشان را از او می‌گرفتند و شانه بالا می‌انداختند. الیزابت هنگام قدم زدن در سالن صحبت‌های آن‌ها را درباره‌ی خودش می‌شنید. می‌گفتند که الیزابت زیادی کارش را جدی می‌گیرد. او از همه‌ی آن‌ها بهتر بود،‌ حتی از مردان. «زن ازدماغ‌فیل‌افتاده‌ای مثل الیزابت چطور تونسته مدرک کارشناسی ارشد شیمی آلیش رو بگیره؟ حتماً براش خیلی سخت بوده. اصلاً فکر کرده چه کسیه؟» و بعد صدای خنده‌ی زننده و عصبیشان را می‌شنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
قسمت اول
51 دقیقه
قسمت دوم
35 دقیقه
قسمت سوم
39 دقیقه
قسمت چهارم
27 دقیقه
قسمت پنجم
38 دقیقه
قسمت ششم
27 دقیقه
قسمت هفتم
40 دقیقه
قسمت هشتم
44 دقیقه
قسمت نهم
30 دقیقه
قسمت دهم
28 دقیقه
قسمت یازدهم
17 دقیقه
قسمت دوازدهم
28 دقیقه
قسمت سیزدهم
16 دقیقه
قسمت چهاردهم
16 دقیقه
قسمت پانزدهم
6 دقیقه
قسمت شانزدهم
47 دقیقه
قسمت هفدهم
32 دقیقه
قسمت هجدهم
19 دقیقه
قسمت نوزدهم
14 دقیقه
قسمت بیستم
31 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
27 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم
24 دقیقه
قسمت بیست‌وسوم
33 دقیقه
قسمت بیست‌وچهارم
15 دقیقه
قسمت بیست‌وپنجم
23 دقیقه
قسمت بیست‌وششم
10 دقیقه
قسمت بیست‌وهفتم
25 دقیقه
قسمت بیست‌وهشتم
29 دقیقه
قسمت بیست‌ونهم
19 دقیقه
قسمت سی‌ام
20 دقیقه
قسمت سی‌و‌یکم
23 دقیقه
قسمت سی‌ودوم
15 دقیقه
قسمت سی‌و‌سوم
10 دقیقه
قسمت سی‌وچهارم
13 دقیقه
قسمت سی‌وپنجم
23 دقیقه
قسمت سی‌وششم
16 دقیقه
قسمت سی‌وهفتم
14 دقیقه
قسمت سی‌وهشتم
10 دقیقه
قسمت سی‌ونهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت
نویسنده
مترجمفائزه فرهادی
راویسوگل خلیق
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان تاریخی خارجی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت

برای دریافت کتاب صوتی درس‌های شیمی در ساعت شش با الیزابت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.