معرفی و دانلود کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند

عکس جلد کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند

یک رمان تاریخی و سرگذشت‌نامه‌ای با چاشنی طنز که در آن ایرج پزشکزاد برهه‌ای از زندگی خواجه حافظ شیرازی را با هنرمندی جذابی به‌تصویر می‌کشد. کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند از زبان محمد گلندام، یکی از نزدیکان و هم‌نشینان حافظ در سال‌های عمرش روایت می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند

نام ایرج پزشکزاد در اذهان ما ایرانیان اغلب با اثر ماندگار او، دایی جان ناپلئون گره خورده است. اثری که اکنون پیش روی شماست نیز یکی دیگر از آثار درخشان این نویسنده‌ی معاصر است. پزشکزاد در کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند روایت برهه‌ای از زندگی خواجه حافظ شیرازی را با چاشنی طنز بیان می‌کند.

کتاب از زبان محمد گلندام، یکی از دوستان و نزدیکان حافظ روایت می‌شود. وجود او هم مانند بسیاری از کاراکترهای دیگر داستان ناظر به شخصیتی حقیقی در دنیای واقعی است. مبارزالدین محمد مظفر هم از دیگر شخصیت‌های حقیقی‌ایست که در زمانه‌ی حافظ حاکم بخش‌هایی از ایران من‌جمله شیراز بود و در کتاب به او اشاره شده است.

پزشکراد نگارش این بخش از زندگی‌نامه‌ی خواجه حافظ شیرازی را از زبان محمد گلندام و از بهار سال 755 هجری آغاز می‌کند؛ زمانی که حافظ جوانی بیست‌وچند ساله بوده است. محمد گلندام، راوی داستان، در ابتدای کتاب از بلایی که گردانیده شده و خطری که به‌تازگی از جان خواجه دور شده حرف می‌زند. او همین مناسبت را بهانه‌ای می‌کند تا زندگی این شاعر شهیر زمانه‌ی خود و تمامی ادوار زمان را به کمک قلم توانای پزشکزاد به رشته‌ی تحریر درآورد. ایرج پزشکزاد در این کتاب صوتی روایتی جذاب و نمکین را از ابعاد مختلف زندگی شخصی و اجتماعی حافظ در برهه‌ای از زمان ارائه می‌دهد و همچنین به روابط او با دیگر شاعران نامدار همچون عبید زاکانی نیز می‌پردازد.

نشر صوتی آوانامه با همکاری انتشارات قطره این اثر ماندگار را در قالب کتاب گویا منتشر کرده است.

کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های سرگذشتنامه علاقه دارید، و یا می‌خواهید روایتی طنزآلود را از زندگی یکی از بزرگترین شاعران ادبیات پارسی بشنوید، این کتاب صوتی پیشنهادی فوق‌العاده برای شماست.

با ایرج پزشکزاد بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی ایرانی در 1306 در یک خانواده‌ی مرفه تهرانی به دنیا آمد؛ پدر وی پزشک و مادرش نیز شاهزاده‌ی قاجار بود. ایرج پزشکزاد در رشته‌ی حقوق تحصیل کرد و برای تکمیل دانش خود به فرانسه رفت. وی پس از اتمام تحصیلات، مدتی در ایران به عنوان قاضی مشغول به فعالیت بود اما پس از پنج سال به وزارت امور خارجه رفت و سمت‌های مختلفی را بر عهده گرفت.

ایرج حرفه‌ی نویسندگی را در اوایل دهه 1330 با نگارش داستان‌های کوتاه و ترجمه‌ی آثار مولیر، ولتر و... آغاز کرد. از میان آثار تألیفی پزشکزاد می‌توان به «حافظ ناشنیده پند»، «دایی جان ناپلئون»، «ادب مرد به ز دولت اوست تحریر شد»، «بوبول» و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند می‌شنویم

همه‌ی گرفتاری‌ها از شب مهمانی کلو فخرالدین شروع شد. به این علت ناگزیرم حکایت این مهمانی شیرین بدعاقبت را که جزئیاتش در خاطرم حک شده، نقل کنم. کلو فخرالدین کلو یا کلانتر محله‌ی دروازه کازرون، یکی از رجال متمول و به‌نام شهر است. ثروتش و جلال و شکوه پذیرائی‌هایش زبانزد خاص و عام شیراز است. از زمان شاه محمود اینجو، پدر شاه شیخ، در زمره‌ی خدمتگزاران خاندان اینجو بوده است. نسبتی هم با این خاندان دارد. به این مناسبت شاه شیخ همیشه به او کمال توجه و علاقه را نشان داده تا آن جا که عمو فخرالدین خطابش می‌کرده است. در حوادث اخیر به رغم این نزدیکی نه تنها شاه شیخ را در فرار تنها گذاشته و در شیراز ماندگار شده، که هنگام ورود امیر مبارزالدین تا جلوی دروازه به استقبال او رفته است. در نتیجه، از سوی سلطان فاتح مورد عفو و طرف احترام قرار گرفته است. از خصوصیات او این است که هیچ‌کس را از خود نمی‌رنجاند. با نظر همه، از سیاه تا سفید موافق است. با شعار همیشگی‌اش: «ما همه فرزندان این آب و خاکیم» به هر دو طرف: به آن‌که معتقد است شب است و آن‌که ادعا می‌کند روز است حق می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
40 دقیقه
قسمت اول
34 دقیقه
قسمت دوم
34 دقیقه
قسمت سوم
30 دقیقه
قسمت چهارم
22 دقیقه
قسمت پنجم
36 دقیقه
قسمت ششم
28 دقیقه
قسمت هفتم
26 دقیقه
قسمت هشتم
26 دقیقه
قسمت نهم
32 دقیقه
قسمت دهم
25 دقیقه
قسمت یازدهم
25 دقیقه
قسمت دوازدهم
28 دقیقه
قسمت سیزدهم
21 دقیقه
قسمت چهاردهم
29 دقیقه
قسمت پانزدهم
29 دقیقه
قسمت شانزدهم
24 دقیقه
قسمت هفدهم
24 دقیقه
قسمت هجدهم
28 دقیقه
قسمت نوزدهم
14 دقیقه
قسمت بیستم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حافظ ناشنیده پند
نویسنده
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند

سارینا دهدشتی
۱۴۰۲/۲/۸
سلام و درود.
اثری بسیار زیبا و دلنشین با خوانش و صدایی دلنشین تر که آدم را به درون قصه میبرد. و نگاه تازه و جدیدی از شخصیت حافظ شیرین سخن به شنونده و خواننده القا میکند. حضور زیبای عبید زاکانی شوخ گفتار و طناز و دیگر شخصیت‌های جالب داستان، میل بیشتری به ادامه داستان را سبب شده.
در این مجموعه و
با طنز زیرکی خصلت ناشایست دورویی و ریا، مورد انتقاد قرار گرفته و از انسان‌های دورو بیزاری جسته است.
من درمورد اینکه داستان تا چه اندازه به حقیقت نزدیک است، مطلع نیستم، اما در گذشته روابط بین جهان ملک خاتون و حضرت حافظ، در اثر شاخه نبات نوشته‌ی حمزه سردادور، را به گونه‌ای کاملا متفاوت شنیدم.
بهرحال کتاب زیبا و پرکششی است و آن را به علاقمندان این قبیل داستان‌ها توصیه میکنم.
سپاس از همه عوامل
مادر فاطمه دِل سَبُک
۱۴۰۲/۹/۴
با درود و آفرین فراوان این سومین کتاب زنده یاد ایرج پزشکزاد بعد از دایی جان ناپلئون و ماشاالله خان در دربار هارون الرشید بود که مطالعه کردم. کتاب خوبی بود, تنها ایرادش پرداختن تنها به چند ماه از زندگی حافظ بود! کاش برهه یِ طولانی تر از زندگی حافظ را در بر می‌گرفت. به نظر من کتاب بر روی این نکته بود متمرکز که چرا اینقدر حافظ از ریاکاری و تزویر بیزار بوده است. شرایط حاکمیتی امیر مبارز الدین به خوبی نمایش داده شده بود. چه غم انگیز است هنگامی که کتاب تمام می‌شود و ناگاه به خود میآیی که شخصیت‌های داستان بیش از ۷ قرن است که اسیرِ خاک شده‌اند و تو پنداشته‌ای که گویی همگی زنده هستند!
سیاوش رودکلی
۱۴۰۲/۱/۷
داستانی بر اساس برخی از غزلیات حافظ که به ظاهر عاشقانه است توسط نویسنده این کتاب به رشته تحریر درآمده که بسیار دلپذیر و شیرین است. شنیدن این داستان در کتاب صوتی با مهارت خاص گوینده تاثیر آن را دو چندان کرده است. بیان غزل‌های حافظ و سعدی و لطیفه‌های عبید زاکانی در جای جای کتاب و ربط آن‌ها با جریان قصه، از توان بالای قصه پردازی نویسنده حکایت می‌کند به طوری که مخاطب را همراه راوی قصه یعنی دوست حافظ به آن فضا می‌برد. دلم می‌خواهد فرصت شنیدن دوباره این کتاب را داشته باشم.
علی ابجدیان
۱۴۰۱/۹/۱۷
بسیار لذت بردم از قلم جناب پزشکزاد و گویندگی متبحرانه جناب سلطان زاده، فقط تلفظ بعضی لغت‌ها با گویش شیرازی کاملا درست نبود که البته دور از ذهن هم نیست، به عنوان مثال کاکو به معنای برادر در گویش شیرازیcacoتلفظ می‌شود (ضمه کوتاه) و نه cacu (ضمه بلند را معمولا اهالی جنوب تلفظ می‌کنند) و همچنین کولو به معنای کلانتر کل یوcal uoتلفظ می‌گردد، که هنوز هم بعضی از پیرمردهای اصیل شیرازی و محله‌های بافت قدیم از این کلمه به عنوان خطاب استفاده می‌کنند؛ که البته دیگر لفظ محترمانه‌ای نیست. با آرزوی موفقیت 🙏
حجت اله سروشیان
۱۴۰۱/۹/۲۸
با سلام و احترام به نویسنده و گویندگان هنرمند.
ضمن تقدیر ‌و تشکر از نویسنده کتاب حاضر باید اقرار
کرد بسیار هنرمندانه و جذاب نوشته شده و
دست مریزاد به دست اندرکاران که این امکان
را فراهم کرده‌اند که بتوان وقتی را به سرگذشت شیرین عرفا و شعرای کشورمان بگذرانیم و لذت ببریم جای تقدیر دارد. کتاب

جویای را سفارش میکنم این کتاب را تهیه و مطالعه کنند.
یک سوال از نویسنده دارم و هر کس مطلع است پاسخ دهد... چند درصد از کتاب مستند بود؟
Masoomeh Salman
۱۴۰۱/۱۲/۱۴
عااالی بود خیلی وقت بود که تو کتابخونه گذاشته بودم و فکر نمی‌کردم اینقدر متن و صدای گوینده جذاب و دلنشین باشه. آوازه‌ی ایرج پزشکزاد رو شنیده بودم ولی تا الان کتابی ازشون نخونده بودم روحش شاد و یادش گرامی.
چون کتاب صوتی گوش نمی‌دادم با صدای آقای سلطان زاده آشنایی نداشتم. بی نظیر و تاثیر گذار بود و ترکیب صدا و متن سورپرایز بزرگ و قشنگی بود.
برقرار باشید آقای سلطان زاده
AliReza Nasabolhosseini
۱۴۰۲/۱/۷
مرحوم پزشکزاد حدود یک سال پیش به رحمت خدا رفتند ولی آثار ایشان یاد این نویسنده فرهیخته را در بین ما ایرانیان زنده نگاه می‌دارد. کتاب حافظ ناشنیده پند از آثار متاخر ایشان است که با قلم طنز ایشان و از زبان محمد گل اندام نگاشته شده است اگر به حافظ علاقه مند هستید حتماً این کتاب را گوش کنید چون خالی از لطف نیست‌ و شما را با زندگی حافظ آشنا خواهد کرد.
محمد فاتح
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
فضای سازی داستانی و تاریخی زندگینامه خواجه حافظ به همراه مولانا عبید زاکانی و جهان ملک خاتون و محمد گل اندام، بسیار زیبا و دل نشین بود، مضامین زیبایی نیز از حکایات سعدی در این داستان گنجانده شده است، البته صدای فوق العاده ارمان سلطان زاده در جذابیت کتاب بی تاثیر نیست، در کلام آخر به یاد نویسنده کتاب... روح دکتر ایرج پزشک زاد شاد باد.
Azi P
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
صدا و لحن راوی عالی بود. داستان هم جالب بود، البته برای من خیلی جای سوال داشت که حافظ شیرین سخن چرا انقد تو این داستان سر به هوا و سطحی نگر بوده. که با توجه به نوشته‌های جناب پزشکزاد که طناز خوبی هستند به خودم قبولوندم که احتمالا بخاطر ایجاد فضای طنز بیشتر، جاهایی زیاده روی شده. بهرحال ممنون از کتابراه
Siavash Ghezelbash
۱۴۰۱/۹/۱۱
در بخش چهارم از کتاب خاتون میگوید برای تصرف شیراز طفل ۷ ساله‌ای را کشتند و چیزی که از همه ما بر می‌آید این است که ساکت نمانیم و از سلطان پرسیده شود در کدام کیش و آیین... من خیلی لذت بردم صحبت‌های بین حافظ و عبید زاکانی به خصوص لطیفه‌هایی که عبید میگفت عالی بود
Pejman Pirmoradi
۱۴۰۲/۲/۲۰
لذت بردم، نمک خالص بود این کتاب. هم با زندگی و حال و هوای دوران عشق بزرگ حافظ شیرازی آشنا میشی و هم داستان خوبی رو با اجرایی خوبتر میشنوی.. الحق که دلم نمیخاس تمام بشه.. عالی بود عالی خصوصا اشعاری که خونده میشد وچه زیبا متناسب موقعیت‌های داستانی تنظیم شده (عالی. پرفکت)
انسیه عرفان
۱۴۰۲/۲/۸
داستانی روان و پرکشش از حافظ و دوره زندگیش که علی‌رغم گذشت چند قرن، بی‌شباهت به عصر ما هم نیست. من به خاطر علاقه شخصی به حافظ این کتاب رو گرفتم و گوش دادم، اما بدون علاقه به ادبیات و حافظ هم این داستان می‌تونه برای بیشتر سلیقه‌ها داستان خوبی تلقی بشه.
معصومه مولایی
۱۴۰۲/۳/۳۰
بسیار زیبا بود با اینکه زیاد اهل شعر نیستم ولی خیلی لذت بردم از همه کسانی که زحمت تهیه این کتاب صوتی را کشیدند متشکرم واقعا اجرای عالی داشید انتخاب خوب آهنگها و غزلیات و همچنین صدای رسای راوی خیلی این اثر را خاص کرده بود
سمیه اکبری
۱۴۰۱/۱۲/۷
مدتها بود که دوست داشتم این کتاب را بخوانم ولی اونقدر کتاب در دست داشتم که فرصت نمیشد
کتاب عالی و در فضایی ست که هرکس عاشق این شاعر بی مانند ست با فضای کتاب احساس نزدیکی میکند
گوینده بسیار عالی بودند و از ایشان سپاسگزارم
Sara Sharifi
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
جالب بود ولی لطفا کتابی که قراره ذره‌ای لهجه در خوانش کتاب باشه حتما خواننده کتاب کسی باشه که واقعا مسلط به اون لهجه باشه
وگرنه برای شیرازی‌ها خیلی از کلمات اشتباه تلفظ میشد
یه دوره خاص از زندگی حافظ با زبان طنز
ارزش شنیدن داشت
مشاهده همه نظرات 50

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند

برای دریافت کتاب صوتی حافظ ناشنیده پند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.