معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام

عکس جلد کتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام

فرید جواهرکلام کتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام را نوشته و در آن زندگی و آثار پدرش را گردآوری و ثبت کرده است. گفتنی است که علی جواهرکلام نویسنده و روزنامه‌نگار ایرانی بود و تالیف و ترجمه‌هایی نیز در زمینه‌ی اسلام و خاورمیانه داشت. در این کتاب صوتی، فعالیت‌ها و عقاید او از خلال خاطراتش بازگو و تاریخ از دریچه‌ی نگاه او تصویر شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام

اثری که پیش رو دارید، کتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام است که به قلم فرید جواهرکلام، پسر او، نگاشته شده است. فرید جواهرکلام زندگی پدرش را که شخصیتی پرحاشیه و جنجالی بوده، در این کتاب روایت کرده و نوشته‌ها و خاطرات شخصی و فرهنگی او را در اختیار مخاطبان قرار داده است.

علی جواهرکلام در دوران پرفراز و نشیب تاریخ معاصر ایران می‌زیسته و خود نیز تغییر و تحولات بسیاری را از سر گذرانده است. از زندان‌های استالین تا همکاری با آمریکا در جریان مسئله‌ی نفت جنوب و تالیف و ترجمه‌ی کتاب‌هایی در باب اسلام و خاورمیانه در زندگی او به چشم می‌خورد. فعالیت‌های او در زمینه‌ی مطبوعات نیز بسیار پرسروصدا بوده است. درباره‌ی او دیدگاه‌های مثبت و منفی بسیاری به چشم می‌خورد، اما آنچه که مسلم است، اهمیت او و فعالیت‌هایش در تاریخ معاصر ایران است.

کتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام در پنج بخش تهیه و تنظیم شده است. در ابتدا زندگینامه‌ی علی جواهرکلام به قلم پسرش به رشته‌ی تحریر درآمده است. سپس خاطرات او به قلم خودش آورده شده. پس از آن نوشته‌ها و مقاله‌های او از نشریات مختلف گردآوری شده و یک سلسله مقالات به نام «خاطرات فرهنگی» آمده است که شرحی از نشست و برخاست‌های علی جواهرکلام با بزرگان و نویسندگان را به دست می‌دهد. این مقالات پیش‌تر در سال 1377 در مجله‌ی بخارا به چاپ رسیده است. از جمله کسانی که او با آن‌ها ملاقات داشته، رابیندرانات تاگور، ژوزف استالین و محمد مسعود، نویسنده‌ی جنجالی ایران، است. در پایان کتاب نیز یک‌سری مطالب پراکنده قرار گرفته است.

علی جواهرکلام نویسنده، گوینده، روزنامه‌نگار و مترجم ایرانی در سال 1275 خورشیدی در پاچنار تهران و در یک خانواده‌ی مذهبی زاده شد. پدر او از روحانیون معروف به شمار می‌رفت. او از جمله دانش‌آموزان مدرسه‌ی آمریکایی البرز بود و تحت نظر دکتر جردن به تحصیل پرداخت. تدریس زبان و فرهنگ فارسی به ایرانیان شوروی، ترکیه و ارامنه‌ی ایران از جمله فعالیت‌هایی بود که از طرف وزارت معارف بر عهده گرفت. گفتنی است که در طول تدریس در گرجستان شوروی در دوره‌ی استالین به زندان افتاد و پس از آن به ایران بازگشت. او نویسندگی و ترجمه را از سال 1312 آغاز کرد و در همان زمان به تحصیل در رشته‌ی حقوق پرداخت.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام

از جمله نشریاتی که علی جواهرکلام در آن‌ها قلم می‌زد، روزنامه‌ی هور و روزنامه‌ی اطلاعات بود. مقالات او انتقادات تندی علیه دولت ایراد می‌کرد. علی جواهرکلام از جمله مخالفان دکتر مصدق بود و در مبارزه‌ی شرکت نفت ایران و انگلیس علیه جنبش ملی شدن صنعت نفت ایران شرکت کرد. این شبهه نیز وجود دارد که به همکاری با ساواک نیز پرداخته است. جواهرکلام در زمینه‌ی خاورمیانه و اسلام ترجمه‌های بسیاری از خود به جا گذاشته و کتاب محمد رسول الله از جمله تالیفات اوست. برخی از مقالات او در روزنامه‌ی اطلاعات در کتاب حاضر گردآوری شده است. او در سال 1355 درگذشت.

کتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام در سال 1381 به نگارش درآمد. این کتاب را نشر صوتی واوخوان با همکاری نشر آبی به انتشار رسانده است و شما آن را با صدای کاظم طباطبایی می‌شنوید.

کتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر را به علاقه‌مندان به کتاب‌های زندگینامه و خاطرات و کسانی که پیرامون فضای سیاسی و روزنامه‌نگاری پیش از انقلاب اسلامی ایران کنجکاو هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام می‌شنویم

در سال‌های 1312 و 13 فرهنگستان سابق در جنب‌وجوش بود. محصول این کارخانه اختراع لغاتی غالبا من‌درآوردی بود که بایستی به جای لغات بیگانه، البته لغت‌های عربی، وضع و اجرا گردد. آن روزها که من کارمند وزارت معارف یا وزارت آموزش و پرورش کنونی بودم و در اداره‌ی تعلیمات عالیه کار می‌کردم، فرهنگستان هم وابسته به تعلیمات عالیه می‌شد و یا بهتر بگوییم تعلیمات عالیه وابسته‌ی فرهنگستان بود. بنابراین هفته‌ای یک بار نمایندگان برجسته‌ی فرهنسگتان به اداره‌ی تعلیمات عالیه می‌آمدند و یک انبان و یا خورجین لغت‌های تازه‌ی فارسی یا به قول خودشان فارسی سره می‌آوردند که در آن جلسه خواه ناخواه تصویب می‌شد و برای اجرا به فرهنگستان می‌فرستادند و نام این جلسه، یا به قول امروزی‌ها نشست، جلسه‌ی فارسی سره بود که به معنایی فارسی خالص می‌دانستند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
معرفی کتاب و پیشگفتار
25 دقیقه
زندگی‌نامه‌ی علی جواهرکلام
37 دقیقه
خاطرات علی جواهرکلام
32 دقیقه
نوشته‌های علی جواهرکلام- قسمت اول
38 دقیقه
نوشته‌های علی جواهرکلام- قسمت دوم
18 دقیقه
نوشته‌های علی جواهرکلام- قسمت سوم
30 دقیقه
خاطرات فرهنگی- قسمت اول
29 دقیقه
خاطرات فرهنگی- قسمت دوم
30 دقیقه
خاطرات فرهنگی- قسمت سوم
17 دقیقه
خاطرات فرهنگی- قسمت چهارم
8 دقیقه
مطالب پراکنده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام
نویسنده
راویکاظم طباطبایی
ناشر چاپینشر آبی
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های زندگینامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام

برای دریافت کتاب صوتی خاطرات علی جواهرکلام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.