معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ

عکس جلد کتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ

کارن و پدربزرگ با همدیگر به یک جزیره‌ی زیبا می‌روند و پدربزرگ همانجا می‌ماند. کتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ از این قصه، تمثیلی برای آشنا کردن بچه‌ها با مفهوم مرگ می‌سازد و راه کنار آمدن با غصه و دلتنگی حاصل از آن را به آن‌ها نشان می‌دهد. این داستان زیبا که به قلم بنجی دیویس نوشته شده، برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب سینت بری شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ

پدربزرگ کارن نزدیک آن‌ها زندگی می‌کند، درست پشت خانه‌ی آن‌ها خانه دارد. اگر باغ خانه‌ی آن‌ها را می‌گرفتی و تا ته می‌رفتی، به در خانه‌ی پدربزرگ می‌رسیدی. کارن همیشه به او سر می‌زد و با هم اوقات خوشی را سپری می‌کردند. اما یک روز همه چیز عوض شد. پدربزرگ او را به انباری خانه‌اش برد. آنجا پر از چیزهای هیجان‌انگیز بود، اما از آن هیجان‌انگیزتر، یک در فلزی بزرگ بود که رو به دریای بی‌کران باز می‌شد. کتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ (Grandad's Island) به قلم بنجی دیویس (Benji Davies) را گوش بدهید تا با کارن و پدربزرگش همراه شوید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ

آن در فلزی چطور به دریا باز می‌شد؟ کارن یک قدم به بیرون گذاشت و فهمید انباری خانه‌ی پدربزرگش روی عرشه‌ی یک کشتی بزرگ قرار دارد! کشتی با فرمان پدربزرگ راه افتاد و آن‌ها دور و دورتر شدند تا به یک جزیره‌ی زیبا رسیدند. آن جزیره کجا بود و چرا پدربزرگ کارن را به آنجا برد؟

جزیره‌ای که پدربزرگ و کارن در کتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ به آن رسیدند، تمثیلی از مرگ و جهان بعد از آن است. این داستان به بچه‌ها یاد می‌دهد که عزیزانمان یک روز از پیش ما می‌روند و مجبوریم با این مسئله کنار بیاییم، اما باید یادمان بماند که آن‌ها همیشه ما را دوست خواهند داشت و رفتنشان دست خودشان نیست. به عبارتی، قصه‌ی کارن و پدربزرگش بچه‌ها را با مفهوم مرگ آشنا می‌کند و راه کنار آمدن با غم فقدان را نشانشان می‌دهد.

کتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب سینت بری شده است و سمیه حیدری آن را به فارسی ترجمه کرده و انتشارات مهرسا با صداپیشگی آرش راسخ در اختیار کوچولوهای ماجراجو قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب جزیره‌ی پدربزرگ

  • کتاب جزیره‌ی پدربزرگ با یک داستان تمثیلی و جادویی رابطه‌ی صمیمی میان پدربزرگ و نوه را با مهر و لطفات نشان می‌دهد و از تنهایی و همدلی می‌گوید. (پابلیشرز ویکلی)
  • اثر حاضر اشاره‌ی مستقیمی به مرگ ندارد، اما در لفافه کودکان را برای مرگ عزیزانشان آماده می‌کند. (نیویورک تایمز)
  • این کتاب را به آن‌هایی که عزیزانشان را به‌تازگی از دست داده‌اند، توصیه می‌کنیم. به‌خصوص آن‌هایی که دوست ندارند در این رابطه برای کودکانشان دلایل علمی بیاورند. (بوک‌لیست)
  • قصه‌ی حاضر کوچک‌ترین اشاره‌ای به مرگ نمی‌کند اما با روشی جدید و مفید درباره‌ی از دست دادن حرف می‌زند. پدرها و مادرها یا مربیان می‌توانند درباره‌ی این داستان با بچه‌ها صحبت کنند و از این مسئله بگویند که غمگین بودن از دوری عزیزان و دلتنگ شدن کاملا طبیعی است. این داستان همچنین به بچه‌ها نشان می‌دهد که خالی شدن خانه‌ی عزیزانمان حس بدی دارد، اما باید بدانند که جای آن‌ها خوب است و همچنان دوستشان دارند. (اسکول لایبرری ژورنال)

کتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای بچه‌های 4 تا 8 سال نوشته شده است و به آن‌ها پذیرش فقدان و مرگ را می‌آموزد.

در بخشی از کتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ می‌شنویم

پدربزرگ دسته رو کشید. ‌بوق زد و کشتی راه افتاد. پدربزرگ خیلی بلند گفت: «محکم و استوار باش، مثل این کشتی!»

پدربزرگ ناخدای ماهری بود و کشتی رو خیلی خوب روی امواج خروشان پیش برد.

تا چشم کار می‌کرد، فقط دریا بود و آسمون، آسمان بود و دریا. تا اینکه بالاخره تو افق چیزی دیده شد. کارن فریاد زد: «خشکی! خشکی!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
جزیره‌ی پدربزرگ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ
نویسنده
مترجمسمیه حیدری
راویآرش راسخ
ناشر صوتیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان آموزنده کودک، کتاب‌های کودک 6 تا 8 سال
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ

برای دریافت کتاب صوتی جزیره‌ی پدربزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.