معرفی و دانلود کتاب صوتی برزه دماغ

عکس جلد کتاب صوتی برزه دماغ
قیمت:
۱۷۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برزه دماغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برزه دماغ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی برزه دماغ

فریور خراباتی در کتاب صوتی برزه دماغ، به سراغ خطه‌ی سبز و زیبای کرمانشاه رفته تا داستانی را از دل این فرهنگ غنی روایت کند. این قصه، در مورد خانواده‌ای طناز و شوخ‌طبع است که بدون هیچ تلاش خوخواسته‌ای، هر موقعیتی، حتی مجلس عزا و خاکسپاری را، به یک نمایش طنز تبدیل می‌کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی برزه دماغ

مردم در جامعه در طبقات اجتماعی مختلفی جای می‌گیرند؛ بعضی غنی‌اند، بعضی فقیر، بعضی تحصیل‌کرده و بعضی نیز عوام. این دسته‌بندی اجتماعی به مرزهای جغرافیایی بستگی ندارد و در همه‌ی کشورها و فرهنگ‌ها دیده می‌شود. اما مردمان کرمانشاه، در دسته‌بندی‌های اجتماعیشان، یک طبقه‌ی متفاوت و منحصربه‌فرد نیز دارند که شبیهش در خارج از مرزهای جغرافیاییشان دیده نمی‌شود. به مردمان این طبقه، «نقش» می‌گویند. نقش‌ها ویژگی‌های خاصی دارند؛ مثلاً شاید با کمی اغراق بتوان گفت که در رگ‌هایشان به جای خون، طنازی و بذله‌گویی و شوخ‌طبعی در جریان است! نقش‌ها برای اینکه شما را بخندانند ادا در نمی‌آورند و زور بی‌خود نمی‌زنند، ماهیت و ذات خودشان است که موقعیت طنزی را خلق می‌کند. اما طبق تعریف فریور خراباتی، اگر در برابر طنازی یک نقش مقاومت کنید و نخندید، آن‌قدر با سرسختی به شوخی‌هایش ادامه می‌دهد که بالاخره یک‌جا گیرتان بیندازد و خنده را به لبتان بیاورد. داستان کتاب صوتی برزه دماغ، در مورد خانواده‌ای کرمانشاهی است که در محله‌ی برزه‌دماغ زندگی می‌کنند و ازقضا تمام نسلشان، نقش‌هایی حرفه‌ای محسوب می‌شوند!

معرفی و دانلود کتاب صوتی برزه دماغ

شاید با خودتان فکر کنید که آدم شوخ‌طبع همه‌جا پیدا می‌شود، چرا باید این ویژگی مخصوص به یک قومیت و یک طبقه‌ی اجتماعی خاص باشد؟! جواب این است که دوز شوخی‌های یک نقش با یک آدم شوخ‌طبع متفاوت است. آدم شوخ‌طبع احتمالاً در موقعیت‌های سخت و سنگین مثل یک مجلس ختم ذهنش به سمت شوخی و خنداندن دیگران نمی‌رود، اما آدم نقش اصلاً به موقعیت فکر نمی‌کند. برای همین هم با اینکه حضور نقش‌ها در مراسم عروسی‌تان می‌تواند بسیار مفرح و نشاط‌بخش باشد، بودن آن‌ها در یک مراسم ختم، شبیه یک بمب ساعتی است که هر لحظه احتمال منفجر شدنش وجود دارد! با همه‌ی این‌ها نقش‌ها در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردارند و جوری با آن‌ها برخورد می‌شود که گویی از طبقه‌ی اشراف و بزرگان‌اند.

در ادامه‌ باید بگوییم که نقش از دل فرهنگ کرمانشاه زاییده شد، تا بلکه بتواند اندکی از تلخ‌کامی‌های این مردم را کم کند. ملتی که فقر، جنگ و محرومیت فراوانی را به چشم خود دیده، برای اینکه بتواند از پس تلخی زندگی برآید نیاز به میزان بیشتری از شادی، شوخ‌طبعی و بیخیالی دارد که همه‌ی این‌ها در نقش‌ها جمع‌شده‌اند.

فریور خراباتی که خود زاده‌ی کرمانشاه و ساکن اصفهان است، در داستان کتابش از شخصیت و موقعیت خود نیز الهام گرفته و شخصیت داماد فاتح‌خان را، به‌صورت یک مرد جوان اصفهانی خلق کرده که با خانواده‌ی کردها وصلت کرده. لهجه‌های شیرین اصفهانی و کرمانشاهی، تفاوت‌های فرهنگی و البته نقد به رسم‌ورسوم و عادات اشتباهی که در جامعه وجود دارند، موقعیت‌های طنزی را خلق کرده که حتی مقاوم‌ترین آدم‌ها به خنده و خندیدن را نیز تسلیم خودش می‌کند.

کتاب صوتی برزه دماغ کاری از نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات کوچه است. این قصه‌ی طنز را با صدای کوروش سلیمانی می‌شنوید.

کتاب صوتی برزه دماغ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به قصه‌های طنز فارسی در دل فرهنگ کرمانشاه علاقه داشته باشید،‌ این کتاب بسیار برایتان دلنشین خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی برزه دماغ می‌شنویم

در خانه‌ی فاتح‌خان غذا در بشقاب سرو نمی‌شد. پیرمرد دوست داشت به جای بشقاب از مجمعه در خانه‌اش استفاده شود و معمولاً در هر مجمعه به اندازه‌ی دو نفر غذا می‌ریختند. سیف‌الدین مجمعه‌هایی را که نصفش برنج زعفرانی و نصف دیگرش هم باقالی‌پلوی خوش‌عطر و رنگ بود، منظم و با فاصله‌ای دقیق، روی سفره گذاشت. بعد پسرک کوتاه‌قدی با خجالت و صدایی آرام سلام داد و بدون اینکه به چشم کسی نگاه کند، وارد اتاق شد. بشقاب‌های خورش خلال و کاسه‌هایی که داخل‌شان ماهیچه بود را به دقت کنار مجمعه‌ها چید. سیف‌الدین چنان با دقت غذاها را سر سفره می‌چید که انگار سال‌ها در هتل هیلتون کار کرده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
معرفی / قسمت اول
42 دقیقه
قسمت دوم
23 دقیقه
قسمت سوم
46 دقیقه
قسمت چهارم
57 دقیقه
قسمت پنجم
45 دقیقه
قسمت ششم
39 دقیقه
قسمت هفتم
33 دقیقه
قسمت هشتم
26 دقیقه
قسمت نهم
4 دقیقه
قسمت دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی برزه دماغ
نویسنده
راویکوروش سلیمانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوچه
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی برزه دماغ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی برزه دماغ

برای دریافت کتاب صوتی برزه دماغ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.