معرفی و دانلود کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها

عکس جلد کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها

همان‌گونه که از عنوان کتاب پیداست، کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها، به معرفی و آموزش روش‌های تدریس اختصاص یافته است. دکتر فرانک امیدیان، استاد متخصص علوم تربیتی، در این کتاب با ارائه‌ی نمونه‌های متعدد به تشریح و توجیه برخی از محبوب‌ترین روش‌های آموزش به کودکان می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها

دکتر فرانک امیدیان در فصل اول کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها، به تعریف مفهوم یادگیری به‌طورکلی و سپس از منظر دیدگاه‌های رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و ساختارگرایی می‌پردازد. او چنین توضیح می‌دهد که رویکرد رفتارگرایانه، از محبوب‌ترین و پرکاربردترین روش‌های تدریس بوده که در طول تاریخ به‌وسیله‌ی اکثر آموزگاران مورد استفاده قرار گرفته است. در رویکرد رفتارگرایانه دانش‌آموز بیش از دیگر روش‌ها منفعل بوده و معلم به‌ کمک تجربه و عادت به درونی‌سازی باورها و آموزه‌های مختلف در ذهن دانش‌آموز می‌پردازد.

فرانک امیدیان در ادامه به تعریف مفهوم یادگیری از دیدگاه شناخت‌گرایانه مشغول می‌شود و چنین می‌نویسد که در دیدگاه شناخت‌گرایانه و ساختارگرایانه، معلم و آموزگار در عوض کمک گرفتن از عوامل و فشارهای بیرونی، بر روند عملکرد و مکانیزم ذهنی انسان تمرکز می‌کنند. او مدعی است که از دیدگاه شناخت‌گرایی، یادگیری بدون ادراک و تعمیق مفاهیم غیرممکن است. در روش شناخت‌گرایانه با درگیر کردن دانش‌آموز در روند یادگیری تلاش می‌شود که مفاهیم و ایده‌ها کاملاً برای او درونی‌سازی شود.

معرفی و دانلود کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها

در ادامه‌ی کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها، با تعریف یادگیری از منظر ساختارگرایانه آشنا می‌شویم. نویسنده در شرح این موضوع چنین می‌نویسد که ذهن هر فرد قواعد و الگوهای خاص خود را دارد که به‌وسیله‌ی آن‌ها جهان پیرامون خود را درک کرده و مفاهیم و تصورات جدید را می‌شناسد. ساختارگرایی در واقع بر نظریه‌ی شناخت‌گرایی مبتنی بوده و به کشف و درک الگوهای پیشین ذهنی در کنار جای دادن و تطبیق مفاهیم و آموزه‌های جدید می‌پردازد. در این روشْ یادگیری اولاً از طریق کشف محقق می‌شود و به‌ همین دلیل آموزگار در این روش بر تجربه و کشف دست اول تاکید می‌کند.

فرانک امیدیان در فصل‌های بعدی کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها، به تشریح و توجیه مدل‌های مختلف یادگیری و تعلیم بر اساس این نظریه‌ها به‌ کمک مثال‌ها و نمونه‌های عملی متعدد می‌پردازد.

کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها با نگارش دکتر فرانک امیدیان و چاپ نشر اهوراقلم به شما تقدیم می‌شود.

کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت‌گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها را به تمام آموزگاران و دانشجویان رشته‌های علوم تربیتی و تربیت معلم پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها می‌خوانیم

ویژگی نخست یادگیری اکتشافی یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. از طریق کشف و حل مسئله، دانش آموزان نقش فعالی برای خلق کردن، تلفیق کردن و تعمیم دانش بر عهده می‌گیرند. دانش آموزان به جای درگیر شدن در اطلاعات پذیرشی منفعل از طریق مربی یا تمرین و عمل با بکار بردن گسترده‌ی فعالیت‌هایی که میل به ریسک‌پذیری، حل مسئله و آزمایش را در آن‌ها ایجاد می‌کند برای کسب مهارت‌ها از طریق تجربه‌های منحصر به فرد تلاش می‌کنند. بیان این ویژگی از یادگیری اکتشافی لزوماً نقش‌های دانش‌آموزان و معلمان را تغییر می‌دهد و این یک تغییر بنیادی است که برای بسیاری از معلمان پذیرفتن آن دشوار است. دومین ویژگی یادگیری اکتشافی این است که دانش‌آموزان را برای یاد گرفتن گام بعدی فعالیت خود ترغیب می‌کند. این ویژگی عمدتاً به انگیزه‌ی دانش آموز و میزان کسب یادگیری او مربوط می‌شود. سومین ویژگی اصلی یادگیری اکتشافی براساس اصول استفاده از دانش موجود به عنوان اساسی برای ساخت دانش جدید مربوط می‌شود. شیوه‌هایی که دانش‌آموزان با آن آشنا هستند به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با تکیه بر موجودی دانش خود و با توسعه‌ی آنچه که در حال حاضر می‌دانند ایده‌های جدید خود را بنا نهند. (بیکنل، هولمس و هافمن، 2000).

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تعریف یادگیری از منظر مکاتب رفتارگرایی، شناخت گرا و...
تعریف یادگیری
مفهوم یادگیری از دیدگاه رفتارگرایی
مفهوم یادگیری از منظر مکتب شناخت‌گرایی
مفهوم یادگیری از منظر مکتب ساختارگرایی
یادگیری پژوهشمدار
فصل دوم: کاربست نظریه‌های رفتارگرایی در روش‌های تدریس
آموزش برنامه‌ای
سناریوهای مبتنی بر آموزش برنامه‌ای
فصل سوم: الگوهای تدریس مبتنی بر مکاتب شناخت‌گرایی، ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها و مثال‌ها
روشهای تدریس بر اساس نظریه‌های شناخت گرا
الگوی بدیعه‌پردازی
الگوی پیش سازمان‌دهنده
الگوی تدریس دریافت مفهوم
نظریه فراشناخت و روش تدریس مبتنی بر فراشناخت
انواع ساختار گرایی
ساختارگرایی اجتماعی
رویکرد یادگیری مشارکتی
الگوی یادگیری مشارکتی جیگ ساو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اهورا قلم
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات250
زبانفارسی
شابک978-600-7125-59-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها

برای دریافت کتاب روش‌های تدریس براساس رویکرد رفتارگرایی، شناخت گرایی و ساختارگرایی با تاکید بر نمونه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.