معرفی و دانلود کتاب روانشناسی ازدواج مجدد

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی ازدواج مجدد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی ازدواج مجدد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی ازدواج مجدد

افراد زیادی هستند که در زندگی مشترک خود به بن‌بست رسیده و طلاق گرفته‌اند یا نگرانی‌های متعددی در خصوص انتخاب همسر، تکرار اشتباهات گذشته و ... دارند. کتاب روانشناسی ازدواج مجدد که توسط حانیه السادات مهدوی و فتانه زنگی دارستانی به تالیف درآمده است، مقوله‌ی ازدواج مجدد را از منظر روان‌شناسی بررسی و تحلیل کرده و اطلاعات مهم، نکات کلیدی و آموزه‌های کاربردی را که متضمن یک ازدواج سالم و پایدار باشند، به مخاطب خود ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب روانشناسی ازدواج مجدد

ازدواج می‌تواند همان مسیر لذت‌بخش و تصویر جذاب روابط عاشقانه و مادام‌العمر بین دو دوست صمیمی باشد؛ اگر خود را بشناسیم، فرد مقابل را درک کنیم و نکاتی را که برای پایداری و سلامت یک زندگی مشترک حیاتی هستند، بدانیم و اجرا کنیم. البته گفته می‌شود ازدواج همانند یک هندوانه‌ی در بسته است یا حتی امکان دارد بعد از سی سال زندگی مشترک، باز هم شریک زندگی‌تان را نشناسید! اما با مشاوره‌های پیش از ازدواج، مطالعه و کسب آگاهی، زوج‌درمانی و مواردی از این دست که هر کدام در زمان خود سرنوشت‌ساز و لازم‌اند، می‌توان از تجربه‌های ناخوشایند و گسستن پیوند عاطفی و تعهد عاشقانه‌ای که بسته‌اید، پیشگیری کنید.

معرفی و دانلود کتاب روانشناسی ازدواج مجدد

گاهی هم پیش می‌آید که تمامی این مسیرها گواه بر عدم هم‌مسیر بودن شماست و جدایی گزینه‌ای مطلوب یا حتی ضروری خواهد بود. این موقعیت دشواری‌ست که برای هر فرد شدت و مدت خاص خودش را دارد؛ اما پیدا کردن خود و قرار گرفتن در مسیر درست، پس از طلاق، خواه ادامه‌ی زندگی به‌صورت مجردی باشد یا حتی ازدواج دوباره، به مهارت‌هایی نیاز دارد.

حانیه‌السادات مهدوی و فتانه زنگی دارستانی در کتاب روانشناسی ازدواج مجدد، هر فردی را که به‌فکر ازدواج مجدد افتاده، در حال گذر از مراحل پس از طلاق است و قصد جلوگیری از خطاهای متدوال ازدواج‌های ناموفق را دارد، با توصیه‌ها و نکاتی که بیان کرده‌اند،‌ به‌سوی انتخابی مطمئن و دستیابی به آرامش در زندگی مشترک، رهنمون می‌کنند.

با مطالعه‌ی این کتاب، متوجه‌ تفکرات نادرست خود یا نشانه‌‌های فردی که زندگی مشترک را با چالش مواجه می‌کند، می‌شوید، آن‌ها را بهتر می‌شناسید، در راستای تغییرات لازم گام برمی‌دارید و دیگر بدون فکر، تنها با تجربه‌ی قبلی که ممکن است چندان خوشایند هم نباشد، دست به انتخاب نمی‌زنید.

نویسندگان مفاهیم مهم در یک ارتباط دو نفره را واکاوی کرده و سپس از طلاق، جدایی عاطفی، جدایی روانی و جدایی از زندگی سخن به میان آورده‌اند، انواع طلاق‌ها، تاثیرات آن‌ها بر زن و مرد و فرزندان و در نهایت احساساتی را که مرحله‌به‌مرحله تجربه می‌شوند بیان کرده‌اند؛ آن‌ها با گذر از مفاهیم پایه و کلیات ازدواج و طلاق، به مقوله‌ی پراهمیتِ بازسازی پس از طلاق اشاره، مراحل آن را با جزئیات تشریح کرده و راهکارهایی ساده، اجرایی و به‌طرز شگفت‌آوری نتیجه‌بخش را در اختیارتان قرار داده‌اند.

حانیه‌السادات مهدوی و فتانه زنگی دارستانی در کتاب روانشناسی ازدواج مجدد، به شما یاد می‌دهند چه‌طور بعد از طلاق قوی باشید‌، احساساتتان را بشناسید، از مرحله‌ی انکار گذر کنید و روان خود را سالم نگه دارید. سپس در رابطه با ازدواج مجدد، همسرگزینی، علل هراس از آن، تله‌های آن، دلایل شکست ازدواج، پیش‌نیازهای عاطفی لازم برای ازدواج دوم و ... صحبت می‌کنند و به موارد مهمی مثل ازدواج با فرد بچه‌دار، ازدواج با فردی که قبلا ازدواج کرده و سوالات دیگری از این قبیل، پاسخ می‌دهند.

کتاب روانشناسی ازدواج مجدد توسط حانیه‌السادات مهدوی و فتانه زنگی دارستانی تالیف شده و به کوشش انتشارات برگ و باد به چاپ رسیده است.

کتاب روانشناسی ازدواج مجدد برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان، فعالان و متخصصان حوزه‌ی روانشناسی ازدواج، روابط خانوادگی و افرادی‌که دغدغه‌ی همسرگزینی و بهترین انتخاب ممکن را دارند، می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

در بخشی از کتاب روانشناسی ازدواج مجدد می‌خوانیم

سنگ‌بنای خانواده‌ی سالم، همسرگزینی بر مبنای صحیح است. به مصداق سنگ اول گر نهد معمار کج، یک انتخاب نادرست، انتخابی احساسی یا شتاب‌آلود یا ازدواج برای فرار از تنهایی و دلایلی از این قبیل به شکل‌گیری خانواده‌ای منتهی می‌شود که با هیچ نوع مداخله و مشاوره‌ای نمی‌تواند انسجام ضروری را کسب کند و کارکردهای بهنجار خانواده را در جامعه به اجرا در‌آورد.

توجه کنید که وصلت دو انسان، فقط آغازی است بر ایفای نقش بسیار حساس و دشوار خانواده که اهمیت این امر در ازدواج دوم صد چندان می‌شود. این نخستین و مهم‌ترین واحد جامعه یعنی خانواده نقش‌های گوناگونی را بر دوش دارد. مردی که ازدواج می‌کند باید از توانایی‌های اداره‌ی خانواده و ایفای نقش پدری برخوردار باشد و زن توانایی‌های مادر شدن، اداره‌ی امور خانه و فرزند پروری را دارا باشد. جامعه‌ی سالم و بهداشت روان جامعه در گرو این نخستین گام صحیح و استوار است.

همسرگزینی برای زوجینی که به این گزینش در زمان مناسب یعنی ازدواج اول خود بهای لازم را نداده‌اند یا در دام سهل‌انگاری و برخوردهای احساسی، فشارهای خانوادگی، گذشت‌های نابجا گیر افتاده‌اند. بدین ترتیب خود را در دوزخی یافته‌اند که باید بعد از نجات خود برای انتخاب مناسب‌تر در ازدواج دوم قدم بردارند. آنان حتی با فرار از این برزخ، با مشکلات و معضلات بزرگتری چون آسیب‌های روانی ناشی از طلاق، کودکان طلاق، روبه‌رو هستند. کودکان طلاق برحق‌اند اگر بر والدین خویش نهیب زنند که اگر با هم تفاهم نداشتند چرا چشم‌بسته ازدواج کردند و چرا کودکانی به بار آوردند که توان پرورش آن‌ها را نداشتند. حتی فکر کردن به ازدواج مجدد برای فردی که ازدواج اول ناخوشایندی داشته می‌تواند بسیار دلهره‌آور و دور از ذهن باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات و مفاهیم
فصل دوم: طلاق و جدایی از زندگی
فصل سوم: بازسازی روحی و روانی زندگی پس از طلاق
فصل چهارم: ازدواج مجدد
فصل پنجم: مشاوره و غنی‌سازی قبل از ازدواج دوم
فصل ششم: چالش‌های ازدواج مجدد برای مردان و زنان
فصل هفتم: 40 پرسش مهم در لیست سوالات ازدواج دوم
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی ازدواج مجدد
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-622-5875-94-4
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روانشناسی ازدواج مجدد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی ازدواج مجدد

برای دریافت کتاب روانشناسی ازدواج مجدد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.