معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع اسکرام SBOK Guide 2017 Edition: چابک سازی سازمان با چارچوب اسکرام

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع اسکرام SBOK Guide 2017 Edition و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع اسکرام SBOK Guide 2017 Edition و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع اسکرام SBOK Guide 2017 Edition: چابک سازی سازمان با چارچوب اسکرام

کتاب راهنمای جامع اسکرام SBOK Guide 2017 Edition تألیف مرجان منشگر و شاهین منصوری، این شیوه‌ی مدیریت پروژه را معرفی می‌کند و می‌کوشد چارچوب‌ها و اصول آن را توضیح دهد. این کتاب به مفهوم تغییر، سازمان‌دهی و کیفیت در اسکرام می‌پردازد، نقش آن را در کاهش ریسک شرح می‌دهد، نحوه‌ی برنامه‌ریزی، برآورد و پیاده‌سازی آن را می‌آموزد و در مورد مرور و بازنگری این رویکرد صحبت می‌کند.

درباره‌ی کتاب راهنمای جامع اسکرام SBOK Guide 2017 Edition

در دنیای واقعی، خیلی از پروژه‌ها از آنچه تصور می‌شوند بزرگ‌تر و پیچیده‌تر هستند. دلیل این مسأله به پیچیده بودن دنیای واقعی، وجود متغیرهای زیاد و از همه مهم‌تر، به تصور ناقص کارفرما بازمی‌گردد. در واقع خیلی از کارفرماها دقیقاً نمی‌دانند چه می‌خواهند و همین باعث می‌شود به‌مرور پروژه گسترده‌تر شود. یکی از راه‌حل‌های غلبه بر این مشکل، استفاده از رویکرد اسکرام است؛ روشی کاربردی و تثبیت‌شده که دقیقاً برای پروژه‌های پیچیده و مبهم توسعه پیدا کرده است. کتاب راهنمای جامع اسکرام SBOK Guide 2017 Edition تألیف مرجان منشگر و شاهین منصوری همین رویکرد را معرفی می‌کند و می‌کوشد نحوه‌ی اجرای آن را بیاموزد. کتاب پیش رو که بر اساس استاندارد جهانی SBOK نوشته شده، ابتدا چهارچوب‌ها و اصول اسکرام را توضیح می‌دهد و می‌گوید که فلسفه‌ی این روش چیست. این راهنما که هم مبتنی بر دانش روز است و هم از تجربیات هزاران پروژه الهام گرفته، به خواننده کمک می‌کند درک بهتری از سازمان و محصولاتش به دست آورد و بتواند آن‌ها را به سمت بهتر شدن سوق دهد.

ما در مواجهه با یک مسأله‌ی سخت چه واکنشی می‌توانیم نشان دهیم؟ شاید گاهی بتوان از کنار آن‌ها گذشت ولی در خیلی از موارد امکان کنار گذاشتن این نوع مسائل نیست و باید به هر نحوی شده راه‌حلی برای آن‌ها بیابیم. برای نمونه کرونا را به خاطر بیاورید. هرلحظه جان میلیاردها نفر در خطر بود و باید به هر شکلی شده واکسنی برای این ویروس پیدا می‌شد. در این شرایط به‌هیچ‌وجه نمی‌توان از این مشکل پیچیده و سخت چشم‌پوشی کرد. بنابراین باید به دنبال راهی مطمئن و درست باشیم. اما در این تنگنا، زمان محدود و فشار بالا چطور می‌توان راهی یافت؟ چهارچوب اسکرام با فلسفه و رویکردش می‌تواند کمکمان کند به نتیجه‌ای منطقی برسیم. در وضعیت‌های مبهمی که درک ناقصی از اوضاع داریم، مثل دوران کرونا، همیشه دو پرسش اساسی در برابرمان قرار دارد: اینکه آیا محصولمان درست است؟ و آیا داریم از راه درستی به آن می‌رسیم؟ اسکرام با روش‌های خاصی که دارد به ما این امکان را می‌دهد تا دائماً به این پرسش‌ها بازگردیم و نتیجه‌ی آن‌ها را چک کنیم و در صورت لزوم راهمان را اصلاح کنیم. دلیل این عملکرد این است که در پروژه‌ها هزینه‌ی تغییر و زمان نسبت مستقیم دارند: یعنی هر چه زمان بیشتری از پروژه گذشته باشد، هزینه‌ی تغییر هم به شکل نمایی افزایش می‌یابد. مرجان منشگر و شاهین منصوری در کتاب راهنمای جامع اسکرام SBOK Guide 2017 Edition این موضوع را توضیح می‌دهند و از ویژگی‌های این روش می‌گویند. نویسندگان مفهوم تغییر و سازمان‌دهی در اسکرام را تشریح می‌کنند و نقش این متد را در کاهش ریسک شرح می‌دهند. در ادامه وارد فاز اجرایی شده و نحوه‌ی برنامه‌ریزی، برآورد و پیاده‌سازی آن را می‌آموزند. در پایان نیز مرور و بازنگری این رویکرد را مورد بحث قرار می‌دهند.

کتاب راهنمای جامع اسکرام SBOK Guide 2017 Edition را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب راهنمای جامع اسکرام SBOK Guide 2017 Edition برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران پروژه و کارشناسان این حوزه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع اسکرام SBOK Guide 2017 Edition: چابک سازی سازمان با چارچوب اسکرام می‌خوانیم

مدیریت تغییر در مدیریت پروژه‌های سنتی رابطه‌ی بسیار نزدیکی با مدیریت موقعیت دارد. همه تغییرات بر اساس میزان تفاوت آن با ارزش پایه بررسی می‌شود. به مدیر پروژه مهلت‌هایی داده می‌شود که در آن‌ها وی باید فعالیت‌های روزانه و تصمیمات پروژه را مدیریت کند. وقتی یک درخواست تغییر از مهلت‌های تعریف‌شده بیشتر باشد،‌ هنگامی که یک درخواست تغییر بیش از تحریم‌های تعریف‌شده باشد،‌ مدیر پروژه باید تغییرات پیشنهادی را به سطوح بالاتر مدیریت منتقل کند و قبل از اجرای آن تغییر منتظر تصمیم آن‌ها شود.

فهرست مطالب کتاب

1. مقدمه
2. اصول
3. سازمان‌دهی
4. نوجیه تجاری
5. کیفیت
6. تغییر
7. ریسک
8. آغاز کردن
9. برنامه و برآورد
10. پیاده‌سازی
11. مرور و بازنگری
12. انتشار
13. مقیاس‌گذاری اسکرام برای پروژه‌های بزرگ
14. مقیاس‌گذاری اسکرام برای شرکت
15. ضمیمه الف مروری بر توسعه چابک
16. فهرست واژگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع اسکرام SBOK Guide 2017 Edition: چابک سازی سازمان با چارچوب اسکرام
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات383
زبانفارسی
شابک978-600-124-946-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه، کتاب‌های آموزش مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع اسکرام SBOK Guide 2017 Edition

برای دریافت کتاب راهنمای جامع اسکرام SBOK Guide 2017 Edition و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.