معرفی و دانلود کتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم)

عکس جلد کتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم)
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم)

روایتی خواندنی از جدال میان دو زن؛ یکی برای حفظ زندگی ازدست‌رفته‌اش و دیگری برای ساخت یک رابطه‌ی جدید... کتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم) اثر جذاب جوردی مند نویسنده‌ی کانادایی است که با دیالوگ‌های میان دو زن شروع می‌شود. گفت‌وگوی آن‌ها از رسیدگی به مسائل درسی فرزندان آغاز شده و سپس به عمیق‌ترین بخش‌ها و نگاه‌هایی که می‌توان به روابط زناشویی داشت، می‌‎رسد.

درباره‌ی کتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم)

ماریون مادری شاغل است و فرزندی مبتلا به اوتیسم دارد که نیازمند توجه ویژه‌تری از جانب والدینش است. در میان این درگیری همیشگی و زحمات و خستگی‌های ناشی از همراهی مداوم فرزند، ماریون متوجه روابط مخفیانه همسرش با معلم جوان فرزندشان یعنی ترزا می‌شود. روزی برای پیگیری شرایط درسی فرزندش و جلسه‌ای که برای اولیای دانش‌آموزان برگزار شده، به مدرسه می‌رود و بالاخره با ترزا وارد گفت‌وگو می‌شود. درواقع نمایشنامه‌ی کاغذپاره‌ها از این نقطه شروع می‌شود. نویسنده‌ی این نمایشنامه دیالوگ‌های رفت‌وبرگشتی را برای ادامه‌ی روند اجرا انتخاب کرده و یک اثر قابل قبول و جالب توجه می‌آفریند.

معرفی و دانلود کتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم)

جوردی مند (Jordi mand) دانش‌آموخته‌ی دانشگاه ملی تئاتر کاناداست و تاکنون اجراهای متعددی را در سطح اروپا روی پرده برده و برای اجراهایی که داشته‌ و نمایشنامه‌هایی که نوشته، جوایز متعددی را نیز دریافت کرده است. درنگاه اول، کتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم) (Between the Sheets) مخاطب را به مفهوم خیانت سوق می‌دهد اما آنچه در ادامه خلق و در ذهن مخاطب جاری می‌شود، عمیق‌تر از این مفهوم است و می‌توان واژه‌ی خیانت را لایه‌ی اولیه این نمایشنامه‌ی کانادایی به‌شمار آورد.

جوردی مند در آغاز کتاب در میان کاغذپاره‌ها، به‌گونه‌ای مکالمات نه‌چندان دوستانه را میان این دو زن گنجانده که شبیه به یک جنگ کلامی‌ست به‌وضوح می‌توان دید که هر دو شخصیت برای آنچه فکر می‌کنند حق طبیعی‌شان است، به‌صورت جدی بحث می‌کنند. ماریون در تلاش است تا زندگی‌ درآستانه‌ی فروپاشی‌اش را نجات دهد و درمقابل ترزا برای خانواده‌ای که هیچ‌وقت تشکیل نداده‌ می‌جنگد! جوردی مند در ادامه، با ظرافت و تبحر خاصش این گفت‌وگوهای پر از خشونت را تبدیل به درد مشترکی می‌کند و با تغییر مکالمات میان این دو زن مشاهده و درک می‌شود. نویسنده در این کتاب تلاشی کرده‌است تا تاثیر کیفیت روابط والدین بر رفتار و آینده‌ی فرزندانشانرا به تصویر بکشد. او آیا ماریون در این جدال پیروز خواهد شد و زندگی و همسرش را باز خواهد گرداند یا ترزا پیروز این میدان است؟! آیا چنگ زدن به این ریسمان تکه‌پاره و تلاش برای به‌دست‌آوردن حق زندگی عاقلانه است یا رهایی بهترین چاره‌ی کار خواهد بود؟

کتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم) را مینو ابوذرجمهری ترجمه و نشر دیدآور آن را به چاپ و انتشار رسانده. گفتنی‌ست جوردی مند جلد دوم کتاب درمیان کاغذپاره‌ها (بخش دوم) را هشت سال بعد از انتشار نسخه‌ی اول و درزمان همه‌گیری ویروس کرونا، منتشر کرده است.

اقتباس‌ سینمایی و فرهنگی از کتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم)

تابه‌حال از داستان این کتاب نمایش‌های متعددی در کشورهای استرالیا، نیوزلند و کانادا به‌اجرا درآمده است.

نکوداشت‌های کتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم)

  • نمایشنامه‌ای خیره‌کننده و جدید از یک نمایشنامه‌نویس با استعداد. (نامه اسلاتکین)
  • می‌توان گفت بهترین فیلمنامه جدید سال است. (پست ملی)

کتابدر میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم) برای چه‌کسانی مناسب است؟

کتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم) برای دوستداران نمایشنامه و تئاتر مناسب است.

در بخشی از کتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم) می‌خوانیم

ترزا. اگه مشکلی وجود داشت شما همه‌جوره می‌تونستین با من تماس بگیرین. می‌تونستین به من اطلاع بِدین که راضی نیستین از این روشی که

ماریون. خب الان دارم بهت می‌گم.

ترزا. دقیقاً. من امسال پیام‌های زیادی روی تلفن منزل‌تون گذاشتم. گزارش‌های کلاسی رو خونه‌تون فرستادم... فُرم‌های رضایت‌نامه‌ی اردوهای کلاسی رو براتون ارسال کردم. این اولین باره که این پی‌گیری‌هایِ من باعث به‌وجود اومدنِ همچین مسئله‌ای شده.

ماریون. بس کن.

ترزا. اگه این روشِ ارتباط من با شما یا همسرتون براتون مسئله‌ساز بوده، می‌تونستین زودتر بیاین سراغم تا...

ماریون. حق نداری این کار رو بکنی. داری دروغ می‌گی.

فهرست مطالب کتاب

سخنی چند
یادداشت مترجم
شخصیت‌ها
کلاس درسی در یک مدرسه‌ی ابتدایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم)
نویسنده
مترجممینو ابوذرجمهری
ناشر چاپیانتشارات دیدآور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-1042-02-7
موضوع کتابکتاب‌های نمایشنامه دراماتیک خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم)

برای دریافت کتاب در میان کاغذ پاره‌ها (بخش یکم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.