معرفی و دانلود کتاب در خواب دویدن

عکس جلد کتاب در خواب دویدن
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در خواب دویدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در خواب دویدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در خواب دویدن

کتاب در خواب دویدن، نوشته‌ی مریم حاجی لو، رمانی ایرانی است که با لحنی تند، زبانی امروزی و تصاویری زنده به نمایش زندگی از نگاه دختری تنها می‌پردازد. در ابتدای داستان، ناشری، از انباری جایی که قبلا خوابگاه دختران بوده است، سررسیدی با نوشته‌هایی بسیار ریز پیدا می‌کند. او نوشته‌ها را که به نظر می‌آید خاطرات تلخ دختری بی‌پناه و فقیر اما قوی و منتقد است، چاپ می‌کند تا نویسنده را بیابد.

درباره‌ی کتاب در خواب دویدن

زندگی، با همه یک‌جور تا نمی‌کند. برای بعضی، از همان ابتدا، تلخی‌ها و بی‌رحمی‌هایی به خرج می‌دهد که بعضی دیگر، تا آخر عمر حتی خوابش را هم نمی‌بینند. اما گاهی اوقات، همین تلخی‌ها و سختی‌ها، به ایجاد بینشی عمیق در فرد می‌انجامد، که دیگران هرگز به آن دست پیدا نمی‌کنند. رمان ایرانی در خواب دویدن، نوشته‌ی مریم حاجی لو، راوی زندگی یکی از همین آدم‌هاست. دختری که سعی دارد در شهری بزرگ، گلیم خودش را از آب بیرون بکشد. او می‌کوشد که اصیل باقی بماند، به هر کاری تن ندهد و رنگ کثیف جماعت دور و بر را به خود نگیرد، گرچه همیشه هم موفق نیست.

معرفی و دانلود کتاب در خواب دویدن

داستان از آنجا شروع می‌شود که ناشری، در خانه‌ای متروک، که به نظر قبلا خوابگاه دختران بوده است، دفترچه‌ای پیدا می‌کند. در این دفترچه، یادداشت‌هایی شبیه به خاطره وجود دارد که به نظر ناشر، بسیار جذاب و خواندنی می‌آید و نسبت به نوشته‌هایی که همیشه برای چاپ برایش می‌فرستند، ارزنده‌تر است. به همین دلیل می کوشد که نویسنده‌اش را پیدا کند. اما به هر دری که می‌زند، نمی‌تواند نویسنده را بیابد و تصمیم به چاپ کتاب می‌گیرد. این یادداشت‌ها را دختری جوان نوشته است که برای ادامه‌ی زندگی، وارد یک خوابگاه ارزان و نمور می‌شود که هر کدام از آدم‌هایش، به نحوی، اعصاب‌خردکن و کلافه‌کننده‌اند. آن هم برای دختری که از همه چیز بیزار است و نسبت به همه چیز بسیار بدبین. اما بدبینی او و نگاه تلخش به زندگی، بی‌دلیل نیست. هرچه که بیشتر در زندگی او غرق می‌شویم، بیشتر می‌فهمیم که چرا این‌همه غمگین، کلافه و ناراحت است.

مریم حاجی لو، که تا به حال چند رمان موفق به چاپ رسانده و بارها مورد تقدیر قرار گرفته است، کتاب در خواب دویدن را با لحنی بسیار تند و گزنده نوشته است. تصاویر، پویا و زنده‌اند و نویسنده با توصیفاتی مینیمالیستی، درک روشنی از حال و هوای هر صحنه و اتفاقات به ما می‌دهد. شخصیت‌ها در داستان، خود را به خوبی نشان می‌دهند و ما در هر فصل، با بعد جدیدی از شخصیت آشنا می‌شویم. رمان در خواب دویدن در قالب یک مقدمه، 32 یادداشت کوتاه و یک مؤخره به روایت داستان خود می‌پردازد. این کتاب را نشر افق به چاپ رسانده است.

کتاب در خواب دویدن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب در خواب دویدن، برای علاقه‌مندان به رمان‌های ایرانی و مسائل پیرامون زنان خواندنی است.

در بخشی از کتاب در خواب دویدن می‌خوانیم

گریز از شادی هم سهم یا ارث ما بوده شاید و همیشه. یاد آن شبی می‌افتم که جشن عروسی پسر همسایه‌ی دیواربه‌دیوارمان بود. آن شب، چراغ همه‌ی خانه‌های کوچه خاموش بود جز خانه‌ی ما. همه رفته بودند عروسی. ما هم دل‌مان می‌خواست برویم، اما پدر نمی‌گذاشت. برادرم گریه‌زاری کرد. اما چه فایده؟ مرغ پدر حتی یک پا هم نداشت. آخرسر هم رفت روی پشت‌بام و شروع کرد به قدم زدن که نکند برویم و از آن بالا حیاط همسایه را نگاه کنیم و فیض ببریم. آن شب، صدای دایره تنبک، داشت مخ‌مان را می‌ترکاند و هوش از سرمان برده بود. وسوسه شده بودیم که بدانیم آنجا چه خبر است و مردم این‌طور وقت‌ها چه‌کار می‌کنند. تو تاریکی نشستیم پای دیوار حیاط و گوش‌ها‌مان را تیز کردیم که لااقل حرف‌ها را بشنویم. مهمان‌ها تا نیمه‌شب زدند و کوبیدند و ما هم پا به پا‌شان خیال‌پردازی کردیم و از عقده ترکیدیم.

ولی کودن‌ترین‌مان برادرم بود که تا نصفه شب ریزریز گریه کرد و غصه و اشک را تو چشم‌های مادرم دواند. برای همین هم، وقتی خوابش برد، محکم کوبیدم زیر گوشش و خودم را زدم به خواب. گنده‌بک ناله‌زنان بیدار شد و تا نزدیک صبح، گوش‌هام را با ونگ‌ونگ‌هاش آزار داد.

کتاب را ورق می‌زنم تا از گوش دادن به صدایی که پدرم از کودکی برایم زجرآور کرده، طفره بروم. حتی ورق زدن کتاب هم به وجد می‌آوردم؛ آن‌هم کتابی که مال خودم است. گمانم این تنها چیزی است که می‌توانم مالکش بشوم؛ هر چند موقت. کاغذ کتاب کاهی است. آن‌قدر نامرغوب که به زردی می‌زند و معلوم است که عمر چندانی نخواهد کرد. کلمات هم بیش از حد ریزند. زود گم‌شان می‌کنم. دمر می‌خوابم. نور، این‌بار یک‌راست می‌افتد رو کلمات.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در خواب دویدن
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-964-369-666-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان پندآموز ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در خواب دویدن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در خواب دویدن

برای دریافت کتاب در خواب دویدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.