معرفی و دانلود کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد سوم: از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی: ارتشبد هاینتس گودریان فرمانده و بازرس کل قوای زرهی آلمان

عکس جلد کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد سوم: از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی: ارتشبد هاینتس گودریان فرمانده و بازرس کل قوای زرهی آلمان
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد سوم: از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد سوم: از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد سوم: از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی: ارتشبد هاینتس گودریان فرمانده و بازرس کل قوای زرهی آلمان

کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد سوم: از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی یک خودزندگینامه به قلم هاینتس گودریان است که در آن به محوری‌ترین اتفاقات در طی سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم پرداخته شده است. گودریان در این کتاب به چگونگی تحولات نظامی و شخصیت‌های محوری این دوره می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد سوم: از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی

اتفاق وحشت‌افزایی مانند جنگ جهانی گرچه در وهله‌ی اول نشانگر هرج‌ومرجی بزرگ در سطح جهان است اما در پس این هیاهو و بحران، یک نظام جنگی گسترده و وسیع وجود دارد. پشت پرده‌ی همه‌ی کشتارها فرماندهانی را می‌بینیم که صبح به صبح در کمال آرامش با فنجانی قهوه برمی‌خاستند و شرایط نقشه‌ی شوم نابودی زندگی هم‌نوعانشان را می‌کشیدند. آن خاطر آرام فرماندهان اما بزرگ‌ترین فجایع را در انواع جنبه‌ها رقم می‌زد. کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد سوم: از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی (Erinnerungen Eines Soldaten) از ارتشبد هاینتس گودریان (Heinz Gudarian) آینه‌ی تمام‌عیار زندگی فرماندهی‌ست که جنبه‌های عملیاتی و استراتژیک نیروهای آلمانی را تقویت کرد و عمق بخشید.

در جلد سوم کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم (Panzer Leader)، در طی فصل‌های یازدهم تا شانزدهم، گودریان به بیان حقایقی از ارتش آلمان و شخصیت‌های کلیدی رایش سوم می‌پردازد. نکته‌ی جالب توجه در این مجلد توجه ویژه‌ی ارتشبد گودریان به شخصیت هیتلر است. جالب است بدانید که از اولین سطوری که نویسنده سخن را درباره‌ی هیلتر می‌آغازد او را مسئول تیره‌روزی خود می‌داند. او پیشینه‌ی خانوادگی و اجتماعی هیتلر را با لحنی نه‌چندان بی‌طرفانه بیان می‌کند. پرواضح است که او به‌عنوان یکی از طراحان اصلی جنگ زرهی از پذیرفتن تقصیر خود در جنگ عاجز است و تلاش می‌کند تا هیتلر را مغز متفکر این فاجعه و عامل اصلی کشتار بداند.

معرفی و دانلود کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد سوم: از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی

یکی از جنبه‌های برجسته‌ی این کتاب این است که تکامل جنگ زرهی با جزئیات تصویر شده است. گودریان به‌عنوان معمار اصلی عملیات‌های زرهی، تغییر و انعطاف این نیروهای کلیدی ارتش رایش سوم را به دقت تصویر می‌کند و به خوانندگان اجازه می‌دهد که نگاهی به پشت صحنه‌ی اقدامات و فرایندهای تصمیم‌‌گیری بیندازند. درواقع، خاطرات گودریان کانون روایت را نه نتایج و فجایع، که عوامل و فرایندها قرار می‌دهد. او در خلال روایت خود دیدگاهی انتقادی به مجموعه‌ی زیردست خود دارد و نقاط قوت و ضعف ارتش آلمان را تحلیل و بازبینی می‌کند. در نتیجه خواندن این کتاب می‌تواند بایدها و نبایدهای مدیریت استراتژیک را نیز به خواننده گوشزد کند. او با آنکه خود از سردمداران جنگ است انتقاداتی را به فرماندهان جنگ وارد می‌سازد.

درمجموع آنچه از خواندن کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد سوم: از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی درخواهید یافت سازگاری، نوآوری و بلندپروازی فرماندهی است که اگر در جایگاه دیگری قرار می‌گرفت بی‌شک با خلاقیت منحصربه‌فردش خدمات شایانی به بشریت می‌کرد.

کتاب کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد سوم: از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی را محمد قهرمانی با حمایت نشر آرمان رشد به چاپ رسانده است.

کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد سوم: از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به خودزندگی‌نامه‌های تاریخی و آنانی که به دنبال اطلاعات بیشتر از زوایای پنهان جنگ جهانی دوم هستند با خواندن این کتاب دریچه‌های جدیدی را به روی خود گشوده خواهند دید.

در بخشی از کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد سوم: از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی: ارتشبد هاینتس گودریان فرمانده و بازرس کل قوای زرهی آلمان می‌خوانیم

خطر بسیار بزرگی در رخنه‌ی روس‌ها به پروس شرقی ما را تهدید می‌کرد، خطری که براثرِ موفقیت پیشین آن‌ها و فقدان نیروی ذخیره‌ی ما ایجاد شده بود. بنابراین من به‌عنوان فرمانده مدارس آموزش نیروی زرهی در 17 ژوئیه دستور دادم واحدهای تحت آموزشی که در وونسدورف و کرامپ‌نیتس توان جنگیدن دارند از برلین به منطقه‌ی مستحکم‌شده‌ی لوتسن در پروس شرقی اعزام شوند.

بعدازظهر هجدهم ژوئیه یک ژنرالِ لوفت‌وافه که او را پیش‌تر می‌شناختم از من اجازه خواست به دیدنم بیاید. گفت که سرفرمانده جدید جبهه‌ی غرب، فلدمارشال فون کلوگه قصد دارد بدون اجازه‌ی هیتلر آتش‌بسی را با قدرت‌های غربی منعقد کند و در نظر دارد به‌زودی به ایشان پیشنهاد برقراری تماس دهد. از این نوع اطلاع‌دهی به‌شدت سراسیمه شدم. اثر فوری اقدام کلوگه را بر جبهه‌ی لرزان شرق و تمام آینده‌ی آلمان می‌دیدم. خطوط دفاعی ما، هم در جبهه‌ی شرق و هم در غرب خیلی زود سقوط می‌کردند و امواج خروشان حمله‌ی روس‌ها بی‌هیچ مقاومت بر ما فرو می‌افتادند. تا آن موقع هرگز تصور نمی‌کردم که یک سردار آلمانی در رده‌ی فرماندهی قوا بتواند با دشمن تماس گیرد و خود را مواجه با این کند که گامی در جهت کاملاً مخالف رئیس حکومت بردارد. ازآنجاکه نمی‌توانستم چنان مسئله‌ای را باور کنم از او پرسیدم که خبر را از کجا به ‌دست آورده است؟ تمایلی برای پاسخ دادن نداشت. همچنین نگفت که چرا چنان افشاگری تکان‌دهنده‌ای پیش من کرده است و چه نتیجه‌ای می‌خواهد از آن بگیرد. وقتی از او پرسیدم آن کار آیا در آینده‌ی نزدیک صورت خواهد گرفت، پاسخ داد این سؤال مورد ندارد. بااین‌حال زمان داشتم تا بیندیشم اگر چنان خبر غیرعادی‌ای به من رسید، چه کنم. در قرارگاهم البته درگیر کنفرانس‌های عادی و بازدیدهایی بودم که مانع از اندیشیدن به چنان موضوع مبهمی می‌شد. ‌نوزدهم ژوئیه تصمیم گرفتم به آلنشتاین، تورن و هوهنزالتسا بروم تا به بازرسی از نفرات آنجاها پردازم.

فهرست مطالب کتاب

فصل یازدهم: سال سرنوشت‌ساز 1944
فصل دوازدهم: 20 ژوئیه و پیامد آن
فصل سیزدهم: ریاست ستاد کل ارتش
عملیات در جبهه‌ی شرق
تهاجم آردن
آمادگی‌های تدافعی در جبهۀ شرق
تهاجم روس‌ها
فصل چهاردهم: فروپاشی نهایی
فصل پانزدهم: شخصیت‌های کلیدی رایش سوم
هیتلر
حزب
ضابطان منطقه‌ای و کشوری
محفل خصوصی هیتلر
دولت
فصل شانزدهم: ستاد کل ارتش آلمان
«مسئله این است، بودن یا نبودن!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد سوم: از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی: ارتشبد هاینتس گودریان فرمانده و بازرس کل قوای زرهی آلمان
نویسنده
مترجممحمد قهرمانی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات238
زبانفارسی
شابک978-622-243-602-5
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد سوم: از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی

برای دریافت کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد سوم: از 1944 تا 1945 به همراه ملاحظات تاریخی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.