معرفی و دانلود کتاب تنهایی اعداد اول

عکس جلد کتاب تنهایی اعداد اول
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تنهایی اعداد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تنهایی اعداد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تنهایی اعداد اول

کتاب تنهایی اعداد اول، داستانی دراماتیک و سرشار از احساسات، اولین رمان نویسنده‌ی جوان، پائولو جوردانو است که به بیش از 30 زبان ترجمه و منتشر شده است. این اثر روایتگر سرگذشت و ارتباط دو شخص است که هیچ‌وقت احساسات خود را به‌درستی بروز نداده‌اند و بار سنگین آن را به‌دوش می‌کشند!

درباره‌ی کتاب تنهایی اعداد اول

روایت‌هایی ساده، با جزئیاتی زنده و دقیق، از زندگی روزمره و جرقه‌ای که مسیر زندگی آلیس و ماتیا را عوض کرد! پائولو جوردانو (Paolo Giordano) در کتاب تنهایی اعداد اول (The Solitude of Prime Numbers)، به‌صورت موازی راوی قصه‌ی زندگی این دو شخصیت است که علی‌رغم موفقیت در زندگی حرفه‌ای و اجتماعی، در حسرت لحظه‌ای آسایش درونی و تجربه‌ی عشق به‌سر می‌برند. ماجرای کتاب تنهایی اعداد اول از گذشته‌ها آغاز می‌شود؛ از کریسمس سال 1983 که آلیس، تحت سیطره‌ی پدر، هیچ‌وقت از آن‌چه در قلبش جاریست، سخن به میان نمی‌آورد و حادثه‌ای زندگی او را دستخوش تغییر بزرگی می‌کند. نقطه‌ای که فریاد اعتراض آلیس، دختری که هیچ‌گاه به ورزش اسکی علاقه‌مند نبوده و اصرارهای دیوانه‌وار پدرش او را به ستوه آورده است، در قالب اتفاقی ناگوار، ظهور و بروز پیدا می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب تنهایی اعداد اول

در این اثر، خط‌به‌خط با پائولو جوردانو همراه می‌شویم؛ به نقطه‌ی دگرگون‌شدنِ زندگی ماتیا می‌رویم؛ پسری که تاب‌آوری احساساتش را نداشت و زیر نگاه و رفتارهای دیگران نسبت به خواهر دوقلوی معلولش، خم شده بود. روایت‌های این کتاب ساده، کوتاه و البته پُراحساس هستند و آن‌چنان عمیق که هرلحظه با تک‌تک شخصیت‌ها هم‌ذات‌پنداری می‌کنیم و از پیشامدها به‌وضوح متاثر می‌شویم.

داستان زندگی ماتیا و آلیس، در نوجوانی به یکدیگر می‌رسد؛ باوجود اشتراکاتی که میان خود می‌یابند و علی‌رغم آسیب‌های احساسی که هریک به‌گونه‌ای آن را تجربه کرده‌اند، درنهایت مسیر متفاوتی را در پیش می‌گیرند. عشق شکننده‌ای که در میان این دو فرد وجود دارد، خواندنی و معصومانه است. شاید بتوان دلیل نام‌گذاری داستان را از این‌جا حدس زد. تنها عدد زوج در میان اعداد اول، عدد 2 است؛ شبه‌زوج ماتیا و آلیس که هردو احساساتی سرکوب‌شده را به دشواری تا بزرگسالی با خود حمل می‌کنند، همان زوجِ تنهای روایت هستند؛ درست شبیه عدد 2 در جمع اعداد اول.

قلم گیرا و بیان جذابِ نویسنده به‌گونه‌ای خواننده را تا انتهای مسیر این دو نفر با خود همراه می‌کند که حتی لحظه‌ای این کتاب را بر زمین نگذارد؛ چراکه رنج روزمرگی و زندگی هر انسانی که احساسات فروخورده‌ای دارد، اگرچه با ظاهری متفاوت، اما در باطن یکسان است.

کتاب تنهایی اعداد اول به‌کوشش انتشارات افراز به چاپ رسیده و ترجمه‌ی روان آن کاری از بهاره مهرنژاد است.

جوایز و افتخارات کتاب تنهایی اعداد اول

  • برنده‌ی چایزه‌ی ادبی استرگا 2008
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی کمپیلو 2008
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی مرک سرونو 2008
  • نامزد جایزه‌ی ادبی فمینا 2010
  • نامزد جایزه‌ی رمان برتر اروپا 2010

نکوداشت‌های کتاب تنهایی اعداد اول

  • پائولو جوردانی، در کتاب تنهایی اعداد اول تداعی‌کننده‌ی پُرشورِ جوانی و ناامیدی است که آن را به‌شدت میان خوانندگان طنین‌انداز می‌کند. (روزنامه‌ی آمریکای امروز)
  • تنهایی اعداد اول، اولین رمان زیبا و خردمندانه‌ی پائولو جوردانو، فیزیکدانِ جوان است که داستان آن حول محور زندگی ماتیا و آلیس می‌چرخد؛ دوستانی از دبیرستان، همانند دوقلوهای تنها و گمشده؛ نزدیک به‌هم؛ اما نه آن‌قدر نزدیک که برای یکدیگر واقعا ملموس باشند. جادوی فریبنده‌ی این داستان عاشقانه منحصربه‌فرد است. (مجله‌ی ال)
  • این کتاب، نمایش جذاب و قابل توجهی را در به‌تصویرکشیدنِ انسان‌های آسیب‌دیده به‌کار گرفته است. داستانِ عشقی شکننده و غیرمتعارف که توسط پائولو جوردانوی با استعداد، نوشته شده است. (مجله‌ی کرکاس)
  • کتاب تنهایی اعداد اول، عمیقا تکان‌دهنده و صمیمانه است و خوانندگان را با خود به سفری هیپنوتیزمی از طریق وارد شدن به یک رابطه‌ی عاشقانه‌ی غیرمنتظره می‌برد. پائولو جوردانو با ظرافت قلم از شخصیت‌هایی آرام اما آسیب‌دیده می‌نویسد و در خلق داستان، زبانی مبتکرانه دارد که شبیه به هیچ‌چیز دیگری نیست. این موارد تمام چیزهایی هستند که باید در یک رمان باشد. (جان بوین، نویسنده‌)
  • چه‌قدر شوکه‌کننده است رمانی را بخوانم که توسط یک فیزیکدان جوانِ ایتالیایی نوشته شده و خود را در هر صفحه‌ی آن بیابم. جای تعجب نخواهد بود که اگر خوانندگان کتاب جوردانو را میلیون‌ها نفر بدانیم؛ چراکه داستان عاشقانه‌ی این کتاب با چنان درک و ظرافت حیرت‌انگیزی روایت می‌شود که همه‌ی ما را به این احساس وادار کند. کتاب تنهایی اعداد اول، تایید ویژه‌ای است بر این مدعا. (استفان مریل بلاک، نویسنده‌ی داستان فراموشی)
  • پائولو جوردانو متخصص غم و اندوه است و حفره‌های پنهان قلب را شناسایی و آشکار می‌کند. داستان او، روایتی آرام و درعین‌حال قوی با شخصیت‌های فراموش‌نشدنی است. کتاب تنهایی اعداد اول غم‌انگیز و کامل است. (مری پیفر، نویسنده‌)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب تنهایی اعداد اول

در سال 2010، ساوریو کاستانزو با اقتباس از کتاب تنهایی اعداد اول، فیلم La solitudine dei numeri primi را در ژانر درام کارگردانی کرد.

کتاب تنهایی اعداد اول برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به ژانر درام در داستان و رمان‌های خارجی، از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب تنهایی اعداد اول می‌خوانیم

آن روز، از وقتی وارد دانشگاه شد، سردرد گرفت. زمان دفاعیه برایش کُند می‌گذشت. هر دفعه که به ساعت سالن خیره می‌شد، می‌دید عقربه‌ها محکم به صفحه چسبیده‌اند و از جایشان تکان نمی‌خوردند. فضای سالن سنگین بود. داوران و اساتید در دو ردیف کنار هم نشسته بودند و صندلی‌های پشت را دانشجویان اشغال کرده بودند. استاد نیکولی صندلی اول نشسته بود و زیرچشمی ماتیا را می‌پایید. چهره‌اش شک‌برانگیز بود. هربار که نگاهش به نیکولی می‌افتاد، خود را ازدست‌رفته می‌دید. با این‌که سعی می‌کرد درست و مو‌به‌مو جزئیات را بگوید و کم‌وکسری نداشته باشد، مضطرب بود. همه‌ی تلاشش را می‌کرد آرام باشد؛ اما صدایش می‌لرزید. دو، سه‌بار کنترلش را از دست داد و خودکار از دستش افتاد زمین.

پچ‌پچ دانشجویان بیشتر کلافه‌اش کرده بود. حسابی خودش را باخته بود. دفاع که تمام شد، منتظر اعلام نمره نشد. مطمئن بود که نمره‌ی خوبی در کار نیست. کلاسور و پوشه‌اش را برداشت و از در بیرون رفت. هنوز روی پاگرد بود که صدای رئیس دانشگاه را شنید. برگشت. همچنان مضطرب بود و دست‌هایش یخ کرده بودند. رئیس دستش را گرفت. لبخند زد و تبریک گفت. معنی لبخند و تبریک رئیس را نمی‌فهمید. مبهوت خیره شده بود به رئیس: «مت، تو عالی‌ترین نمره رو گرفتی. پایان‌نامه‌ت به‌عنوان یه کار پژوهشی فوق‌العاده شناخته شد. از صمیم قلب بهت تبریک می‌گم، ما همه به تو افتخار می‌کنیم!»

ماتیا خشک شده بود. فکر می‌کرد رئیس دستش انداخته، اما چرا رئیس باید این کار را می‌کرد؟ کلمات روی لبانش ماسیده بودند. حیرت‌زده بود. نمی‌دانست باید چه واکنشی نشان بدهد. همان‌ موقع، استاد نیکولی با همان چهره‌ی بی‌تفاوت و سرد همیشگی‌اش به جمع آن‌ها پیوست. خنده‌ی کوتاهی کرد و تبریک گفت: «لیاقتشو داشتی...»

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
تنهایی اعداد اول
فرشته‌ی برفی (1983)
اصل ارشمیدس (1984)
برخورد نزدیک (1991)
اتاق خاطره (1995)
آبی مثل حباب (1998)
شعله‌ی خاکستر (2003)
و این‌چنین گذشت (2007)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تنهایی اعداد اول
نویسنده
مترجمبهاره مهرنژاد
ناشر چاپیانتشارات افراز
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-964-243-727-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان عاشقانه خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تنهایی اعداد اول

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تنهایی اعداد اول

برای دریافت کتاب تنهایی اعداد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.