معرفی و دانلود کتاب تجربیات یک محقق فیلم سازی

عکس جلد کتاب تجربیات یک محقق فیلم سازی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تجربیات یک محقق فیلم سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تجربیات یک محقق فیلم سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تجربیات یک محقق فیلم سازی

مجید احدی، فیلم‌ساز و بازیگر جوان، در کتاب تجربیات یک محقق فیلم سازی چکیده‌ی تجربه‌ها و آموخته‌های خود را در حوزه‌ی ساخت فیلم و کارگردانی جمع‌آوری و به مخاطبان عرضه کرده است. او تلاش کرده تا در این کتاب، موارد مهمی را که یک فیلم‌ساز باید بداند، به خوانندگان ارائه کند.

درباره‌ی کتاب تجربیات یک محقق فیلم‌سازی

فیلم‌سازی و کارگردانی یکی از هنرهای بسیار برجسته در عرصه‌ی سینماست که آموختنش راه درازی را پیش روی هنرجو می‌گذارد. هنرجویان رشته‌ی کارگردانی پس از سال‌ها آموزش دیدن و تحلیل و بررسی آثار هنرمندانه‌ی سینما، به مهارت نسبی در زمینه‌ی کارگردانی خواهند رسید. اما هستند کسانی که بدون آموزش‌های آکادمیک و صرفاً بر مبنای تجربه کردن، می‌توانند فیلم‌ساز خوبی شوند و آثار هنرمندانه و ماندگاری را از خود به جا بگذراند. مجید احدی با گذراندن دوره‌هایی در زمینه‌ی فیلم‌سازی و دیگر هنرهای سینمایی از قبیل تدوین، نویسندگی، و ...، به فیلم‌ساز جوانی تبدیل شده است. او پس از گذراندن دوره‌های پیش‌گفته و ساختن چند فیلم، تجربه‌های خود را در حوزه‌ی فیلم‌سازی و کارگردانی در کتاب تجربیات یک محقق فیلم‌سازی جمع‌آوری کرده و به خوانندگان ارائه داده است.

کتاب او می‌تواند منبع مناسبی برای کسانی باشد که قصد دارند به‌تازگی پا در عرصه‌ی سینما و فیلم‌سازی بگذارند. آنان با بهره بردن از تجربیات کسی که راه پیش روی آنان را رفته، و به موفقیت‌هایی نسبی رسیده‌اند، می‌توانند مسیر خود را بهتر انتخاب کنند و از فرصت خود بهره‌ی بیشتری ببرند.

نویسنده در این کتاب هرآن‌چه را لازم است، درباره‌ی فیلم‌سازی به مخاطبان انتقال می‌دهد. او مباحثی از جمله تاریخچه‌ی سینما در ایران، مفاهیم پایه‌ی فیلم‌سازی و تکنیک‌های آن، نحوه‌ی نوشتن داستان، تجهیزات لازم، شیوه‌ی تدوین، ارزیابی بازار و معرفی فیلم‌های برتر را در این کتاب گنجانده است. بدیهی است که همه‌ی این مسائل در کتابی با این حجم، خلاصه نخواهد شد، اما این کتاب می‌تواند راهنمایی برای خوانندگان مبتدی باشد و راه را به آنان نشان بدهد.

در پایان کتاب، نویسنده چند سوال پرتکرار را با پاسخ‌هایش برای خوانندگان آورده است. سوالاتی از قبیل اینکه آیا برای فیلم‌ساز شدن نیاز به دانشگاه و مؤسسات آموزشی وجود دارد؟ یا ارتباط هوش مصنوعی با آینده‌ی فیلم‌سازی چیست؟ و ... . در کل می‌توان گفت کتاب تجربیات یک محقق فیلم‌سازی یک راهنمای تجربی برای کسانی است که می‌خواهند به تازگی به دنیای سینما وارد شوند و فیلم‌سازی را بیاموزند.

کتاب تجربیات یک محقق فیلم‌سازی نوشته‌ی مجید احدی توسط انتشارات عصر قلم به چاپ رسیده است.

کتاب تجربیات یک محقق فیلم‌سازی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که می‌خواهند به دنیای سینما وارد شوند و هنر کارگردانی را بیاموزند، مناسب است.

در بخشی از کتاب تجربیات یک محقق فیلم سازی می‌خوانیم

در فیلم‌ها و سریال‌هایی که از زمینه‌های فرهنگی مختلف الهام گرفته‌اند، گریم می‌تواند در نقل و انتقال هویت‌ها و تمایز آن‌ها نقش مهمی داشته باشد. در نهایت، گریم به‌عنوان یکی از عوامل مهم در فرآیند تولید فیلم، نقش بسیار مهمی در جذب تماشاگران، خلق ارتباط عمیق بازیگران با شخصیت‌های نقش و ایجاد تأثیر واقعیت در داستان دارد.

گریم در فیلمسازی به فرایند هنری اشاره دارد که در آن با استفاده از مواد مختلف و فنون مختلف، بازیگران و شخصیت‌ها را برای نقش‌هایشان در فیلم‌ها آرایش می‌کنند. گریم در فیلمسازی نقش بسیار مهمی در خلق شخصیت‌ها، ایجاد تغییرات ظاهری و تمایز واضح بین شخصیت‌ها دارد. این فرایند می‌تواند شامل آرایش صورت، آرایش مو، استفاده از پروتزها، صافی‌ها، ماسک‌ها و موارد دیگر باشد.

فرض کنید می‌خواهید یک فیلم زندگی‌نامه‌ای را کارگردانی کنید.

انواع شخصیت‌ها از ابتدا تا انتهای فیلم شما حضور خواهند داشت. شخصیت‌هایی که باید در مسیر نمایش یک زندگی‌نامه، سیر تحولی که نشان از گذر زمان باشد را به نمایش درآورند. این شخصیت‌ها ممکن است در ابتدای فیلم بسیار جوان باشند، در پاره‌ای از فیلم میان‌سال شوند و سپس در انتهای فیلم همراه با نمایش کهن‌سالی نقش‌های خود را بازی کنند. اگر شما بیننده یک فیلم سینمایی باشید که چهره بازیگران با گذشت زمان در فیلم تغییر نمی‌کند، آن‌گاه چه نظری برای آن فیلم خواهید داشت؟ آیا می‌توانید گذر زمان در فیلم را باور کنید؟ شما با گریم می‌توانید صحنه‌های فیلمتان را طبیعی جلوه بدهید، یکی دیگر از بخش‌هایی که گریم به کمک تصویر می‌آید نورپردازی است که می‌تواند بازتاب نور را هدایت کند و چهره بازیگر به خوبی دیده بشود.

فهرست مطالب کتاب

تاریخچه سینما و فیلم‌سازی
مفاهیم پایه فیلم‌سازی
تکنیک‌های فیلم‌سازی
نحوه ساخت فیلم
نحوه نوشتن داستان فیلم
تجهیزات فیلم‌سازی
نحوه تدوین فیلم
بازار فیلم‌سازی
معرفی فیلم‌های برتر
پیشنهادات آموزشی
پرسش و پاسخ
انتقال تجربه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تجربیات یک محقق فیلم سازی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات عصر قلم
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-622-8271-00-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تجربیات یک محقق فیلم سازی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تجربیات یک محقق فیلم سازی

برای دریافت کتاب تجربیات یک محقق فیلم سازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.