معرفی و دانلود کتاب تئاتر برای مبتدیان

عکس جلد کتاب تئاتر برای مبتدیان
قیمت:
۱۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تئاتر برای مبتدیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تئاتر برای مبتدیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تئاتر برای مبتدیان

کتاب تئاتر برای مبتدیان اثر نیکلاس گیبز برای آن هنرآموزانی نوشته شده که می‌خواهند اولین مرحله‌ی ورود به جهان نمایش را، چه به‌عنوان بازیگر یا کارگردان و چه به‌عنوان عوامل اجرایی و پشت‌صحنه، حرفه‌ای و اصولی بپیمایند. این آموزگار خوش‌سابقه‌ی تئاتر به مخاطبان خود کمک می‌کند تا مبانی اصول تئاتر را به‌صورت موجز و کاربردی فرابگیرند، با مشاغل مؤثر در صحنه‌ی نمایش آشنا شوند و با دانش و آگاهی کافی به دنیای شگفت‌انگیز هنر نمایش قدم بگذارند.

درباره‌‌ی کتاب تئاتر برای مبتدیان

ممکن است به ایفای نقش در نمایش‌های تئاتر علاقه داشته باشید؛ یا آنکه استعداد خود را در صحنه‌پردازی و چیدمان دکور ببیند؛ اصلاً حتی امکان دارد نسبت به کارگردانی اشتیاق نشان دهید و بخواهید ایده‌های ذهنی خود را بر روی صحنه ببرید؛ درهرصورت، اگر در این مسیر تازه قدم هستید، کتاب تئاتر برای مبتدیان (Teach Yourself Amateur Theatre) نکته‌های مفید و گفتنی‌های بسیاری برایتان خواهد داشت. نیکلاس گیبز (Nicholas Gibbs) مدرس رشته‌ی نمایش قصد دارد تا در این اثر خودآموز، الفبای ورود به جهان جادویی تئاتر را با شما مرور می‌کند.

چه‌طور می‌توانم به‌عنوان فردی تازه‌وارد، خود را به گروه‌های تئاتر معرفی کنم؟ آیا از پس هزینه‌های شرکت در دوره‌های تئاتر برمی‌آیم؟ چگونه به‌عنوان یک تماشاگر حرفه‌ای، یک نمایش خوب و اصولی را از نمونه‌ی ضعیف آن تشخیص دهم؟ این‌ها گوشه‌ای از سؤالات و دغدغه‌هایی است که هر هنرآموز نمایش در ابتدای مسیر حرفه‌ای در ذهن دارد. خوشبختانه نویسنده‌ی کتاب تئاتر برای مبتدیان فکر همه‌جای کار را کرده و هیچ سؤال و ابهامی را در فصل‌های کتاب خود بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

نویسنده‌ی کتاب تئاتر برای مبتدیان، به خوانندگان پیشنهاد می‌کند تا تئاتر را از گروه‌های نمایشی محلی و انجمن‌های تئاتر در اطراف خود آغاز کنند. او برای آشنایی بهتر مخاطبان، توضیحات پرفایده‌ای درباره‌ی مبانی و مفاهیم اساسی در تئاتر، اهداف هنر نمایش و ملزومات ورود به آن ارائه خواهد داد. نیکلاس گیبز پس از معرفی فضای کلی، به سراغ تک‌تک اعضای کلیدی و مشاغل دخیل در یک نمایش خوب و حرفه‌ای می‌رود و دررابطه‌با هرکدام از این وظایف، طیفی از اطلاعات کاربردی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

اولین بخش از آموزه‌های تخصصی کتاب تئاتر برای مبتدیان، دررابطه‌با نقش بازیگران خواهد بود. نویسنده در این قسمت، درباره‌ی بخش‌های کاری مختلف یک بازیگر صحبت می‌کند؛ از نکات لازم برای حفظ کردن نمایشنامه و ارتباط گرفتن با نقش می‌گوید و مهارت‌های لازم و تمرینات ضروری برای تبدیل شدن به یک بازیگر تأثیرگذار و اجرای بهتر بر روی صحنه را یادآور می‌شود.

بخش بعدی کتاب تئاتر برای مبتدیان، به کارگردانی صحنه‌ی نمایش اختصاص دارد. نیکلاس گیبز در این مرحله راهنمایی‌های ضروری برای انتخاب نمایشنامه، استخدام اعضای صحنه، آزمون از بازیگران و تمرینات نهایی را در اختیار کارگردانان تازه‌کار قرار می‌دهد. او در ادامه درباره‌ی نقش تعیین‌کننده‌ی مدیریت صحنه می‌گوید و اطلاعات بیشتری درباره‌ی جزئیات فنی و اداره‌ی پشت‌صحنه‌ی نمایش در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

البته که مباحث کتاب تئاتر برای مبتدیان تنها به مشاغل بازیگری و کارگردانی محدود نمی‌شد. اگر شما نیز به حرفه‌ی نورپردازی علاقه دارید و یا می‌خواهید به‌عنوان طراح صدا در یک اجرای نمایشی حضور داشته باشید، بهتر است فصل‌های بعدی از این اثر خواندنی را از دست ندهید. نیکلاس گیبز، در تکمیل مطالب قبلی به سراغ مشاغل پشت‌صحنه‌ی تئاتر می‌رود و از مبحث طراحی نور و صدا تا طراحی لباس و صحنه را یک‌به‌یک و با جزئیات راهگشا توضیح می‌دهد.

کتاب تئاتر برای مبتدیان همچنین یک فصل ویژه برای نمایش‌های موزیکال دارد. در این بخش شما با مقدمات ترتیب دادن صحنه‌ی موزیکال آشنا می‌شوید و اصول ترکیب نمایش با آواز را می‌آموزید. همچنین کتاب تئاتر برای مبتدیان دارای نکات فراوان و متنوعی درباره‌ی مباحث مالی صحنه از جمله تهیه‌کنندگی و ترتیب دادن بودجه‌های لازم است. همین‌طور اگر برای بخش تبلیغ نمایش و جذب مخاطب نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، نیکلاس گیبز برای کمک به شما حاضر خواهد بود.

کتاب تئاتر برای مبتدیان، یک جعبه‌ی ابزار کم‌نظیر است که هر آنچه که برای ورود به عرصه‌ی نمایش نیاز داشته باشید در اختیار شما قرار خواهد داد. این اثر همچنین مانند یک آموزگار همراه عمل می‌کند و در هر مرحله از اجرای نمایش و در مواقع برخورد با چالش‌های تازه، به کمک شما می‌آید. این اثر خواندنی محصول سال 2007 میلادی است و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش انتشارات افراز و ترجمه‌ی سهیلا الله دوستی در دستان شما قرار گرفته است.

کتاب تئاتر برای مبتدیان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب پرفایده را به دانشجویان هنر‌های نمایشی و علاقه‌مندان به آشنایی با مبانی اجرایی تئاتر پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تئاتر برای مبتدیان می‌خوانیم

شما نمایشنامه را دارید؛ تالار را ذخیره کرده‌اید، و تاریخ روی صحنه بردن نمایش را هم می‌دانید. اکنون وقت ساختن نمایش است. اولین مرحله تقسیم رل‌ها خواهد بود: از طریق تست اجرا رل‌ها تقسیم می‌شوند و بازیگران برای نقش پرسوناژ خاصی در مقابل کارگردان و دستیاران متخصص وی تست می‌دهند، اما بازیگران را چطور پیدا کنیم؟

اولین انتخاب از میان اعضای گروهتان خواهد بود. اگر تمام رل‌ها را نتوانستید از میان اعضای گروهتان انتخاب کنید، می‌توانید یک جلسه تست اجرای آزاد برگزار کنید. می‌توانید برای این تست در مطبوعات و رسانه‌های محلی یا اینترنت آگهی تبلیغاتی چاپ کنید.

به‌هرحال اگر رلی را به بازیگری که عضو گروه شما نیست بدهید، باید شرایط پیوستن او به گروه مهیا شود و او شهریه و دیگر هزینه‌ها را قبل از شروع تمرینات بپردازد.

از بازیگران خواسته می‌شود یک پیس را از میان نمایشنامه اجرا کنند. در مقدمه این اجرای بازیگر است که باعث می‌شود انتخاب شود یا نه. اگر رقابت بر سر رل خاصی نزدیک باشد، ممکن است از بازیگران دوباره تست بگیرند. به‌هرحال کارگردان فاکتورهای زیادی را برای انتخاب خود در نظر می‌گیرد. در این‌جا قیاس با موسیقی به ما کمک می‌کند. «اریک کلاپتو» علی‌رغم استعداد فوق‌العاده‌اش، بدون نوازندگان دیگر کنارش مثلاً نوازنده‌ی ضرب و کیبورد کارش برجسته نخواهد بود. مهارت‌های گوناگون، رل‌های گوناگون را می‌طلبد. این قانون در تئاتر هم صادق است. بازیگر رل اول A، ممکن است در کار خود بی‌نظیر باشد، اما در کنار بازیگر خانم B مناسب به‌نظر نمی‌آید؛ پس با وجود این، نمایش خوب از آب درنمی‌آید. شکست در تست می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد و دلیلی برای انتخاب نشدن شما در نمایش بعدی نیست.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
بخش اول: تئاتر محلی: نمای نزدیک
فصل 1: تئاتر محلی
فصل 2: بازیگران
فصل 3: کارگردان
فصل 4: مدیرصحنه
فصل 5: نورپرداز
فصل 6: طراح یا تکنیسین صدا
فصل 7: طراح‌صحنه
فصل 8: لباس‌خانه (جامه‌داری)
فصل 9: تیم وسایل‌صحنه
فصل 10: گروه‌های موزیکال
بخش دوم: تئاتر محلی: از ثبت تا تمرینات
فصل 11: تشکیل یک گروه تئاتر محلی جدید
فصل 12: تنظیم بودجه و جمع‌آوریِ سرمایه
فصل 13: شروع به کار
فصل 14: ساخت نمایش
بخش سوم: گروه‌های دیگر
فصل 15: مؤسسه‌های تئاتر محلی و انجمن‌های تئاتر خودگردان
درآمد
مطالعه‌ی موردی
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تئاتر برای مبتدیان
نویسنده
مترجمسهیلا الله دوستی
ناشر چاپیانتشارات افراز
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-964-243-030-7
موضوع کتابکتاب‌های تئاتر، کتاب‌های بازیگری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تئاتر برای مبتدیان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تئاتر برای مبتدیان

برای دریافت کتاب تئاتر برای مبتدیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.