معرفی و دانلود کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار

عکس جلد کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار
قیمت:
۱۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار

کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار اثری از مرتضی مهدی پور است که در راستای آموزش اقدامات مهم برای پیشگیری از بیماری در حین کار منتشر شده است. این کتاب آموزشی به شما می‌گوید که اصول پایه و اساسی در زمینه‌ی رعایت بهداشت در هنگام کار چیست و باید به چه مواردی توجه کرد. این کتاب یک اثر علمی و دقیق است که هرآنچه را باید در باب بهداشت حرفه‌ای در محل کار بدانید، به شما ارائه داده است.

درباره‌ی کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار

هنگام کار، موارد مهمی وجود دارد که شخص باید برای حفظ سلامت خود و همچنین دیگران به آن‌ها پایبند باشد. کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار قرار است به‌صورت اصولی و با نثری منجسم این موارد و نکات را که شخص ممکن است از آن بی‌اطلاع باشد، آموزش دهد. کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده است و در کلیت خود سعی دارد یک نمونه‌ی علمی جامع و کامل در زمینه‌ی بهداشت حرفه‌ای به مخاطبان ارائه دهد.

برای آنکه شخص به هنگام کار و استفاده از ابزارهای مخصوصی که در محیط آن وجود دارد، دچار مشکل و بیماری نشود، باید موارد به‌خصوصی را رعایت کرده و به آن‌ها عمل کند. این کتاب فقط برای حفظ سلامت شخص نیست و کوشش دارد نکاتی را که در راستای رعایت بهداشت حرفه‌ای وجود دارد، متذکر شود و ترسیمی کلی از اصول مربوطه داشته باشد. پس اگر می‌خواهید با اصول پایه و اصلی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی آشنا شوید، این کتاب را با دقت مطالعه کنید.

یکی از نکاتی که در کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار خواهید خواند، اثرات زیان‌آوری است که درون ابزارها و وسایل محیط کار وجود دارد. چه محیط کارتان جایی مانند بیمارستان باشد و چه در کارخانه در حال فعالیت باشید، باید ضررها و موارد بهداشتی و ایمنی را که در مورد هر کدام از این وسایل وجود دارد، مورد بررسی قرار دهید و نسبت به آن آگاهی داشته باشید.

یکی دیگر از مواردی که مرتضی مهدی پور در کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار به آن پرداخته، مسئله‌ی بیماری روانی و شیمیایی است. یکی از مهم‌ترین موارد در این زمینه که اگر شخص از آن مطلع نباشد ممکن است زندگی خود و دیگران را به خطر بیندازد به همین اصول باز می‌گردد. پس شناخت و آگاهی از این بخش بسیار حیاتی است و مخاطبان باید با دقت و چندین مرتبه آن را مطالعه کنند. در این بخش، مرتضی مهدی پور یادآور می‌شود که شخص در حین کار و پس از آنکه فعالیتش با ابزار به پایان رسید، باید کدام نکات بهداشتی و امنیتی‌ را رعایت کند.

به‌طور کلی می‌توان گفت کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار نوشته‌ی مرتضی مهدی پور توانسته به کلیت منجسمی دست یابد و به‌خوبی آنچه را که لازم است در زمینه‌ی مورد مطالعه بدانید به شما ارائه دهد. این کتاب با وجود آنکه از نثر ساده‌ای برخوردار است، اما مطالب آن با رویکردی کارشناسانه و علمی نوشته شده و داده‌های آن از اعتبار مناسبی بهره‌مند است. کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار توسط مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده است.

کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به همه‌ی افرادی که قصد دارند ایمنی را در محل حرفه‌ای خود رعایت کنند و از جزییات مهم آن مطلع شوند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار می‌خوانیم

طب کار، شاخه‌ای از طب پیشگیری است که در زمینه خدمات سلامت شغلی فعالیت می‌کند. در طب کار، پزشک به عوامل خارجی موثر در بیماری توجه کامل دارد. به‌عنوان نمونه درمان درماتیت تماسی ناشی از کار مانند سایر درماتیت‌های تماسی است، اما مواجهه بسیار مهمتر است.

بیماری‌هایی که می‌تواند در کارگر بروز نماید به سه شکل زیر ممکن است: بیماری‌های شایع در جامعه، بیماری‌های مربوط به کار، بیماری‌های ناشی از کار

در توضیح بیماری‌های شایع در جامعه، می‌توان عنوان کرد که این بیماری‌ها، ارتباطی با کار و شغل فرد ندارند و یا اینکه گاهی درگیر با کار هستند. مانند سکته مغزی، بیماری عفونی و یا دیابت و شیفت کاری و... .

در تشریح بیماری‌های مربوط به کار، می‌توان بیان کرد که این نوع از بیماری‌ها دارای منشأ چندعاملی و فاقد عامل اختصاصی هستند. این نوع از بیماری‌ها در همه افراد جامعه دیده می‌شود و مختص قشر و شغل خاصی نیستند. اما سری سوم بیماری‌ها، که بیماری‌های ناشی از کار نام گرفته‌اند؛ منشأ و عامل اختصاصی کار بوده و در جمعیت کاری دیده می‌شوند. در این بیماری‌ها، بیمار با عامل زیان‌آور مواجهه داشته است. (مانند: آزبستوزیس، سیلیکوزیس و سیدروزیس)

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات
فصل دوم: عوامل زیان‌آور فیزیکی
فصل سوم: عوامل زیان‌آور روانی محیط کار
فصل چهارم: عوامل زیان‌آور ارگونومیکی در محیط‌های کاری
فصل پنجم: عوامل زیان‌آور شیمیایی در محیط کار
فصل ششم: طب و بیماری‌های ناشی از کار
فصل هفتم: ایمنی محیط کار
پیوست‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات323
زبانفارسی
شابک978-622-218-533-6
موضوع کتابکتاب‌های ایمنی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار

برای دریافت کتاب بهداشت حرفه‌ای و ایمنی محیط کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.