معرفی و دانلود کتاب برکه و شب تاب

عکس جلد کتاب برکه و شب تاب
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برکه و شب تاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برکه و شب تاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برکه و شب تاب

کتاب برکه و شبتاب به نویسندگی الهه وحدتی داستان کرم شب‌تاب خوش‌قلبی را روایت می‌کند که سفری دور و دراز را با تجربه‌های متفاوت برای رسیدن به شناخت، صلح و رهایی آغاز می‌کند. او با تجربیات دیگر موجودات شریک می‌شود و کودکان را در این سفر شگفت‌انگیز و پندآموز با خود همراه می‌سازد.

درباره‌ی کتاب برکه و شب‌تاب

در حیطه‌ی ادبیات کودک و نوجوان، باید دو نکته را در تمام آثار ادبی و هنری‌ای که برای کودکان خلق می‌شوند، به‌کار برد و رعایت کرد. باید بدانیم که دیگر دوره‌ی آن سر آمده که کودکانمان را تنها به تبلیغ، تلقین و نصیحت‌های خشک در رفتارشان محدود کنیم. نکته‌ی اول این است که بدانیم ادبیات کودکان باید به مثابه‌ی پلی باشد میان دنیای رنگی، رؤیایی، بی‌خبری و خیال‌انگیز شیرین و روشنِ کودکی با دنیای تاریک، سخت و شاید تلخ و واقعی بزرگ‌ترها. کودکان باید کاملاً آگاهانه و با چراغی در دست، از چنین پلی عبور کنند تا به آن طرف پل برسند. نکته‌ی دومی که باید بدانیم، این است که باید جهان‌بینی واضح و دقیقی را به بچه‌ها داد؛ آن‌ها قوه‌ی تخیل بالایی دارند، پس باید معیار درستی به آن‌ها ارائه کرد که بتوانند هنگامی که در شرایط و موقعیت‌های مختلف و در مواجه با رخدادهای گوناگون اخلاقی و اجتماعی قرار می‌گیرند، درست‌ترین و بهترین تصمیم‌گیری و ابتکار عمل را داشته باشند.

کتاب برکه و شب‌تاب اثر الهه وحدتی به‌خوبی این دو نکته را به خواننده نشان می‌دهد. نویسنده قصد دارد با تصویرسازی جذاب دنیای رنگی شب‌تاب و سپس با نمایش افکار مخالف آن، ما را با انتخاب‌های این شخصیت همراه کند. این داستان کودکانه و پندآموز به‌خوبی نشان می‌دهد که این ما هستیم که اجتماع و معنای زندگی را شکل می‌دهیم و تعیین می‌کنیم که آیا جامعه‌ای امیدوار و روشن‌بین داشته باشیم یا جامعه‌ای که در آن اغلب افراد ناامید هستند و رؤیاهای خود را رها کرده‌اند و از هر گونه تغییر هراس دارند. کتاب برکه و شب‌تاب به ما می‌آموزد که بهتر است ابتدا از اصلاح کردن خودمان و افکارمان شروع کنیم تا نگذاریم دیگران باعث شوند دست از رؤیاهایمان بکشیم. الهه وحدتی در این داستان قصد دارد نشان دهد که شب‌تاب با وجود داشتن موانع بسیار و شنیدن افکار مخالف خودش، باز هم سعی می‌کند به همه کمک کند تا نشان دهد هم‌زیستی و شادی و رسیدن به آرزوها امکان‌پذیر است. کودکان با خواندن کتاب برکه و شب‌تاب می‌آموزند که چگونه شب‌تاب دنیای واقعی و ناامیدکننده‌ی انسان‌ها را با پرسش‌هایی که از دنیای رنگین درون خودش ایجاد شده، روشن می‌کند.

کتاب برکه و شب‌تاب اثر الهه وحدتی توسط انتشارات زهره علوی چاپ شده است.

کتاب برکه و شب‌تاب مناسب چه کسانی است؟

این کتاب داستانی پندآموز برای کودکان و نوجوانان است. این اثر همچنین می‌تواند الهام‌بخش مربیان کودک نیز باشد.

در بخشی از کتاب برکه و شب تاب می‌خوانیم

شب‌تاب در میان یکی از سوراخ‌های کنده‌ی خشکیده بید پنهان شد تا بخوابد. بید مدتی بود که خانه‌اش شده بود. قبلاً از خودش شنیده بود که قبل از او خانه یک دارکوب، یک سنجاب و دو بچه‌اش و یک پرستو بوده که به بید گفته سال بعد برای نگهداری از تخم‌هایش پیش او می‌آید. ناگهان از بید پرسید:

«تو چند سال داری؟»

- «نمی‌دانم، اما آن‌قدری است که صدای ترق تروق شاخه‌هایم از صدای خودم بیشتر است. با این حال به پرستو قول داده‌ام که امسال از او و بچه‌هایش استقبال کنم. امسال باید خشکسالی را تحمل کنم تا «انسان» به سراغم نیاید. ‌ای کاش آن‌قدر از برکه دور نبودم!»

شب‌تاب تنها به حرف آخر بید درباره برکه اندیشید و با خود فکر کرد: «مگر بیشه‌ی خودشان از زیبایی چه کم دارد که بید پیر حسرت دیدن برکه را می‌کشد. آن بوته‌های ریز و درشت و گل‌های رنگارنگشان، صخره‌های زیبا، کوه‌های اندک سبز و پرپیچ و خم، بخصوص ماهی که در آسمان شبِ بیشه چشم‌ها را خیره می‌کرد. و ستاره‌هایی که بر زیبایی‌اش می‌افزود.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برکه و شب تاب
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات زهره علوی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات24
زبانفارسی
شابک978-622-352-037-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برکه و شب تاب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برکه و شب تاب

برای دریافت کتاب برکه و شب تاب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.