معرفی و دانلود کتاب انرژی خوارها: چگونه از خودمان در برابر افراد سمی و خودشیفته محافظت کنیم

عکس جلد کتاب انرژی خوارها: چگونه از خودمان در برابر افراد سمی و خودشیفته محافظت کنیم
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انرژی خوارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انرژی خوارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انرژی خوارها: چگونه از خودمان در برابر افراد سمی و خودشیفته محافظت کنیم

تونی سایرز، نویسنده‌ی کتاب انرژی خوارها، معتقد است افراد خودشیفته مانند هیولاهای خون‌خواری هستند که اطراف ما را احاطه کرده‌اند و از انرژی و سلامت روان ما تغذیه می‌کنند. این موجودات سیری ناپذیری که در هر گوشه و کنار برای تصاحب و تخریب بخشی از زندگی و سلامت روان ما دندان تیز کرده‌اند، ممکن است حتی از نزدیک‌ترین و قابل اعتمادترین افراد زندگی‌مان باشند. با مطالعه‌ی کتاب انرژی خوارها، راهکارهای شناسایی و مقابله با این افراد را می‌آموزیم.

درباره‌ی کتاب انرژی خوارها

انسان ذاتاً موجودی اجتماعی است. این را همه می‌دانیم و البته اذعان داریم که هر انسانی برای بقا و ادامه‌ی زندگی به همکاری و کمک دیگران احتیاج دارد. ما میلیون‌ها سال است که از دیگر انسان‌ها برای رفع نیازهای اولیه و ثانویه‌ی خود مانند نیاز به امنیت، غذا، برقراری ارتباط، محافظت از خود در برابر خطرات و البته پیشرفت و رسیدن به اهدافمان، به‌عنوان جزئی از یک کل بزرگ‌تر استفاده می‌کنیم. روابط انسان و پایه‌های تمدن بشر به‌گونه‌ای شکل گرفته که بی‌نیازی مطلق از دیگران را غیرممکن می‌کند. اما شکی نیست که این مسئله مشکلات خاص خود را نیز به‌همراه خواهد داشت.

نیازمند بودن به دیگری قدرت بی‌نهایتی در اختیار فرد مقابل قرار می‌دهد که به‌سادگی می‌تواند از آن برای چیرگی بر فرد نیازمند بهره بگیرد. متاسفانه افراد خودشیفته این را خوب می‌دانند و آن را به اشکال مختلف به‌نفع خود به‌کار می‌برند. تونی سایرز (Tony Sayers)، نویسنده و اکتیویستی است که فعالیت حرفه‌ای خود را وقف افشا و مقابله با انواع اشکال فساد در روابط انسان‌ها کرده است. او در کتاب انرژی خوارها (Energy Vampires: How to Protect Yourself from Toxic People with Narcissistic Tendancies) خبر خوبی برای تمام قربانی‌های بالفعل و بالقوه‌ی افراد خودشیفته دارد: بیشتر از اینکه شما به این افراد احتیاج داشته باشید، آن‌ها به شما احتیاج دارند. وقت آن رسیده که قدرت و انرژی خود را از این هیولاهای انرژی خوار پس بگیرید!

معرفی و دانلود کتاب انرژی خوارها

تونی سایرز در کتاب انرژی خوارها افراد خودشیفته را به خون‌آشام‌هایی تشبیه می‌کند که با تغذیه از سلامت و آرامش شما، نیاز پایان‌ناپذیر خود به تایید و احساس برتری را رفع می‌کنند. اصطلاح نارسیسیم یا خودشیفتگی از اسطوره‌ی نارسیس الهام گرفته شده؛ مرد جوانی که توسط خدایان به عذابی الیم دچار شد. او چنان شیفته‌ی چهره‌ی خود شد که تا آخرین نفسش را در پای یک برکه و خیره به بازخورد تصویر خود گذراند. نارسیس، که هرگز نمی‌توانست به چهره‌ی درون برکه دست پیدا کند، از عذاب این عشقِ محکوم به‌ناکامی، جان خود را از دست داد.

در سال‌های اخیر و با گسترش و محبوبیت یافته‌های روان‌شناختی در باب پدیده‌ی خودشیفتگی، اصطلاح نارسیسیسم شهرت فراوانی پیدا کرده است. تونی سایرز، کتاب انرژی خوارها را به‌عنوان پیام هشداری درباره‌ی خطرات ناشی از نزدیکی به چنین آدم‌هایی در اختیار ما قرار داده است. اختلال خودشیفتگی در واقع مانند سیاهچاله‌ی نابودگری است که در صورت رها شدن به حال خود، فرد مبتلا را از درون نابود خواهد کرد. تونی سایرز به ما اخطار می‌دهد که هیچ مقداری از تایید، توجه و ابراز علاقه، افراد خودشیفته را سیر نخواهد کرد و این هیولای سیری‌ناپذیر، با هر بار تغذیه شدن تنها ولع و حرص بیشتری پیدا خواهد کرد. افراد خودشیفته در نهایت برای رفع این تشنگی روی به تخریب و تغذیه از شخصیت دیگر افراد زندگی خود خواهند آورد.

با مطالعه‌ی کتاب انرژی خوارها می‌آموزیم که افراد خودشیفته در نگاه اول لزوماً هیچ نشانه و علامت خاصی ندارند. آن‌ها اغلب افرادی بسیار موفق، دوست‌داشتنی، قدرتمند و جذاب هستند که از این ویژگی‌ها برای فریب دادن شما و به دام انداختنتان استفاده خواهند کرد. تونی سایرز تاکید می‌کند که این افراد اغلب اوقات برخی از صمیمی‌ترین افراد زندگی شما هستند که نزدیک‌ترین افراد خود را به‌عنوان اولین قربانی‌هایشان انتخاب می‌کنند. شما ممکن است قربانی یک والد، همسر، همکار و مدیر، یا دوست خودشیفته قرار گرفته باشید. در این صورت با تونی سایرز موافق خواهید بود که برخورد قهرآمیز و بدرفتاری با یک فرد خودشیفته تنها اوضاع را برای شما بدتر خواهد کرد. به همین دلیل نویسنده در کتاب انرژی خوارها قصد دارد راهکارها و روش‌های عملی محافظت از خود در برابر افراد خودشیفته و مقابله با آن‌ها را به مخاطب بیاموزد.

کتاب انرژی خوارها با ترجمه‌ی فاطمه سوادپور و چاپ نشر یوشیتا در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

کتاب انرژی خوارها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم در زمره‌ی هزاران و میلیون‌ها نفری قرار دارید که تابه‌حال قربانی آزار و دستکاری روانی افراد خودشیفته شده‌اند یا می‌خواهید از پیش آمدن این اتفاق در زندگی خود جلوگیری کنید، مطالعه‌ی کتاب انرژی خوارها را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب انرژی خوارها: چگونه از خودمان در برابر افراد سمی و خودشیفته محافظت کنیم می‌خوانیم

انواع خودشیفته‌ها:

▪ همه‌چیز‌دان: جدا از اینکه احساس می‌کنند همیشه حق با آن‌هاست و هرگز اشتباه نمی‌کنند، این نوع خودشیفته‌ها فکر می‌کنند که در هر موقعیتی حق اظهار نظر دارند. فرقی نمی‌کند فردی که با او صحبت می‌کنند دوست قدیمی، یکی از اعضای بزرگ خانواده، رئیس یا آشنایی باشد که به ‌تازگی ملاقات کرده‌اند، این خودشیفته‌ها از «حق» اظهار نظر، حتی وقتی دیگران نظر آن‌ها را نخواهند، استفاده می‌کنند.

تحمل حضور آنها ممکن است ناراحت‌کننده باشد، به‌خصوص اگر لزوماً به‌دنبال مشاوره پیرامون موضوع خاصی نباشید. آنچه اوضاع را بدتر می‌کند، این است که اگر نظر آن‌ها را رد کنید، شما را به دلیل داشتن نظر متفاوت احمق می‌خوانند. به ‌طور معمول، این خودشیفته‌ها واقعاً نمی‌خواهند به حرف‌های شما گوش دهند.

بنابراین، حتی اگر درست در مقابل آن‌ها صحبت کنید، بعید است که به حرف‌هایتان گوش کنند. در عوض، احتمالاً به این فکر می‌کنند که بعداً چه بگویند و حتی ممکن است کلام شما را قطع کنند تا در نهایت خود به صحبت بپردازند.

▪ خود‌بزرگ‌بین: آن‌ها خود را بهترین می‌بینند و از بیان آن باکی ندارند. خودشیفته‌های خودبزرگ‌بین خود را از هر نظر کامل می‌دانند و برتری خود را جار می‌زنند که اغلب باعث می‌شود اطرافیان نسبت به لاف زدن آن‌ها احساس تحسین یا بیزاری شدید پیدا کنند.

این گروه، اغلب در مورد دستاوردها، دارایی‌ها و همه‌ی چیزهای «شگفت‌انگیز» دیگری که دارند یا تجربه کرده‌اند، صحبت می‌کنند. حتی در شرایطی که تمرکز روی افراد خاصی است، آنها راهی برای بیان مطالبی در مورد خودشان پیدا می‌کنند؛ برای مثال، یک خودشیفته‌ی خودبزرگ‌بین ممکن است فرصت را غنیمت بداند که وسط مراسم عروسی دوستش، از دختر مورد علاقه‌اش خواستگاری کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
مقدمه
فصل اول: تولد یک خون‌آشام
فصل دوم: مشخصات یک خودشیفته
فصل سوم: تشخیص افراد خودشیفته در زندگی
فصل چهارم: برخورد با خودشیفته‌ها
فصل پنجم: خطرات بدرفتاری با یک خودشیفته
فصل ششم: بهبودی جای دندان خون‌آشام
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انرژی خوارها: چگونه از خودمان در برابر افراد سمی و خودشیفته محافظت کنیم
نویسنده
مترجمفاطمه سوادپور
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-5911-89-5
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انرژی خوارها

شراره فروغی
۱۴۰۳/۶/۸
اگر در زندگی خود رابطه با یک خودشیفته را تجربه کرده باشید میتوانید به درجه سودمندی این کتاب پی ببرید در حین مطالعه بارها آرزو کردم کاش این علائم و و نشانه‌ها را مدتها قبل میدانستم تا بخشی از عمرم را به هدر نمیدادم پس اگر همجواری بایک خودشیفته را قبلا تجربه نکرده اید هم خواندن این کتاب را برای دوری از این افداد توصیه میکنم
حسین حیدری
۱۴۰۳/۵/۲۹
کتاب خوبی بود که توضیع میده در زندگی هرشخصی میتونه همینجورانسان ها خوب مثبتی کنار انسان باشه همنجور آدمهای حسود میتونند کنار انسان باشه البته بنظرم حتی اینجور اشخاص هم میتونندیک زمانی باعث پیشرفت انسان شوند
فاطمه فیروزجائی
۱۴۰۳/۵/۲۶
نویسنده به خوبی حق مطلب رو ادا کرده و توضیح کامل و درستی درمورد خودشیفتگی ارائه کردن، اطلاعات کاملا علمی و مستندبود
رزیتا
۱۴۰۳/۵/۲۵
کتاب خوبیه برای افرادی که درگیر شدن ناخود آگاه با افراد خودشیفته
سیده بانو موسوی
۱۴۰۳/۶/۱۵
کتاب جالبیه البته بیشتر توضیح در مورد انرژی خوارها داد وراهکاری آنچنانی ارائه نداده
محمد ملکی
۱۴۰۳/۶/۹
بسیار عالی بود
ولی به روش‌های خصمانه این افراد برای جذب قربانی اشاره خاصی نشده بود.
زهرا کردی
۱۴۰۳/۶/۱۰
برای شناخت افراد خودخواه، خودشیفته، عالیه
خشایار احمدوند
۱۴۰۳/۶/۶
عالیه واقعا من تازه فهمیدم چرا بی انگیزه شده بودم
محمد همدانیان
۱۴۰۳/۶/۵
کتاب خوبیه، اگه صوتی بود خیلی بهتر بود
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب انرژی خوارها

برای دریافت کتاب انرژی خوارها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.