معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس کار ماشین آلات سنگین راه سازی

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس کار ماشین آلات سنگین راه سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس کار ماشین آلات سنگین راه سازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس کار ماشین آلات سنگین راه سازی

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس کار ماشین آلات سنگین راه سازی، منبعی آموزشی برای داوطلبان شرکت در آزمون‌های فنی حرفه‌ای با استانداردِ حرفه‌ی سرویس‌کار ماشین‌های سنگین است. داریوش فریدونی برزآباد، نویسنده‌ی کتاب، تمامی اطلاعات لازم برای تعویض فیلترهای روغن، موتور، گریس‌کاری، سرویس اگزوز و دیگر خدمات فنیِ لازم برای سرویس ماشین‌‌آلات سنگین راه‌سازی را در این اثر مطرح کرده است.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس کار ماشین‌‌آلات سنگین راه‌سازی

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس کار ماشین‌‌آلات سنگین راه‌سازی، اطلاعات جامعی درباره‌ی انواع ماشین‌‌آلات سنگین راه‌سازی، اصول و مبانیِ مکانیک، عیب‌یابی و تعمیر موتور، سیستم‌های انتقال قدرت، سیستم‌های خنک‌کننده و سیستم‌های برقی این خودروها را در بر دارد. داریوش فریدونی برزآباد، نویسنده‌ی کتاب، مفاهیم فنی مهندسی را با زبانی ساده توضیح داده تا به‌راحتی در جریان روش‌های سرویس این نوع ماشین‌ها قرار بگیرید. در کنار اطلاعات لازم برای تعمیر و عیب‌یابی، نکته‌های ایمنی برای جلوگیری از آسیب‌ تعمیرکاران در حین سرویس خودروهای سنگین در این اثر مطرح شده است.

کتاب حاضر بر اساس کد ملی آموزش شایستگی تدوین شده تا اثری مرجع برای علاقه‌مندان به فراگیری مهارت‌های فنی‌حرفه‌ای باشد. نویسنده در کنار مفاهیم نظری، آموزش‌های عملی کتاب را همراه با مثال‌هایی واضح بیان کرده است. آموزش‌هایی همراه با تصویر، جدول و نمودار در این کتاب مشاهده می‌شود. وجود تصاویر، درک مطالب فنی برای سرویس ماشین‌آلات سنگین را راحت‌تر می‌کند. مطالب کتاب حاضر با توانایی تعویض روغن موتور آغاز می‌شود. نویسنده در این بخش، از روش‌های انتخاب روغن موتور، خواص روغن، اکسیداسیون روغن، انواع روغن و طبقه‌بندی روغن‌های دنده‌ی معمولی توسط انجمن نفت آمریکا سخن رانده است. در ادامه‌ی کتاب، با فرایند نگهداری ماشین راه‌سازی و معدنی و روش‌های کاهش مصرف سوخت و روغن آشنا می‌شوید.

آگاهی خواننده از انواع بیل مکانیکی و روش‌های تعمیر آن‌ها، یکی دیگر از هدف‌های تدوین کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس کار ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی است. داریوش فریدونی برزآباد در ادامه‌ی این اثر انواع بیل مکانیکی را از نظر چرخ، توضیح‌ داده و به معرفی بیل مکانیکی چرخ لاستیکی، بیل مکانیکی چرخ زنجیری و بیل مکانیکیِ کششی پرداخته است. آشنایی با انواع فیلترهای خودروهای سنگینِ راه‌سازی و روش‌های تعویض این فیلترها را در ادامه‌ی کتاب مطالعه‌ می‌کنید. فیلتر، یکی از اجزای مهم در موتور خودروهای سنگین است که وظایف حیاتی را بر عهده دارد. جلوگیری از ورود آلاینده‌ها و ذرات معلق به داخل موتور، وظیفه‌ی اصلی فیلتر است. تعویض به‌موقع فیلتر، نقش مهمی در حفظ سلامت و افزایش طول عمر موتور ایفا می‌کند. با مطالعه‌ی این کتاب، در جریان بهترین زمان تعویض فیلتر قرار می‌گیرید و با نحوه‌ی عملکرد سوپاپ اطمینان در فیلتر روغن آشنا می‌شوید.

توانایی بررسی و تعویض روغن گیربکس و دیفرانسیل، روش‌های گریس‌کاری، وظیفه‌های اصلی روغن موتور و نقش مواد افزودنی، مهارت بررسی و تعویض مایع هیدرولیک/ هیدرواستاتیک و روش‌های سرویس اگزوز را می‌توان از دیگر آموزش‌هایی نام برد که نویسنده‌ی کتاب به آن‌‌ها پرداخته است. مطالب کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس کار ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی با آموزش تعویض صافی هوا، فیلترهای سوخت، توانایی چک‌ کردن سیستم خنک‌‌کننده و تعیین مقدار ضدیخ، تعویض تسمه دینام و سرویس باتری به پایان می‌رسد. داریوش فریدونی برزآباد در این کتاب به تمامی بارم‌بندی‌های استاندارد آزمون مشاغل تعمیرات و نگهداری ماشین‌‌آلات سنگین اشاره کرده تا این کتاب منبعی کامل برای شرکت در آزمون‌های فنی‌حرفه‌ای باشد.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس کار ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی را موسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس کار ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که قصد شرکت در آزمو‌ن‌های استاندارد فنی‌حرفه‌‌ای با مهارت سرویس ماشین‌آلات سنگین را دارند، مخاطب‌های اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب حاضر برای علاقه‌مندان به تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس کار ماشین آلات سنگین راه سازی می‌خوانیم

برای انتخاب یک روغ ‌موتور مناسب، عوامل و پارامترهای گوناگونی می‌بایست مد نظر قرار گیرد. یک روغ ‌موتور مرغوب دارای گران‌روی مناسب بوده و توانایی روان‌کاری بخش‌های مختلف موتور را دارا است. همچنین دوده و ترکیبات حاصل از تجزیه روغن و به‌طور کلی رسوبات تشکیل شده روی قطعات باید توسط روغن معلق نگه‌داشته شود و در ضمن روغن، علاوه بر سازگاری با ترکیبات آب‌بندهای موجود، دارای اثرات بازدارندگی خوبی در مقابل زنگ‌زدگی، خوردگی، اکسیداسیون و سایش باشد.

طبیعی است تمامی موارد فوق‌الذکر از طریق آزمایشات گوناگون مشخص می‌گردد و آن چیزی که برای مصرف‌کننده نهایی اهمیت دارد، بایستی به زبان ساده جهت انتخاب صحیح روغن‌موتور، توسط سازنده آن بیان گردد. بدین‌منظور سازندگان روغن‌موتور، دو پارامتر اساسی را با اصطلاحات نام و نام خانوادگی مطرح ساخته و تاکید می‌کنند که این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند و هر انتخابی، بایستی با لحاظ هم‌زمان این دو عامل انجام گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: توانایی تعویض روغن
فصل 2: توانایی تعویض فیلتر روغن
فصل 3: توانایی بررسی و تعویض روغن گیربکس و دیفرانسیل
فصل 4: توانایی گریس‌کاری
فصل 5: توانایی بررسی و تعویض مایع هیدرولیک/هیدرواستاتیک
فصل 6: توانایی سرویس اگزوز
فصل 7: توانایی تعویض صافی هوا
فصل 8: توانایی تعویض فیلترهای سوخت
فصل 9: توانایی چک کردن سیستم خنک‌کننده وتعیین مقدار ضد یخ
فصل 10: توانایی تعویض تسصمه دینام (آلترناتور)
فصل 11: توانایی سرویس باتری
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس کار ماشین آلات سنگین راه سازی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-600-124-636-4
موضوع کتابکتاب‌های خودرو
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس کار ماشین آلات سنگین راه سازی

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: سرویس کار ماشین آلات سنگین راه سازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.