معرفی و دانلود کتاب اصول و روش‌های نوین ارزیابی حکمرانی آب: راهنمای عملی برای مدیران

عکس جلد کتاب اصول و روش‌های نوین ارزیابی حکمرانی آب: راهنمای عملی برای مدیران
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول و روش‌های نوین ارزیابی حکمرانی آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و روش‌های نوین ارزیابی حکمرانی آب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و روش‌های نوین ارزیابی حکمرانی آب: راهنمای عملی برای مدیران

کتاب اصول و روش‌های نوین ارزیابی حکمرانی آب، اثری ارزنده، به‌روز، جامع و هدایتگر برای بررسی و بهبود فرایند مدیریت منابع آبی وحاکمیت آب است. این اثر که به‌همت سازمان همکاری و توسعه‌ی اقتصادی تالیف شده، مباحث تمرینی، آموزشی و کاربردی همراه با پرسش‌های مناسب برای ارزیابی عملکرد را به مخاطب ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب اصول و روش‌های نوین ارزیابی حکمرانی آب

از دیرباز، آب و دسترسی و سپس حفظ، احیا و مدیریت آن، از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و هست. سازمان‌های متعددی در سطح ملی و بین‌المللی در رابطه با موضوع آب و هر آن‌چه بدان وابسته است شکل گرفته‌اند و در بخش‌های مختلف آن مشغول به فعالیت هستند. یکی از مهم‌ترین مفاهیمی که در حوزه‌ی آب وجود دارد، حکمرانی آب در جهت افزایش امنیت آبی و دستیابی به زندگی بهتر است که اصول و روش‌های ویژه و نوینی را در بر می‌گیرد.

کتاب اصول و روش‌های نوین ارزیابی حکمرانی آب (How to assess water governance a methodology based) که توسط سازمان همکاری و توسعه‌ی اقتصادی (OECD) تالیف شده، راهنمایی گام‌به‌گام و عملی برای مدیران فعال در زمینه‌ی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در حوزه‌ی آب است.

این کتاب مفاهیم به‌روز و معتبری را از تحقیقات و مطالعات در رابطه با مدیریت منابع آبی و حکمرانی آب، ارائه داده است و راهکارهایی مبتنی‌بر دانش تخصصی و کاربردی را در جهتِ بهبود فرایند مدیریت منابع آب، در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

اصول سازمانی حاکمیت آب، اهداف کلیدی آن، فهرست ارزیابی و بررسی ابعاد گوناگون حکمرانی آب از بخش‌های ابتدایی و توضیحات مقدماتی کتابِ حاضر هستند که برای درکِ اصول و شاخص‌های OECD در حاکمیت آب، بیان و ارائه شده‌اند.

توضیحات و نوشته‌های این کتاب، دقیق و روان ترجمه شده و آموزه‌هایی کاربردی را برای تسهیل‌گری آب و پرداختن به اصل مهم در این امر، یعنی مشارکت دادن ذی‌نفعان و... دربر دارد. فهرستِ پرسش‌های ارزیابی ذیل هر اصل به هر مدیری کمک می‌کند تا بازنگری مناسبی روی سیاست‌های مرتبط با آب، تجهیزات موجود، شیوه‌ها و عملکرد مدیریت منابع آبی و... داشته باشد و از چالش‌ها عبور کند و بازدهی فرایند حاکمیت و مدیریت آب را بهبود بخشد.

در دومین بخش کتاب اصول و روش‌های نوین ارزیابی حکمرانی آب، به روش‌شناسی ده‌مرحله‌ای ارزیابی سیستم‌های حکمرانی آب پرداخته می‌شود. همینطور به‌صورت گام‌به‌گام و با مشخص‌کردن نقش‌های دخیل در این فرایند، شامل مسئولان اصلی، ذی‌نفعان، تسهیل‌گران و...، به این گروه‌ها آموزش می‌دهد تا کارگاه‌های مشارکتی و نقشه‌‎ی راه مورد اعتمادی را پی‌ریزی و طراحی کنند و یک پایش مستمر را انجام دهند.

کتاب اصول و روش‌های نوین ارزیابی حکمرانی آب توسط علی حاجی‌مرادی، مهدی رجبی‌هشجین و حمید پشتوان ترجمه و به کوشش انتشارات گویا به چاپ و انتشار رسیده است.

کتاب اصول و روش‌های نوین ارزیابی حکمرانی آب برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی مدیران، استادان، پژوهشگران و دانش‌جویان فعال در حوضه‌ی آب و تسهیل‌گران مدیریت منابع آبی و حاکمیت آب، از این کتاب بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب اصول و روش‌های نوین ارزیابی حکمرانی آب: راهنمای عملی برای مدیران می‌خوانیم

در فرایند ارزیابی که در حوضه آبریز Nare در آنتیوکیا، کلمبیا انجام شد، یک سازمان جامعه مدنی با نام صندوق جهانی حیات‌وحش (WWF) شعبه کلمبیا، راهبری را برعهده گرفت. از همان آغاز، نیاز به تسهیل‌گران برای پشتیبانی ذی‌نفعان شرکت‌کننده در گردآوری داده‌ها و درک اطلاعات و روش‌شناسی ارزیابی در اولویت قرار داده شد. طراحی اولین کارگاه شامل یک ناظر برای هر یک از کارگروه‌ها برای تسهیل و هدایت بحث و هم‌چنین یک گزارشگر بود که در طول بحث‌های هر کارگروه یادداشت‌برداری می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار مترجمان
پیاده‌سازی اصول حکمرانی آب سازمان همکاری و توسعه اقتصادی
راهنمای ارزیابی حکمرانی آب
این راهنما برای چه کسانی مناسب است؟
ارزیابی موفق باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد؟
بخش اول: درک اصول و شاخص‌های OECD در حاکمیت آب
اصول حکمرانی آب سازمان همکاری و توسعه اقتصادی
چارچوب نشانگرهای حکمرانی آب سازمان همکاری و توسعه اقتصادی
12 اصل، 36 نشانگر و 106 پرسش ارزیابی
بخش دوم: روش‌شناسی ده مرحله‌ای برای ارزیابی سیستم‌های حکمرانی آب
شروع کار
مرحله 1: آماده‌سازی
پی‌ریزی مبانی ارزیابی
تعاریف
چگونگی کاربرد
پیشاپیش به فکر باشید!
درس‌آموخته‌ها از پیاده‌سازی روش 10 مرحله‌ای
مرحله 2: آسیب‌شناسی
کارگاه‌ها را نتیجه‌محور کنید
تعریف
چگونه انجام می‌شود؟
پیشاپیش به فکر باشید!
درس‌هایی از پیاده‌سازی روش ده‌مرحله‌ای
مرحله 3: اقدام
اطمینان از این‌که برنامه عمل، پیاده و پیشرفت اندازه‌گیری می‌شود
تعاریف
چگونه انجام می‌شود؟
پیشاپیش به فکر باشید!
درس‌هایی از پیاده‌سازی روش ده‌مرحله‌ای

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و روش‌های نوین ارزیابی حکمرانی آب: راهنمای عملی برای مدیران
نویسنده
مترجمعلی حاجی مرادی، مهدی رجبی هشجین، حمید پشتوان
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات83
زبانفارسی
شابک978-622-312-239-2
موضوع کتابکتاب‌های آب، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول و روش‌های نوین ارزیابی حکمرانی آب

برای دریافت کتاب اصول و روش‌های نوین ارزیابی حکمرانی آب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.