معرفی و دانلود کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب (منابع آب و شبکه توزیع)

عکس جلد کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب (منابع آب و شبکه توزیع)
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب (منابع آب و شبکه توزیع) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب (منابع آب و شبکه توزیع) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب (منابع آب و شبکه توزیع)

بی‌شک بحث کنترل و سازماندهی آب در هر کشوری واجد اهمیت بالایی است. کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب (منابع آب و شبکه توزیع) کوشش دارد تا داده‌ها و شیوه‌های علمی مورد نظر در این حوزه را شرح دهد و به منبع قابل ارجاعی در این زمینه تبدیل شود. این کتاب از ساختار آموزشی و علمی برخوردار است و در هر فصل مباحث مورد نظر را به‌صورت کلی تشریح کرده و سپس شیوه‌هایی را که باید در مواجهه با آن‌ها به‌کار گرفت، توضیح داده است. این کتاب تألیف سالار خانی امینجان و طاهر رجائی است.

درباره‌ی کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب (منابع آب و شبکه توزیع)

یکی از مهم‌ترین مواردی که یک کشور یا یک محل با آن سروکار دارد، کنترل و نظارت بر آب است. اساساً برای انجام دقیق و صحیح چنین اموری، افراد یک سازمان باید از اطلاعات دقیقی در این زمینه برخوردار باشند، در غیر این صورت ممکن است با انجام یک تصمیم اشتباه تمام ساختارهای مورد نظر را از بین ببرند. کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب (منابع آب و شبکه توزیع) سعی دارد با نثری روان و دقیق این مباحث و مسائل مورد نظر را به‌صورت حرفه‌ای و کاربردی آموزش دهد. پیش از هرچیز باید مواردی را که ضروری است یک شخص فعال در این حوزه از آن‌ها آگاه باشد، شرح داده شود. به همین‌ منظور، دو مؤلف این کتاب یعنی سالار خانی امینجان و طاهر رجائی به تعریف، تشریح و تحلیل مطالبی که در باب پایش آب، کنترل و نظارت و همچنین سازماندهی آن وجود دارد، پرداخته‌اند.

سالار خانی امینجان و طاهر رجائی فصل اول کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب (منابع آب و شبکه توزیع) را با نوشتن در مورد پایش کیفیت آغاز می‌کنند. مانند این مسئله‌ی مهم که اساساً پایش آب چگونه صورت می‌گیرد، چه ارزشی در کنترل و سازماندهی دارد و در نهایت چه اهدافی را دنبال می‌کند. در این بخش به‌طور کلی با این وجه از کنترل کیفیت آب آشنا می‌شوید و دو نویسنده به روش‌ها و اصولی می‌پردازند که سازمان‌ها باید آگاهی لازم را در این زمینه‌ها کسب کنند. یکی از موارد مهمی که در زمینه‌ی پایش آب اهمیت دارد، شناخت ابزار و گزینش درست آن‌هاست. در فصل یک، دو مؤلف به معرفی ابزارهای مورد نیاز پرداخته‌اند و روش‌های استفاده از هرکدام را برشمرده‌اند.

مباحث فصول بعدی جزئی‌تر هستند و عوامل گوناگونی را که باید سازمان‌ها در پایش کیفیت آب مورد توجه قرار دهند، شرح داده‌ شده است. به همین روی، سالار خانی امینجان و طاهر رجائی در فصول بعدی به مواردی چون شبکه‌های سنسور زیست‌محیطی و سیستم‌های آشکارساز حوادث کیفیت آب پرداخته‌اند. در واقع، می‌توان گفت ویژگی‌ اصلی کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب (منابع آب و شبکه توزیع) در ساختار مطالب آن است. زیرا مطالب به‌صورت مرحله‌به‌مرحله‌ شرح داده شده‌اند و مخاطبانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند قادر خواهند بود داده‌های مورد نیاز را به صورت تشریحی و عملی یاد بگیرند.

از دیگر مواردی که کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب (منابع آب و شبکه توزیع) را ارزشمند می‌کند، می‌توان به توصیه‌های دو نویسنده اشاره کرد. سالار خانی امینجان و طاهر رجائی تمامی ابزارهای مورد نیاز در این زمینه را معرفی کرده‌اند و جواب‌های دقیق و کاربردی را برای پرسش‌هایی که ممکن است در طول فرایند کار برای سازمان‌ها و افراد رخ دهد، ارائه داده‌اند. کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب ازجمله آثاری است که می‌توان گفت داده‌های آن اعتبار علمی دارند. پس کسانی که در این حوزه فعال هستند می‌توانند در انواع پروژه‌های مربوط به کنترل آب از این کتاب استفاده کنند. کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب اثر سالار خانی امینجان و طاهر رجائی توسط انتشارات دانشگاهی فرهمند منتشر شده است.

کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب (منابع آب و شبکه توزیع) برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به همه‌ی فعالان در سازمان‌ها و افرادی که در حوزه‌ی کنترل کیفیت آب کار می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب (منابع آب و شبکه توزیع) می‌خوانیم

در سال‌های اخیر فن‌آوری‌های پایش برخط کیفیت آب با هدف ویژه فراهم آوردن اطلاعات دقیق و مستمر از تغییرات کیفیت آب برای حفاظت از منابع طبیعی یا ایجادشده توسط انسان، به سرعت در حال گسترش است. برای مثال امروزه در بازار برای اندازه‌گیری پارامترهایی مثل فلوراید، سدیم، PH، هدایت الکتریکی، آمونیاک، آمونیوم، کلر، نیترات و اکسیژن محلول سیستم‌های تجاری موجود است.

سیستم‌های پایش برخط نسبت به روش‌های سنتی در آزمایشگاه و استفاده از ابزار قابل حمل در محل ایستگاه این مزیت را دارند که قادر هستند داده‌های اندازه‌گیری پیوسته در بازه زمانی دلخواه و در ایستگاه‌های پایش مورد نظر را بدون نیاز به کارکنان ماهر برای استفاده از ابزارهای پایش به دست آورند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: پایش کیفیت آب
فصل دوم: سنسورهای پایش کیفیت آب
فصل سوم: پایش برخط کیفیت آب
فصل چهارم: شبکه‌های سنسور زیست‌محیطی
فصل پنجم: انتقال و تحلیل داده‌ها
فصل ششم: سنجش از دور و پایش کیفیت آب
فصل هفتم: سیستم‌های آشکارساز حوادث کیفیت آب و هشدار سریع بر پایه پایش برخط

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب (منابع آب و شبکه توزیع)
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاهی فرهمند
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات162
زبانفارسی
شابک978-622-96014-8-8
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب (منابع آب و شبکه توزیع)

برای دریافت کتاب پایش برخط پیوسته کیفیت آب (منابع آب و شبکه توزیع) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.