معرفی و دانلود کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن: پیشگیری، تشخیص، ارزیابی و روش‌های جدید اصلاح

عکس جلد کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن: پیشگیری، تشخیص، ارزیابی و روش‌های جدید اصلاح
قیمت:
۸۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن: پیشگیری، تشخیص، ارزیابی و روش‌های جدید اصلاح

کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن، نوشته‌ی مرتضی ایزدی، یکی از کتاب‌های کاربردی برای متخصصان و همین‌طور افراد عادی است تا درباره‌ی اختلالات اسکلتی عضلانی ناحیه‌ی گردن اطلاعاتی کامل به دست آورند. همین‌طور این کتاب روش‌های پیشگیری از دردها و اختلالات گردن و حرکات اصلاحی که منجر به کاهش درد و اصلاح پاسچر بد می‌شود را با توضیحاتی روان و ساده و تصاویر و شکل‌های متعدد آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن

این روزها، کمتر کسی را پیدا می‌کنید که شغلی با تحرک زیاد داشته باشد و در هنگام کار کردن در وضعیتی نشسته نباشد. اکثر افراد روبه‌روی مانیتوری کوچک یا بزرگ ساعت‌ها می‌نشینند و تمام کاری که می‌کنند فشردن چند دکمه است. در نتیجه، بدنشان ساعت‌ها در یک حالت خاص قرار می‌گیرد و گردن باید برای مدت طولانی، سر را در حالتی نامطلوب نگه دارد. اما این همه‌ی ماجرا نیست. خیلی از ما، حتی هنگام ایستادن یا خوابیدن هم، رحمی به گردنمان نمی‌کنیم. پاسچرهای بد خوابیدن، دراز کشیدن، لمیدن روی مبل، یا حتی ایستادن در هنگام تماس تلفنی و... باعث می‌شود که گردن، که بخش بسیار مهمی از دستگاه اسکلتی و عضلانی ما به حساب می‌آید، آسیب ببیند و دچار اختلالات متعدد شود. کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن، نوشته‌ی مرتضی ایزدی، به ما کمک می‌کند تا دستگاه اسکلتی عضلانی خود را به خوبی بشناسیم، آسیب‌های آن را شناسایی کنیم و گام‌هایی مؤثر در جهت رفع آسیب‌ها برداریم.

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن، این است که علاوه بر اینکه منبعی عالی برای متخصصان و محققان حوزه‌های مرتبط به حساب می‌آید، برای افراد عادی بسیار کاربردی است. مطالب جوری جمع‌آوری و تدوین شده است که افراد با هر سطح تحصیلات بتوانند از آن سر در بیاورند و برای اصلاح آسیب‌های خود از آن بهره گیرند. همین‌طور، کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن می‌تواند وسیله‌ای کمکی برای متخصصان حرکات اصلاحی باشد تا با کمک آن، بهترین حرکات اصلاحی سر و گردن را برای مراجعان خود انتخاب کنند و به آن‌ها آموزش دهند و مراجعان نیز، از طریق کتاب، حرکات را بهتر به خاطر بیاورند و به صورت مداوم انجام دهند تا نتیجه‌ی بهتری بگیرند.

در ابتدای کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن، توضیحاتی جامع و کامل در معرفی دستگاه اسکلتی عضلانی به طور کلی و به صورت اختصاصی درباره‌ی گردن ارائه می‌شود تا فرد، بتواند بخش‌های بعدی کتاب را که کمی تخصصی‌تر است به خوبی درک کند. از تعریف کلی ساختار اسکلتی و عضلانی، تا اصطلاحات عمومی حرکتی، سطوح و محورهای تشریحی حرکات بدن و... محتوایی است که در این بخش ارائه می‌شود. در بخش‌های بعدی، درباره‌ی پاسچر یا وضعیت بدنی به طور کلی، و بعد پاسچرهای مخصوص گردن توضیحاتی کامل، جامع و روان ارائه می‌شود. در ادامه، درباره‌ی اختلالات مختلف گردن اطلاعات خوبی مطرح می‌شود که می‌تواند برای شناسایی آسیب‌ها و اختلالات کارگشا باشد. با تشخیص آسیب‌ها و اختلالات شخصی، می‌توان از آموزش حرکات اصلاحی که در متن کتاب ارائه شده است، برای جلوگیری از این اختلالات و درمان آن‌ها استفاده کرد.

متن کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن بسیار روان و خواندنی است و مطالب به صورت کاملا طبقه‌بندی شده و خلاصه ارائه شده است. تصاویر و شکل‌های متعدد نیز به درک بهتر مطالب کتاب کمک می‌کند و باعث می‌شود بتوانید بیشترین استفاده را از کتاب ببرید. کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن را انتشارات حتمی، ناشر تخصصی کتاب‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی به چاپ رسانده است.

کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن برای متخصصان حرکات اصلاحی، ارتوپدها و همه‌ی افرادی که در این حوزه فعالیت حرفه‌ای می‌کنند مناسب است. همین‌طور برای افراد عادی که می‌خواهند از اختلالات اسکلتی عضلانی گردنی جلوگیری کنند یا با حرکات اصلاحی ساده درد و اختلالات گردنی خود را کاهش دهند، کاربردی است.

در بخشی از کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن: پیشگیری، تشخیص، ارزیابی و روش‌های جدید اصلاح می‌خوانیم

رشد و نمو عضلات اسکلتی در طول عمر

تارها یا سلول‌های عضلانی قبل از تولد هم از طریق افزایش و بزرگ شدن سلول نمو می‌کنند.

در هنگام تولد توده عضلانی 23 تا 25 درصد وزن بدن را تشکیل می‌دهد.

افزایش سلول‌های عضلانی تا مدت کوتاهی پس از تولد ادامه می‌یابد و از آن پس نمو عضلانی بیشتر از طریق بزرگ شدن حجم سلول‌های عضلانی صورت می‌گیرد. افزایش تارهای هسته‌ای همراه با نمو عضلانی است.

افزایش قطر تارهای عضلانی با افزایش سن و زیاد شدن وزن بدن و بزرگ شدن جثه همراه است ولی به مقدار فعالیت‌های فرد در طی دوره نمو هم بستگی دارد.

به طور طبیعی عضلات از نظر طولی با بزرگ شدن استخوان‌ها بلندتر می‌شوند این امر توسط افزایش واحدهای انقباضی سارکومرها در محل اتصال تاندون و کشیده شدن سارکومرها حاصل می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنائی کلی با آناتومی و حرکت شناسی
فصل دوم: پاسچر (وضعیت بدنی)
فصل سوم: پاسچر سر به جلو
فصل چهارم: ناهنجاری کج گردنی (تورتیکولیس)
فصل پنجم: سندرم گردن کوتاه
فصل ششم: صاف شدن گردن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن: پیشگیری، تشخیص، ارزیابی و روش‌های جدید اصلاح
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات139
زبانفارسی
شابک978-600-355-177-0
موضوع کتابکتاب‌های آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن

برای دریافت کتاب اختلالات اسکلتی عضلانی گردن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.