معرفی و دانلود کتاب احساسات: آنچه پسران باید بدانند

عکس جلد کتاب احساسات: آنچه پسران باید بدانند
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب احساسات: آنچه پسران باید بدانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب احساسات: آنچه پسران باید بدانند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب احساسات: آنچه پسران باید بدانند

کارا ناترسون در کتاب احساسات: آنچه پسران باید بدانند از هیجاناتی سخن می‌گوید که هر فردی را در سنین بلوغ درگیر کرده و روحیه‌ی او را متلاطم می‌سازد. نویسنده در این کتاب شرح می‌دهد که احساسات چه هستند، چطور به وجود می‌آیند، بلوغ چه علائمی دارد و چطور می‌توان به شکلی درست و مدبرانه این دوران را سپری کرد. این کتاب از عناوین پرفروش سایت آمازون است.

درباره‌ی کتاب احساسات: آنچه پسران باید بدانند

آیا به‌تازگی به‌عنوان والد یک فرد نوجوان با او دچار مشکل شده‌اید؟ آیا فرزندتان ناگهان تغییر کرده و رفتارش کاملا عوض شده است؟ آیا در رابطه با فرزندتان دچار سردرگمی شده‌اید و نمی‌دانید که چطور باید با او رفتار کنید؟ خب! چاره‌ی کار شما اینجاست؛ کتاب احساسات: آنچه پسران باید بدانند (Guy Stuff) هرآنچه نیاز است شما و فرزند نوجوانتان درمورد این برهه‌ی حساس بدانید در اختیارتان قرار می‌دهد.

دوران نوجوانی، دوره‌ای پر از تغییرات قابل توجه فیزیکی، روانشناختی و عاطفی‌ست. نوجوانان غالبا طوفانی از احساسات را در درون خود تجربه می‌کنند؛ این احساسات کاملا متغیر است و می‌تواند شامل سرخوشی، خشم، ناامیدی و... باشد. ناپایداری‌های عاطفی‌ای که در این برهه وجود دارد به سبب عوامل مختلفی همچون بلوغ و هجوم هورمون‌ها اتفاق می‌افتد و امری کاملا عادی است. در این سن مغز در حال رشد است و بخش لیمبیک که مسئول احساسات است دستخوش تغییراتی می‌گردد که خود می‌تواند منجر به حساسیت و پرخاشگری شود. علاوه‌بر تمام این‌ها، فشارهای اجتماعی و سرگشتگی که نوجوان در تعیین هویت خودش دارد، به این آشفتگی‌های عاطفی دامن می‌زند.

معرفی و دانلود کتاب احساسات: آنچه پسران باید بدانند

حال اگر ما والد یک فرد نوجوانیم چطور می‌توانیم به او کمک نماییم؟ چطور می‌توانیم به پرسش‌هایی که در سر اوست جوابی منطقی بدهیم و به او بیاموزیم که احساسات و هیجانات پرفراز و نشیبش را در دست بگیرد؟

کتاب احساسات: آنچه پسران باید بدانند نوشته‌ی کارا ناترسون (Cara Natterson) برای کمک به حل همین مشکل به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب به شکلی عمیق به دنیای پیچیده‌ی نوجوانان می‌پردازد و احساسات آن‌ها را در این برهه از زندگی‌شان شرح می‌دهد. نویسنده در این کتاب با زبانی ساده و دوستانه برای پسرانی که تازه وارد مرحله‌ی بلوغ شده‌اند توضیح می‌دهد که احساسات چیست، چطور می‌توان احساسات مختلف را توصیف کرد، هر حس چه علائمی را در بدن ما ایجاد می‌کند و اصلا احساسات چطور به وجود می‌آیند و شکل می‌گیرند. این کتاب رویکردی همدلانه دارد و می‌کوشد تا به نوجوانان ثابت کند احساسات آن‌ها را درک می‌کند و راه‌حلی مناسب و ساده برای کنار آمدن با آن‌ها در مشتش دارد.

یکی از نقاط قوت کتاب احساسات: آنچه پسران باید بدانند تصاویر زیبا و رنگی آن است که از همان صفحات ابتدایی مخاطب را مجذوب خود کرده و او را به ادامه‌ی مطالعه تشویق می‌نماید. این کتاب در حوزه‌ی روانشناسی نوجوان به همت فرشته عبدلی به فارسی بازگردانده شده و توسط انتشارات مهرسا به چاپ رسیده است.

کتاب احساسات: آنچه پسران باید بدانند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای پسرانی که در سنین نوجوانی و بلوغ قرار دارند، مناسب، آموزنده و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب احساسات: آنچه پسران باید بدانند می‌خوانیم

وقتی چیزی را می‌بینی، لمس می‌کنی، بو می‌کنی یا می‌شنوی، مغز شما این اطلاعات را دریافت می‌کند و سپس به بدن می‌گوید که چگونه واکنش نشان می‌دهد. همه‌ی این‌ها اغلب در یک چشم به هم زدن اتفاق می‌افتد. ممکن است قلبت تندتند بزند یا ناگهان دلشوره بگیری. این احساسات فیزیکی زمانی به وجود می‌آیند که مغز آنچه را که اتفاق می‌افتد درک کرده و به بدن فرمان می‌دهد در پاسخ چه واکنشی نشان دهد.

مغز ما احساسات را به حرکات و هیجانات فیزیکی تبدیل می‌کند. مغز مجموعه‌ای از میلیون‌ها سلول به نام نورون است که درون بافت عصبی سر جمع شده‌اند. این نورون‌ها با سایر نورون‌ها در سرتاسر بدن ما ارتباط و شبکه‌ای ایجاد می‌کنند که می‌تواند پیام‌هایی را از سر به انگشتان پا بفرستد. به دسته‌ای از نورون‌ها که در کنار هم قرار می‌گیرندِ، عصب گفته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

حالت چطور است؟
مغز و بدن
جواب را پیدا کن
صدای درون؟
من احساس می‌کنم
احساس مثبت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب احساسات: آنچه پسران باید بدانند
نویسنده
مترجمفرشته عبدلی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-622-7924-31-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب احساسات: آنچه پسران باید بدانند

برای دریافت کتاب احساسات: آنچه پسران باید بدانند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.