معرفی و دانلود کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد دوم

برای دانلود قانونی کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد دوم

کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد دوم نوشته‌ی داگلاس مونتگومری و جرج رانگر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان در رشته‌ی آمار و احتمال است. این کتاب رویکردی عملی برای مهندسی و همچنین علوم شیمی و فیزیک ارائه می‌دهد و دانشجویان این رشته‌های مرتبط، حین کنکاش با مجموعه‌ مسئله‌های منحصربه‌فرد مؤلف، که از نمونه‌ها و موقعیت‌های واقعی استخراج شده‌اند، ارتباطی معنادار میان مطالب این کتاب و حرفه‌شان می‌یابند.

درباره‌ی کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد دوم

کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد دوم (Applied Statistics and Probability for Engineers) به قلم داگلاس سی. مونتگومری (Dr. Douglas C. Montgomery) و جرج سی. رانگر (George C. Runger)، یکی از معتبرترین کتب آمار مهندسی در سطح جهان است. محتوای ارزشمند و بی‌بدیل کتاب و همچنین، سوابق برجسته‌ی علمی و حرفه‌ای مؤلفان، موجب شده که صاحب‌نظران و مخاطبان، کتاب حاضر را یکی از بهترین و کاربردی‌ترین کتب آمار مهندسی در دنیا بدانند. هدف مونتگومری و جرج سی رانگر از تألیف این مجموعه‌ی دوجلدی، آموزش و یادگیری علم آمار برای کلیه‌ی رشته‌­های مهندسی، فیزیک، شیمی و علوم مرتبط با مدیریت بوده است و این کار را به‌شکلی کاملاً حرفه‌ای انجام داده‌اند.

دکتر داگلاس سی مونتگومری استاد مهندسی صنایع و آمار در دانشگاه ایالتی آریزونا است. سمت‌های آکادمیک قبلی او شامل استاد ممتاز و استاد مهندسی مکانیک در دانشگاه واشنگتن در سیاتل و استاد مهندسی صنایع و سیستم‌ها در مؤسسه‌ی فناوری جورجیا بوده است. او مدارک عالی خود را از ویرجینیا تک دریافت کرده. این استاد و نویسنده‌ی خبره با بهره‌گیری از هوش خود و تخصص در هر دو زمینه‌ی علوم آمار و مهندسی، اقدام به تألیف اثری کرده که با تمرکز بر نحوه‌ی ادغام ابزارهای آماری در فرآیند حل مسائل مهندسی، تمام جنبه‌های اصلی آمار مهندسی را پوشش داده است.

معرفی و دانلود کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد دوم

از ویژگی­‌های برجسته‌ی کتاب پیش رو می‌توان به نحوه‌ی تدوین مباحث تئوریک و محتوای مثال­‌های کاربردی استخراج‌شده مستقیماً از درون واحدهای صنعتی اشاره کرد. دو ویژگی ذکرشده، فرآیند آموزش و تعمیق فراگیری مباحث آماری در دو کتاب این مجموعه را تسهیل کرده و رویکرد منحصربه‌فرد هر دو نویسنده باعث شده خواننده راحت‌تر به مواردی که علم آمار کاربرد بیشتری در آن‌ها دارند، پی ببرد. برای مثال می‌توان به فعالیت‌­های مهندسی، بهبود فرآیندها، بهبود کیفیت محصولات، تحلیل­‌های مدیریتی و اتخاذ تصمیمات مهم مرتبط با مشتریان فرآیندهای خدماتی و تولیدی، اشاره کرد. از دیگر ویژگی­‌های این کتاب که آن را در لیست بهترین‌ها قرار داده است، می‌توان به وجود مباحثی مهم و ارزشمند مانند P_value (ارزش P)، بوت استرپ، تخمین‌زننده‌ی حداکثر درست نمایی (MLE)، نسبت درست نمایی، رگرسیون تیغه­‌ای و رگرسیون لجستیک، در کنار بررسی تحلیلی ویژگی بعضی از روش­‌های مختلف آماری اشاره کرد. نویسندگان کتاب پس از طرح مباحث تک‌متغیره، سراغ مباحث رگرسیون چندگانه و آمار غیر پارامتری نیز رفته و آن‌ها را به‌شکلی کاملاً روان بیان کرده است.

مجلد دوم از مجموعه‌ی آمار و احتمال کاربردی مهندسی فصل‌های ششم تا سیزدهم را در برگرفته و شامل عناوینی چون «نمونه‌گیری تصادفی و تشریح داده‌ها»، «تخمین نقطه‌ای پارامترها»، «فاصله‌های آماری در تک نمونه‌گیری»، «تست فرضیه‌های تک نمونه‌گیری»، «استنتاجات آماری برای دو نمونه‌گیری»، «رگرسیون خطی و همبستگی»، «رگرسیون خطی چندگانه» و «آمار غیرپارامتری» می‌شود.

انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد دوم را با ترجمه‌ی کریم آتشگر منتشر کرده و در اختیار مخاطبان این حوزه قرار داده است.

کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب این کتاب کلیه‌ی دانشجویان و محققین عرصه‌­های علمی و صنعتی و رشته‌های مرتبط با علم آمار هستند.

در بخشی از کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد دوم می‌خوانیم

حوزه‌ی استنباط آماری، روش‌هایی را دربرمی‌گیرد که با استفاده از آن‌ها می‌توان در رابطه با یک جامعه تصمیم‌گیری کرد، و یا نتایجی را در رابطه با یک جامعه استنتاج نمود. این روش‌ها با استفاده از اطلاعات موجود در نمونه‌ای که از یک جامعه انتخاب شده است، دست‌یابی به نتایج را فراهم می‌آورند. این بخش از کتاب با بررسی روش‌های آماری آغاز می‌گردد، که از آن‌ها می‌توان برای استنباط نتایج و تصمیم‌گیری استفاده نمود.

حوزه‌ی استنباط آماری را به دو بخش اصلی می‌توان تقسیم نمود: تخمین پارامترها و تست فرضیه‌ها. به‌عنوان مثالی از مسئله‌ی تخمین پارامتر، فرض کنید که یک مهندس سازه درصدد تجزیه و تحلیل مقاومت کششی یکی از قطعات استفاده‌شده در شاسی یک نوع اتومبیل است. اگر چند تا از همان قطعه برای بررسی مقاومت کششی انتخاب شود، از آنجایی‌که مثلاً ممکن است محموله‌های مواد خریداری‌شده برای تولید آن‌ها با هم تفاوت داشته باشند، یا هریک از آن قطعات در خطوط متفاوتی تولید شده باشند، و یا با روش‌های متفاوتی اندازه‌گیری شده باشند، لذا به‌طور طبیعی تفاوت‌هایی در مقاومت کششی هریک از آن‌ها وجود دارد. از این‌رو، آن مهندس سازه درصدد است که میانگین مقاومت کششی آن قطعه را تخمین بزند. در عرصه‌های واقعی کارهای تحقیقاتی، خدماتی و تولیدی، محققین، مهندسین و پزشکان از داده‌های یک یا چند نمونه، برای محاسبه‌ی مقدار مشخصه‌ی موردنظر، استفاده می‌کنند، که درواقع آن مقدار، عدد منطقی و یا حدس‌زده‌شده از میانگین واقعی آن مشخصه است. این عدد را تخمین نقطه‌ای می‌نامند. در ادامه خواهیم دید که این امکان نیز وجود دارد که دقت تخمین بدست‌آمده نیز به اثبات برسد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 6: نمونه‌گیری تصادفی و تشریح داده‌ها
فصل 7: تخمین نقطه‌ای پارامترها
فصل 8: فاصله‌های آماری در تک نمونه‌گیری
فصل 9: تست فرضیه‌های تک نمونه‌گیری
فصل 10: استنتاجات آماری برای دو نمونه‌گیری
فصل 11: رگرسیون خطی و همبستگی
فصل 12: رگرسیون خطی چندگانه
فصل 13: آمار غیرپارامتری
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد دوم
نویسنده،
مترجمکریم آتشگر
ناشر چاپی دانشگاه علم و صنعت ایران
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات461
زبانفارسی
شابک978-964-454-243-5
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد دوم

برای دریافت کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.