معرفی و دانلود کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد اول

برای دانلود قانونی کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد اول

کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد اول نوشته‌ی داگلاس سی. مونگومری و جرج سی. رانگر اولین مجلد از یک مجموعه‌ی دوجلدی‌ست که به‌شکلی کاملاً تخصصی، حرفه‌ای و کاربردی برای آموزش و یادگیری آمار و احتمالات در کلیه‌ی رشته‌های مرتبط، چون فنی و مهندسی، فیزیک، شیمی، و علوم مرتبط با پزشکی و مدیریت در نظر گرفته شده است. نویسنده در این مجموعه رویکردی عملی با گرایش به مهندسی و همچنین علوم شیمی-فیزیک را ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد اول

داگلاس سی. مونتگومری (Douglas C. Montgomery) و جرج سی رانگر (George C. Runger) در کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد اول (Applied Statistics and Probability for Engineers) این امکان را برای خوانندگان خود فراهم کرده که یاد بگیرند چگونه آمار را در موقعیت‌های مهندسی واقعی اعمال کنند. مجموعه‌ی دو جلدی آمار و احتمال کاربردی مهندسی با این هدف تألیف شده که خواننده دریابد چگونه از روش‌های آماری برای طراحی و توسعه‌ی محصولات جدید، و همچنین سیستم‌ها و فرآیندهای تولید جدید استفاده کند. با مطالعه‌ی این کتاب شما درک بهتری از نحوه‌ی استفاده از این روش‌ها در کارهای روزمره به دست خواهید آورد و از طریق مثال‌ها و تمرین‌های مبتنی بر مهندسی در دنیای واقعی، طعم تجربه‌ی مهندسی عملی را خواهید چشید.

از ویژگی‌های برجسته‌ی کتاب داگلاس مونگومری و جرج سی. رانگر می‌توان به نحوه‌ی تدوین مباحث تئوریک و محتوای مثال‌های کاربردی استخراج‌شده مستقیماً از بطن واحدهای صنعتی و خدماتی اشاره کرد. این ویژگی تمایز بارزی میان این کتاب با منابع مشابه دیگر ایجاد کرده و موجب سهولت آموزش و تعمیق فراگیری مباحث می‌شود. چگونگی تشریح مباحث، شکل‌های مرتبط و مناسب، و مثال‌های کاربردی، کتاب پیش رو را به یکی از بهترین کتب علم آمار و احتمال در سطح جهان تبدیل کرده است. داگلاس سی. مونتگومری و جرج سی. رانگر تمرینات و تکالیف تألیفی بسیاری را در اختیار مخاطبان خود قرار داده و مسائل متنوع و چالش‌های کامپیوتری را نیز از قلم نینداخته است.

معرفی و دانلود کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد اول

دانشجویان و کارشناسان رشته‌های مرتبط با مطالعه‌ی این کتاب یاد می‌گیرند که چگونه مطالب را از طریق ادغام مجموعه‌های مشکل و منحصربه‌فرد که کاربردشان در موقعیت‌های واقعی‌ست، درک کنند. این مجموعه‌ی دوجلدی بر برنامه‌ها و راه‌حل‌های مهندسی واقعی تمرکز دارد. مؤلف در این کتاب تأکید زیادی بر استفاده از P-value، پوشش تست هم‌ارزی، ترکیب p-value و مثال‌های به‌روز و جدید داشته است. مجلد اول مجموعه در پنج فصل به رشته‌ی تحریر درآمده و شامل عناوینی چون «نقش آمار در مهندسی»، «احتمالات»، «متغیر تصادفی گسسته و توزیع احتمالات آن»، «متغیر تصاوفی پیوسته و توزیع احتمالات آن» و «توزیع احتمالات توأم» می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد اول

  • خوانندگان محتوای این کتاب را در حل مسائل مهندسی و تصمیم‌گیری‌هایشان در این حوزه مفید خواهند یافت. (Zentralblatt MATH)

کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب از موقعیت‌های مهندسی واقعی با داده‌هایی از مهندسی واقعی‌ست که برای کلیه‌ی دانشجویان رشته‌های مرتبط مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد اول می‌خوانیم

روش‌های آماری برای تشریح و درک تغییرپذیری استفاده می‌شوند. با استفاده از تغییرپذیری می‌توان دریافت که مشاهدات پی‌درپی حاصل از یک سیستم یا یک پدیده، دقیقاً به‌صورت یکسان تولید نشده‌اند. همه‌ی ما در زندگی روزمره با تغییرپذیری مواجه هستیم و از این‌رو تفکر آماری می‌تواند روش مفیدی را برای مورد ملاحظه قرار دادن تغییرپذیری‌هادر فرآیند تصمیم‌گیری، به ما ارائه دهد. برای مثال، مصرف بنزین خودروی خود را در نظر بگیرید. آیا مصرف بنزین خودروی شما بر مبنای هر 111 کیلومتر و یا هر بار که باک آن پر می‌شود، همیشه دقیقاً یکسان می‌باشد؟ البته همیشه یکسان نمی‌باشد. در واقع، مصرف بنزین خودروی شما به‌صورت قابل‌ملاحظه‌ای تغییر می‌کند. تغییرات ملاحظه‌شده در مصرف بنزین به عوامل مختلفی بستگی دارد. مسیری را که در آن رانندگی کرده‌اید (در خیابان‌های شهر، اتوبان‌های شهری و یا اتوبان‌های بین‌شهری)، تغییراتی که اخیراً در خودرو ایجاد شده (این تغییرات می‌تواند باد چرخ‌ها، تنظیم موتور و یا سایش سوپاپ‌ها باشد)، نوع و یا اکتان بنزینی را که استفاده می‌کنید، و شرایط آب‌وهوایی که در آن رانندگی کرده‌اید، از جمله عواملی هستند که در میزان مصرف بنزین خودرو تغییر ایجاد می‌کنند. این عوامل ریشه‌های بالقوه تغییرات در مصرف بنزین را، در سیستم یک خوردرو نشان می‌دهد. آمار یک چهارچوبی را برای تشریح این تغییرات به ما ارائه می‌دهد. مضافاً آن‌که آمار به ما یاد می‌دهد که کدام عامل بالقوه تغییرپذیری، نقش مهم‌تری را در مصرف بنزین ایفا می‌کند، و یا کدام عامل در مصرف بنزین دارای بیشترین شدت است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: نقش آمار در مهندسی
فصل 2: احتمالات
فصل 3: متغیر تصادفی گسسته و توزیع احتمالات آن
فصل 4: متغیر تصاوفی پیوسته و توزیع احتمالات آن
فصل 5: توزیع احتمالات توأم
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد اول
نویسنده،
مترجمکریم آتشگر
ناشر چاپی دانشگاه علم و صنعت ایران
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات309
زبانفارسی
شابک978-964-454-224-4
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد اول

برای دریافت کتاب آمار و احتمال کاربردی مهندسی - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.