معرفی و دانلود رایگان مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست

عکس جلد مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست

مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست به سراغ ادبیات داستانی پایان جهانی می‌رود و برخی از آثار این حوزه را بررسی می‌کند. این شماره را الهام نظری به نگارش درآورده است. کتاب‌های 1984 اثر جورج اورول و جاده اثر کورمک مک کارتی به همراه داستان کوتاهی از ری بردبری برای این قسمت انتخاب و خوانش می‌شوند.

درباره‌ی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست

تاریخ بشر پر است از افسانه‌هایی پیرامون پایان جهان و نشانه‌ها و چگونگی فرا رسیدن آن. مردم هر جغرافیا و هر عصری ترس‌های خود را در قالب قصه‌ی پایان جهان به روایت درآورده‌اند و احتمال وقوع آن ترس‌ها را به معنای پایان بشریت قلمداد کرده‌اند. بعد از جنگ جهانی دوم و انفجار تجربیات ویرانگر، ترس‌ها شدت گرفته و احساس به انتها رسیدن، اندیشه‌های پادآرمان‌شهری را تقویت نموده و جهان ادبیات را به مسیر تازه‌ای کشانده است که دیگر بازگشتی از آن وجود ندارد. برخورد سیارات با هم، بمب اتم، همه‌گیری یک بیماری و سلطه‌ی هوش مصنوعی از جمله موضوعات مختلفی است که در ادبیات آخرالزمانی به آن پرداخته می‌شود و همه‌شان بازتابی هستند از تفکر سیاسی و اجتماعی دوران مدرن.

معرفی و دانلود مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست

مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست به پایان جهان می‌پردازد و توضیح می‌دهد که ایده‌ی ادبیات پایان جهانی از کجا شکل گرفته، چه سیری را طی کرده و امروزه به چه فرمی در روایت رسیده است. متن این قسمت را الهام نظری به رشته‌ی تحریر درآورده است. به منظور بررسی این موضوع، از کتاب نامه‌های سرگشاده (Open letters) اثر واتسلاو هاول صحبت به میان می‌آید و دو رمان مهم آخرالزمانی، یعنی کتاب جاده (The Road) به قلم کورمک مک کارتی و کتاب 1984 (Nineteen Eighty-Four) اثر جورج اورول را مورد مطالعه قرار می‌دهد. یک داستان کوتاه از ری بردبری نیز از شنیدنی‌های جذاب دیگر در این قسمت است. همچنین روایت‌های نوین بازی‌های کامپیوتری پایان جهانی که بر اساس رمان‌ها ساخته شده‌اند نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند و اهمیت ارائه‌ی روایت‌های نوین را گوشزد می‌کنند.

مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست به گویندگی آرش رستمی و راضیه هاشمی روایت شده و به همت نشر صوتی ماه آوا در اختیار شما قرار گرفته است.

درباره‌ی مجله صوتی کتاب شنبه

مجله صوتی کتاب شنبه، نشریه‌ای ادبی، فرهنگی و هنری است که شنبه‌ی اول هر ماه به صورت شنیداری منتشر می‌شود. هر شماره‌ی این مجله به سراغ یک موضوع متفاوت از جهان هنر و ادبیات می‌رود و بریده‌ای از آثار داستانی و روایی مرتبط با آن را مرور می‌کند. الهام نظری نویسنده‌ی اصلی این نشریه است و نشر صوتی ماه آوا آن را به انتشار رسانده و در اختیار علاقه‌مندان به ادبیات و دوستداران پادکست‌ها و مجلات صوتی قرار می‌دهد. پایان جهان، روانکاوی، رنج، رؤیا، امیدواری و سوگواری از جمله موضوعاتی هستند که در قسمت‌های مختلف این مجله‌ی صوتی به آن‌ها پرداخته شده است.

مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات داستانی جهان به ویژه ادبیات مربوط به فضای آخرالزمانی علاقه دارید، ‌یا از دوستداران آثار کورمک مک کارتی و جورج اورول هستید، این قسمت از مجله‌ی ادبی کتاب شنبه را از دست ندهید. طرفداران بازی‌های کامپیوتری آخرالزمانی نیز از گوش سپردن به این قسمت لذت خواهند برد.

در بخشی از مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست می‌شنویم

بعد از جنگ جهانی دوم خیلی‌ها کشورشون رو ترک کردن. چون اگر می‌موندن، زندگی‌شون همیشه در اضطراب و خطر بود. با ترک اجباری کشور، امید به آینده‌ی معنادار از بین رفت. آدم‌ها احساس سقوط و بحران عمیق‌تری می‌کنن و به سمت ایده‌ی آخرالزمان می‌رن. این ایده ممکنه اونها رو به ناظرانی ترسیده تبدیل کنه یا ازشون منتقدانی فعال بسازه.

خطری همیشگی و همه‌جایی اطرافمون پرسه می‌زنه. این معنای عمیق ترسه. اما اتفاق تلخ جاییه که برای مقابله باهاش با جهان سازگار می‌شیم. بازی‌های کامپیوتری یا روایت‌های نوین و رمان‌های آخرالزمانی دارن ما رو بر می‌گردونن به سرشت اولیه‌مون. نباید ترسید. حتی در شرایط مایوس‌کننده. اونا دارن به نوعی ما رو می‌برن به سمت انسان اولیه شدن. کسی که در شرایط بد جهانِ ناشناخته، حاضر به کشف و دل به دریا زدنه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

116 دقیقه
کتاب شنبه - شماره بیست

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابمجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست
نویسنده
راویآرش رستمی، راضیه هاشمی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست

mehdi Moghadam
۱۴۰۳/۶/۲
با عرض احترام و درود خدمت کلیه دست اندرکار کتابراه که با به وجود آوردن چنین بستری به اشخاصی همچون من بیسواد اجازه جولان دادن اندیشه، جهان بینی، و... تبادل افکار مختلف رابه یک سمت و سوی طبقه بندی شده استاندارد سوق دهیم. واقعیتی که بنده حین گوش دادن به مجله کتاب شنبه ندیدم و یا از یاد برده ام تحلیل و درست بجا از خود جورج اورول وهم یکی از آثارش (۱۹۸۴) بودکه این نویسنده هدف و سمت و سوی تیغ بران قلم وی چه چیز را و چگونه مورد ارزیابی قرار دهد خلاصه نظر شخصی خودم را بگم و ببینیم دوستان دیگر چه نظری دارند این اثر فاخر و کم نظیر جورج اورول از آنجایی که حداقل ۴ بار و شاید هم بیشتر آن را مطالعه و ارزیابی کرده ام اولا باید به شنونده حقیقت مطلب را بازگو کرد که جز بیراهه رفتن چیزی نشینیدم و دیگر اینکه شخصیت نویسنده اولش چه بوده و چرا دست به چنین نوشته هایی برده و چه چیز را خواسته واقعگرا و آنچه که هست نشان دهد که باز هم جز مشتی خزعبلات چیزی عاید شنونده غافل از همه جا بخاطر اینکه مشتی اراجیف شنیده به خود میبالد و تمجید و مدح کسانی که واقعیتی را واژگونه به وی خورانده اند میکند. جورج اورول در خدمت ارتش سواره نظام بیتانیا یک نظامی و افسر سواره نظام بریتانیا در برمه که جزو مستعمرات آن کشور بود به مدت ۸ سال مشغول بوده ولی روح بزرگ وی از انزجار و خیانت به بشریت که خود را میدید به کفاره این اعمالی که در خدمت یک نظام فاسد و استعمار گرانه و استحمار گرانه دولت و ارتش بریتانیا تاب نیاورده و از سمت خود استعفا داده و به زندگی فقیرانه و خیلی سختی روی آورده که در کتاب آس و پاس ها به تفضیل آن دوره از زندگی خود را بیان نموده است و قبل از ۱۹۸۴ قلعه حیوانات را نوشته و مکمش ۱۹۸۴از خود به بشریت یادگار گذاشه
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۳/۵/۱۱
کتاب شماره بیست مجله صوتی کتاب شنبه از متفاوت بودن با نگاهی متفاوت می‌گوید. از گیم‌ها و نگاه متفاوت دادن به بازی‌ها و جهان می‌گوید این شیوه دیدن کتاب شنبه دریچه نگاه جدیدی یاد خواننده و شنونده بهتر است بگویید، می‌دهد.
تفاوت به هنر و ادبیات انگیزه افراد جهان را بارور می‌کند و دانستن را کلید آگاهی
و شعور احساس افراد می‌داند این را با نگاهی خاص فقط در بیستمین شماره می‌توان شنید و در خود با تفکر فرو برد. پایان نامه‌های نوشته‌های نویسنده‌ها و دوران بیماری‌ها و کووید برای شما و من ممکن است گزنده باشد که هست اما بازی‌های آخرزمانی با تخیل سازی گزند این حقیقت کمتر می‌کند. تصویر شماره بیست زیبا و مینیمال بود. تِنگر به خود در نوشته‌های اخرزمانی می‌تواند افرادی که به این ژانرها علاقه ندارند را جذّ ّکند. اقرار و دروغ در آخر زمانی شنبه با رویکرد جدیدی عنوان کرد دست مریزاد کتابراه.
مرتضی ظهیری
۱۴۰۳/۵/۸
کتاب پایان جهان آمده اثرها و موضوعاتی که درباره آخر الزمانی جهان رو توضیح داده و چند داستان کوتاه جالب رو آورده که بشخصه خیلی خوشم اومد ممنون از کتابراه
بهارک رمضانی
۱۴۰۳/۵/۲۴
این مجله صوتی بی نظیر است. از تک تک شما عزیزان برای ساخت چنین مجله‌ای ممنونم و همیشه از طرفداران پرو پا قرصتان خواهم بود.
شیرین احمدی
۱۴۰۳/۶/۱۳
پادکست حال و هوای تازگی و بروز بودن بهم میده منکه به همه دوستان در هر شرایطی که هستن توصیش میکنم
Sh Kh
۱۴۰۳/۵/۲۲
خیلی برام جالب بود کتاب1984 رو خونده بودم. احساس کردم که دوباره باید بخونم با دید بهتر.
معصومه خوشخو
۱۴۰۳/۵/۲۴
سلام نظرم نه تنها خوبه بلکه عالیه. کتابهاشو دوست دارم
Mjid akrami
۱۴۰۳/۶/۷
متوسط بود بد نبود
نور پیروز
۱۴۰۳/۵/۱۳
مدام از شاخه‌ای به شاخه‌ی دیگر رفت
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست

برای دریافت مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.