نقد، بررسی و نظرات مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست - الهام نظری

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
mehdi Moghadam
۱۴۰۳/۶/۲
با عرض احترام و درود خدمت کلیه دست اندرکار کتابراه که با به وجود آوردن چنین بستری به اشخاصی همچون من بیسواد اجازه جولان دادن اندیشه، جهان بینی، و... تبادل افکار مختلف رابه یک سمت و سوی طبقه بندی شده استاندارد سوق دهیم. واقعیتی که بنده حین گوش دادن به مجله کتاب شنبه ندیدم و یا از یاد برده ام تحلیل درست و بجا از خود جورج اورول وهم یکی از آثارش (۱۹۸۴) بودکه این نویسنده هدف و سمت و سوی تیغ بران قلم وی چه چیز را و چگونه مورد ارزیابی قرار دهد خلاصه نظر شخصی خودم را بگم و ببینیم دوستان دیگر چه نظری دارند این اثر فاخر و کم نظیر جورج اورول از آنجایی که حداقل ۴ بار و شاید هم بیشتر آن را مطالعه و ارزیابی کرده ام اولا باید به شنونده حقیقت مطلب را بازگو کرد که جز بیراهه رفتن چیزی نشینیدم و دیگر اینکه شخصیت نویسنده اولش چه بوده و چرا دست به چنین نوشته هایی برده و چه چیز را خواسته واقعگرا و آنچه که هست نشان دهد که باز هم جز مشتی خزعبلات چیزی عاید شنونده غافل از همه جا بخاطر اینکه مشتی اراجیف شنیده به خود میبالد و تمجید و مدح کسانی که واقعیتی را واژگونه به وی خورانده اند میکند. جورج اورول در خدمت ارتش سواره نظام بیتانیا یک نظامی و افسر سواره نظام بریتانیا در برمه که جزو مستعمرات آن کشور بود به مدت ۸ سال مشغول بوده ولی روح بزرگ وی از انزجار و خیانت به بشریت که خود را میدید به کفاره این اعمالی که در خدمت یک نظام فاسد و استعمار گرانه و استحمار گرانه دولت و ارتش بریتانیا تاب نیاورده و از سمت خود استعفا داده و به زندگی فقیرانه و خیلی سختی روی آورده که در کتاب آس و پاس ها به تفضیل آن دوره از زندگی خود را بیان نموده است و قبل از ۱۹۸۴ قلعه حیوانات را نوشته و مکمش ۱۹۸۴از خود به بشریت یادگار گذاشه
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۳/۵/۱۱
کتاب شماره بیست مجله صوتی کتاب شنبه از متفاوت بودن با نگاهی متفاوت می‌گوید. از گیم‌ها و نگاه متفاوت دادن به بازی‌ها و جهان می‌گوید این شیوه دیدن کتاب شنبه دریچه نگاه جدیدی یاد خواننده و شنونده بهتر است بگویید، می‌دهد.
تفاوت به هنر و ادبیات انگیزه افراد جهان را بارور می‌کند و دانستن را کلید آگاهی و شعور احساس افراد می‌داند این را با نگاهی خاص فقط در بیستمین شماره می‌توان شنید و در خود با تفکر فرو برد. پایان نامه‌های نوشته‌های نویسنده‌ها و دوران بیماری‌ها و کووید برای شما و من ممکن است گزنده باشد که هست اما بازی‌های آخرزمانی با تخیل سازی گزند این حقیقت کمتر می‌کند. تصویر شماره بیست زیبا و مینیمال بود. تِنگر به خود در نوشته‌های اخرزمانی می‌تواند افرادی که به این ژانرها علاقه ندارند را جذّ ّکند. اقرار و دروغ در آخر زمانی شنبه با رویکرد جدیدی عنوان کرد دست مریزاد کتابراه.
مرتضی ظهیری
۱۴۰۳/۵/۸
کتاب پایان جهان آمده اثرها و موضوعاتی که درباره آخر الزمانی جهان رو توضیح داده و چند داستان کوتاه جالب رو آورده که بشخصه خیلی خوشم اومد ممنون از کتابراه
بهارک رمضانی
۱۴۰۳/۵/۲۴
این مجله صوتی بی نظیر است. از تک تک شما عزیزان برای ساخت چنین مجله‌ای ممنونم و همیشه از طرفداران پرو پا قرصتان خواهم بود.
شیرین احمدی
۱۴۰۳/۶/۱۳
پادکست حال و هوای تازگی و بروز بودن بهم میده منکه به همه دوستان در هر شرایطی که هستن توصیش میکنم
Sh Kh
۱۴۰۳/۵/۲۲
خیلی برام جالب بود کتاب1984 رو خونده بودم. احساس کردم که دوباره باید بخونم با دید بهتر.
معصومه خوشخو
۱۴۰۳/۵/۲۴
سلام نظرم نه تنها خوبه بلکه عالیه. کتابهاشو دوست دارم
Mjid akrami
۱۴۰۳/۶/۷
متوسط بود بد نبود
نور پیروز
۱۴۰۳/۵/۱۳
مدام از شاخه‌ای به شاخه‌ی دیگر رفت