معرفی و دانلود رایگان مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک

عکس جلد مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک

بار دیگر مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک با یک موضوع جدید و کندوکاوی دیگر در ادبیات جهان به انتشار رسیده است. در این شماره، گفت‌وگوهای شخصی پیرامون شهرها به همراه روایت داستانی ریحانه آذریان درباره‌ی این موضوع و خوانش کتاب داستان دو شهر چارلز دیکنز باهم همراه شده‌اند تا کمی درباره‌ی شهر درنگ کنیم.

درباره‌ی مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک

«بهترین روزگار و بدترین ایام بود. دوران عقل و زمان جهل بود». این جملات ابتدایی کتاب داستان دو شهر (A Tale of Two Cities) اثر چارلز دیکنز (Charles Dickens)‌ است که مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک نیز با آن آغاز می‌شود. همین مقدمه‌ی درخشان خود نشان می‌دهد که موضوع این شماره چیست: شهر.

دیکنز شخصیت‌های اثر خود را طی پیاده‌روی در خیابان‌ها آفرید و طرح داستانی را در همین پرسه‌زنی‌ها پی‌ریزی کرد. شهر در نظر او مکانی برای زیستن است. مکانی که امروز نسبت به عصر او دچار تحولات بسیار زیادی شده است. اما ما با شهر چه رابطه‌ای داریم؟ خیابان‌ها و خانه‌ها چه احساساتی در ما بیدار می‌کنند؟ و چه تاثیراتی بر ما می‌گذارند؟ چه تفاوتی دارد که در کدام شهر به دنیا آمده باشیم و در کدام شهر زندگی کنیم؟ اهالی یک شهر کویرنشین چه تفاوتی دارند با کسانی که عمرشان را در شهر کوهستانی گذرانده‌اند؟ رابطه‌ی مهاجران با شهر دچار چه تغییراتی می‌شود؟ نویسندگان و متفکران بسیاری درباره‌ی شهرها قلم زده‌اند. برخی به روایت شهرها پرداخته‌اند، تاثیرات شهرها بر جنبش‌ها و تغییرات تاریخی را مورد بررسی قرار داده‌اند و برخی از ویژگی‌های یک شهر ایدئال سخن گفته‌اند. مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک به گفت‌وگو پیرامون شهر و پیوند میان آدم‌ها و شهرها می‌پردازد، تحولات شهرها پس از انقلاب صنعتی و انزوایی که به زندگی انسان‌ها تحمیل کرد را بر‌می‌شمارد و همچنین روایتی داستانی پیرامون شهر ارائه می‌کند.

معرفی و دانلود مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک

آرش رستمی و راضیه هاشمی در مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک با هم به گفت‌وگو می‌پردازند. در این گفت‌و‌گو به آرای امیل دورکیم و هانری لوفور پیرامون شهر نیز اشاره می‌شود. متن روایت داستانی این قسمت را ریحانه آذریان به رشته‌ی تحریر آورده است و در خلال آن بخش‌هایی از رمان داستان دو شهر اثر دیکنز خوانده می‌شود.

مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک با گویندگی آرش رستمی، راضیه هاشمی، رضا عمرانی و الهام نظری و به همت نشر صوتی ماه آوا در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات قرار گرفته است.

درباره‌ی مجله صوتی کتاب شنبه

مجله صوتی کتاب شنبه، نشریه‌ای ادبی، فرهنگی و هنری است که شنبه‌ی اول هر ماه به‌صورت شنیداری منتشر می‌شود. هر شماره‌ی این مجله به سراغ یک موضوع متفاوت از جهان هنر و ادبیات می‌رود و بریده‌ای از آثار داستانی و روایی مرتبط با آن را مرور می‌کند. الهام نظری نویسنده‌ی اصلی این نشریه است و نشر صوتی ماه آوا آن را به انتشار رسانده و در اختیار علاقه‌مندان به ادبیات و دوست‌داران پادکست‌ها و مجلات صوتی قرار می‌دهد. پایان جهان، روانکاوی، رنج، رؤیا، امیدواری و سوگواری از جمله موضوعاتی هستند که در قسمت‌های مختلف این مجله‌ی صوتی به آن‌ها پرداخته شده است.

مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات داستانی جهان علاقه دارید، ‌یا از دوست‌داران آثار چارلز دیکنز هستید، این قسمت از مجله‌ی ادبی کتاب شنبه را از دست ندهید. کسانی که به مقوله‌ی شهر و پرسه‌زنی در شهر علاقه‌مند هستند نیز از گوش سپردن به این قسمت لذت خواهند برد.

در بخشی از مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک می‌شنویم

ماجرای رمان داستان دو شهر دیکنز از 1775 شروع می‌شه. یعنی وقتی انقلاب صنعتی شروع شده و از طرفی مقدمات انقلاب کبیر فرانسه هم داره فراهم می‌شه. بعد از این رخدادها، بورژوازی فرانسه به پاریس نفوذ می‌کنه و مهم‌ترین تغییرات شهر شکل می‌گیره. دهقان‌ها از روستاها و اطراف شهر میان به مرکز شهرها و ساکن می‌شن. طبقات مرفه با طبقات متوسط و فقیرتر زندگی می‌کنن، پس عشق‌های تازه، فروپاشی‌های تازه، جنایت‌ها و ترس‌های تازه شکل می‌گیره.

معنی سرزندگی، حیات، زیستن، شور عوض می‌شه و سبک زندگی جدیدی به وجود میاد. الگوهای تازه‌ی همزیستی قصه‌ی آدم‌ها رو عوض می‌کنه. لوفور می‌گه زیستن که عنصر سازنده‌ی زندگیه، متعلق به همون دوران کلاسیک و روایت‌های مربوط به داستان دو شهر دیکنزه و بعد با ورود به دوران مدرن حق تعیین سرنوشت و زیستن به وضوح دچار تغییر می‌شه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

53 دقیقه
کتاب شنبه - شماره بیست و یک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابمجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک
نویسنده
راویرضا عمرانی، الهام نظری، آرش رستمی، راضیه هاشمی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک

برای دریافت مجله صوتی کتاب شنبه - شماره بیست و یک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.