معرفی و دانلود کتاب صوتی گونه شناسی انواع بابا

عکس جلد کتاب صوتی گونه شناسی انواع بابا
قیمت:
۲۰۰۰۰ ۱۴,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گونه شناسی انواع بابا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گونه شناسی انواع بابا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گونه شناسی انواع بابا

پدرها بعضی مولد‌ند، بعضی مغذی و بعضی محشر... ولی پدرهایی که هر سه تیک را با هم داشته باشند عمراً پیدا نمی‌شوند! زهرا جلائی فر در کتاب صوتی گونه شناسی انواع بابا داستان پسر نوجوانی به اسم حسام را روایت می‌کند که طی ماجراهایی عجیب و غریب، تصمیم می‌گیرد تبدیل به یک پدر سه‌تیک شود!

درباره‌ی کتاب صوتی گونه‌شناسی انواع بابا

بابا بودن سخت‌ترین شغل دنیاست. بعضی فکر می‌کنند همین‌که در پروسه‌ی تولید بچه سهیم باشند یک بابا به حساب می‌آیند. بعضی که خودشان را مثلاً مسئولیت‌پذیرتر می‌دانند،‌ فکر می‌کنند اگر شکم بچه را سیر نگه دارند، دیگر یک بابای تمام‌عیار محسوب می‌شوند. اما واقعیت این است که این‌ها همه حداقل‌ها هستند! باباهای واقعی همان‌هایی هستند که در دسته‌ی محشرها قرار می‌گیرند، آن‌هایی که همیشه در کنار بچه‌شان هستند و از همه‌چیز به خاطر او می‌گذرند. همین باباها هستند که تیک مولد، مغذی و محشر را با هم دریافت می‌کنند و مدال افتخار بابای «سه‌تیک» را به خودشان اختصاص می‌دهند.

تحقیقات میدانی این را ثابت کرده که باباهای سه‌تیک از گونه‌های در حال انقراض به حساب می‌آیند. حداقل حسام قصه‌ی کتاب صوتی گونه‌شناسی انواع بابا نوشته‌ی زهرا جلائی فر این را با تمام وجود درک کرده است. حسام یک پسر دبیرستانی است. تا به این سن که رسیده شاید به اندازه‌ی انگشتان دو دست فرصتش را داشته که واقعاً از بودن کنار پدر لذت ببرد؛ چون پدرش یک جراح است و موقعیت شغلی‌اش ایجاب می‌کند که زمان زیادی را مشغول به کار و دور از خانواده باشد. تنها بودن هرروزه در خانه برای حسام که هردوی والدینش شاغل‌اند چیز جدیدی نیست، ولی بیشتر از همه‌ی این‌ها وقت‌هایی که نیاز به وجود پدر دارد و پدر نیست، آزارش می‌دهد. مثل همین امروز که مدرسه، مسابقه‌ی فوتبال پدر و پسری برگزار کرده بود و بابا که قول داده بیاید، به خاطر رسیدن یک مریض اورژانسی نیامده بود. دست خودش نیست،‌ ولی حسام دائماً به این فکر می‌کند که پدرش برای رسیدگی به دیگران، پسرش را رها کرده. سوال اساسی این است که کسی که می‌خواهد پزشک شود و جان مردم را نجات دهد و حسابی بتمن‌بازی دربیاورد، چرا اصلاً فکر بچه‌دار شدن به سرش می‌زند؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی گونه شناسی انواع بابا

تمام این ناامیدی‌ها و دلشکستگی‌ها و غرولندها در سر حسام وول می‌خورد. او که از آمدن بابا به مسابقه‌ی فوتبال ناامید شده،‌ از مدرسه بیرون می‌زند و پیاده خیابان‌ها را گز می‌کند که ناگهان صحنه‌ای را می‌بیند که باور کردنش غیرممکن به نظر می‌رسد؛ مردی نوزادی را که در ملحفه‌ی سفیدی پیچیده شده، با چهره‌ای که عجز و غصه از آن می‌بارد، دم در یک مسجد که پرنده در آن پر نمی‌زند رها می‌کند و با تمام سرعت در انتهای خیابان ناپدید می‌شود. حسام که گوشه‌ای دور از میدان دید مرد ایستاده، مات و مبهوت به سراغ بچه می‌رود.

بچه آن‌قدر کوچک است که از میزان کوچک بودنش خنده‌ات می‌گیرد! این گلوله‌ی کوچک خسته که روی سردی پله‌های سنگی مسجد خوابش برده،‌ دل حسام را بدجور می‌سوزاند... تصویر پدری که بچه‌اش را رها می‌کند و نوزادی که تک و تنها گوشه‌ی خیابان مانده، آن‌قدر به وضعیت خودش شباهت دارد که حسام را وادار به تصمیم‌گیری می‌کند. او که خشم و غم و ناامیدی ناشی از نیامدن پدر حسابی کفری‌اش کرده، تصمیم می‌گیرد تا بچه را بردارد و به خانه ببرد تا خودش او را بزرگ کند و به تمام جهانیان ثابت کند که می‌تواند برخلاف پدرهای این دوروبر، یک پدر سه‌تیک تمام‌عیار باشد. گرچه این روکم‌کنی تمام ماجرا نیست و بچه از همان وقتی که با حس حضور کسی در نزدیکی‌اش، دستش را دور انگشت حسام حلقه می‌کند، قلب این پسربچه را حسابی تکان می‌دهد و مال خودش می‌کند.

حالا حسام برای اینکه کسی شک نکند، محتویات کوله‌پشتی مدرسه‌اش را بیرون ریخته و بچه را به آرامی در آن خوابانده است. اولین مقصد در سفرِ پدرِ سه‌تیک، تأمین غذاست، پس باید به داروخانه برود و برای این مهمان کوچک، شیرخشک بخرد...

کتاب صوتی گونه‌شناسی انواع بابا کاری از انتشارات نردبان و نشر صوتی سماواست. این کتاب را با صدای امیر زنده دلان می‌شنوید.

کتاب صوتی گونه‌شناسی انواع بابا برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان را به نوجوانان طرفدار داستان‌های طنز پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی گونه شناسی انواع بابا می‌شنویم

توی یکی از تاپیک‌ها مامانی نوشته بود: «مامان‌گلی‌ها، این لینک یه گروهه برای اینکه راحت با هم دیگه گپ بزنیم درمورد نینی‌همون. هر کی دوست داره عضو شه، بیاید درمورد تجربه‌هامون حرف بزنیم.» و توی پرانتز نوشته بود (ورود آقایان ممنوع!). اکانت تلگرامم به اسم «تاچیکارا اکسپلودر» بود. عکسم هم تاچیکارای خودم بود که یه دستم رو با انگشت چسب‌زده روش گذاشته بودم. اگه اکانتم به نام «غلام سیبیلو» هم بود اینقدر تابلو نبود که مامان نیستم. اون هم بین این‌هایی که همه‌شون تو معرفی نوشته بودن: «پریاجون، مامان آرسام» یا «نازیلا جون، مامان دوتا فرشته‌ی کوچولو»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
1 دقیقه
متن پشت جلد
16 دقیقه
بچه تنهاست
13 دقیقه
بچه گشنه است
14 دقیقه
بچه به زندگی رنگ و بو می‌دهد
13 دقیقه
بچه نه جایی می‌رود نه جایی می‌ماند
13 دقیقه
بچه جغد است
12 دقیقه
بچه همه‌ش هست
14 دقیقه
بچه خرج دارد خیلی
10 دقیقه
بچه زرد است
8 دقیقه
بچه، دوستت دارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گونه شناسی انواع بابا
نویسنده
راویامیر زنده دلان
ناشر چاپی نردبان
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی
۲۰۰۰۰ ۱۴,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گونه شناسی انواع بابا

برای دریافت کتاب صوتی گونه شناسی انواع بابا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.