معرفی و دانلود کتاب رامونای شجاع شجاع

عکس جلد کتاب رامونای شجاع شجاع
قیمت:
۷۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رامونای شجاع شجاع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رامونای شجاع شجاع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رامونای شجاع شجاع

کتاب رامونای شجاع شجاع اثر بورلی کلی‌یری، داستان‌نویس محبوب و مشهور کودک و نوجوان، جلد سوم از مجموعه‌ی داستانی راموناست. رامونا در این کتاب برای مستقل شدن و شجاع بودن می‌جنگد. او در این مسیر با مشکلاتی روبه‌روست، اما دست از تلاش برنمی‌دارد تا مسئله‌هایش را حل کند و به دختری شجاع و مستقل تبدیل شود. نویسنده در ضمن داستان، مهارت شجاعت و استقلال را به مخاطبان کودک خود، آموزش می‌دهد. این کتاب نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب کالیفرنیا شده بود.

درباره‌ی کتاب رامونای شجاع شجاع

بورلی کلی‌یری (Beverly Cleary) نویسنده‌ی مشهور آمریکایی است که به نوشتن کتاب‌هایی با موضوع کودک و نوجوان مشهور است. از آثار او می‌توان به چند مجموعه‌‌کتاب از جمله «هنری هاگینز»، «رالف اس موش» و «رامونا کوییم‌بی» و کتاب‌های مستقلی مانند «آقای هنشاو عزیز» اشاره کرد. کتاب رامونای شجاع شجاع (Ramona the Brave) سومین جلد از مجموعه‌ی رامونا (Ramona Quimby) است.

رامونا در این جلد از مجموعه به دنبال دو ویژگی استقلال و شجاعت است. او در مسیر کوتاهی که در زندگی طی کرده، با مسائلی مواجه شده که برایش احساس نیاز به این دو ویژگی را ایجاد کرده‌اند. رامونا در فرایند مستقل و شجاع شدن به مشکلاتی برمی‌خورد و با روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر، تلاش می‌کند تا دشواری‌ها را پشت‌سر بگذارد و به احساس شجاع و مستقل بودن دست پیدا کند. دستیابی به این دو ویژگی، او را یک قدم به بزرگ شدن، نزدیک می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب رامونای شجاع شجاع

رامونا کوچک‌ترین فرد خانواده است. این مسئله موجب می‌شود که نیاز پیدا کند تا در برابر خواهر بزرگ‌ترش، احساس بزرگی، استقلال و شجاعت کند. به همین سبب در اتفاقی که برای خواهرش می‌افتد تلاش می‌کند تا از او حمایت کند، اما موفق نمی‌شود و به جای اینکه در نظر خواهر بزرگ‌ترش یک قهرمان شناخته شود، بیشتر موجب خجالت‌زدگی می‌شود.

در پایان تابستان، خانواده‌ی رامونا برای رامونا و بیزوس یک اتاق خواب جدید به خانه اضافه می‌کنند تا دعواهای این دو خواهر در یک اتاق مشترک بلاخره پایان یابد. حالا رامونا علاوه بر اینکه از این اتفاق خوشحال است، از تنها بودن در اتاق جدید می‌ترسد. این اولین گام جدی رامونا در راه رسیدن به استقلال و شجاعت است.

کتاب رامونای شجاع شجاع نُه فصل دارد. در هر فصل رامونا یک قدم به شجاع، مستقل و در نتیجه، بزرگ شدن نزدیک می‌شود.

این کتاب با ترجمه‌ی پروین علی‌پور، ویراستاری مژگان کلهر و تصاویر شوخ و پرجنب‌وجوش آلن تایگرین (Alan Tiegreen) در نشر افق به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب رامونای شجاع شجاع

  • سرگرم‌کننده، بی‌نقص و همدلانه... مثل همیشه. (کرکوس)
  • یکی از بامزه‌ترین خواهرکوچولوهای داستانی. (نیویورک تایمز)
  • بورلی کلی‌یری در بیان پیچیدگی‌های ظریف عاطفی کودکان خردسال مهارت واقعی دارد. او هرگز تسلیم نمی‌شود. او کودکان را افرادی واقعی با احساسات واقعی می‌بیند. به همین دلیل و به خاطر داستان‌های خنده‌دارش در مورد یک دختر خیالی، طرفداران بی شمارش، او را می‌پرستند. (امیلی کالتر، آمازون)

درباره‌ی مجموعه‌ی رامونا

مجموعه داستان‌های رامونا درباره‌ی خانواده‌ای به نام «کوییم‌بی» است که دو فرزند دختر دارند. ماجراها و اتفاقات این مجموعه حول محور این خانواده و به‌خصوص دختر کوچک‌تر، رامونا، جریان دارد. او کودکی کنجکاو است که کودکان را با قصه‌های خود همراه می‌کند. بورلی کلی یری، خالق شخصیت دوست‌داشتنیِ رامونا، طنز را چاشنی داستان‌هایش کرده تا کودکان علاوه بر یادگیری مفاهیم اخلاقی، لحظات خوشی را با خواندن این کتاب‌ها سپری کنند. ارتباط با والدین، شادی، آرزو، ترس، رشد و... از جمله مفاهیمی هستند که در مجموعه‌ی محبوب رامونا به آن‌ها پرداخته می‌شود. این مجموعه شامل هشت جلد است و در هر جلد ماجرایی تازه روایت می‌شود.

کتاب رامونای شجاع شجاع برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب رامونای شجاع شجاع برای کودکان 7 تا 10 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب رامونای شجاع شجاع می‌خوانیم

بئاتریس گفت: «به خاطر همین است که دیگر نمى‌خواهم هرگز، هرگز، هرگز، بیزِس صدایم کنید!»

رامونا که پس از تعریف کردن بخشِ ناخوشایندِ داستان، بیش‌تر از آن خوشش آمده بود، گفت: «بعدش هم بقیه‌ى پسرها با هم دَم گرفتند! واى، مامان، خیلى زشت بود. وحشتناک بود! پسرهاى خرسِ گُنده! همه‌شان یک‌بند مى‌گفتند: جیزِس، بیزِس، بیزِس، جیزِس! آن‌وقت... من از روى تاب پایین پریدم و گفتم...»

بئاتریس که بار دیگر خشمش جاى اشکش را گرفته بود، فرصت نداد رامونا حرفش را تمام کند و گفت: «بله، آن‌وقت... ایشان وارد معرکه شدند! مامان، حدس بزن چه‌کار کرد!؟ از روى تاب پایین پرید و رفت بالاى مَنبر! فکرش را بکن، خواهر فسقلىِ آدم، سینه سِپَر کند و براى پسرها موعظه کند! بدبختى این‌جاست که آن پسرها بزرگ نبودند، فقط سعى مى‌کردند اَداى بزرگ‌ترها را در بیاورند!»

رامونا از این‌که بئاتریس با این دید به رفتارش نگاه مى‌کرد، جا خورد! فکر کرد خواهرش خیلى بى‌انصاف است که در مورد او که آن‌قدر شجاعت به خرج داده، این‌طور قضاوت مى‌کند. به خصوص که آن پسرها به نظر او واقعا بزرگ بودند!

خانم کوییم‌بى، طورى‌که انگار رامونا آن‌جا نیست، به بئاتریس گفت: «موعظه کرد!؟ حتما شوخى مى‌کنى!»

رامونا کوشید توضیح بدهد: «مامان، من...»

بئاتریس که نمى‌خواست به خواهر کوچکش فرصتِ حرف زدن بدهد، گفت: «نخیر، هیچ هم شوخى نمى‌کنم. تازه...، بعدش هم انگشت‌هاىِ شستش را توى گوش‌هایش فرو کرد، بقیه‌ى انگشت‌هایش را تکان تکان داد و زبانش را هم در آورد!! از خجالت آب شدم!»

فهرست مطالب کتاب

دردِسر در پارک
رازِ خانم کوییم‌بى
سوراخى در خانه
نخستین روزِ مدرسه
دعوا به خاطرِ جُغد
شبِ پدر و مادرها
تنها، در تاریکى
رامونا فحش مى‌دهد!
دخترِ شجاع و نترسِ آقاى کوییم‌بى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رامونای شجاع شجاع
نویسنده
مترجمپروین علی پور
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-964-369-302-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رامونای شجاع شجاع

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رامونای شجاع شجاع

برای دریافت کتاب رامونای شجاع شجاع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.