معرفی و دانلود کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه: ویژه کودکان و نوجوانان

عکس جلد کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه: ویژه کودکان و نوجوانان
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه: ویژه کودکان و نوجوانان

کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه، گلچینی از قصه‌های کتاب کلیله و دمنه است که توسط علیرضا طاهری برای نوجوانان و کودکان 6 تا 12ساله بازنویسی شده. این قصه‌های آموزنده جهت تقویت قوه‌ی سنجش اخلاقی در کودکان مناسب هستند.

درباره‌ی کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه

از زمان‌های دور، برگزیدن حیوانات به‌عنوان شخصیت‌های اصلی داستان‌های تعلیمی و آموزشی رایج بوده است. کلیله و دمنه، دو نمونه‌ی کهن از این ماجرا هستند. کتاب کلیله و دمنه که اصالتی هندی دارد، در اصل برای کودکان نوشته نشده و اثری با مخاطب عام بوده، اما به دلیل محتوای تعلیمی و غنایی که در این زمینه دارد، بارها مورد اقتباس و بازنویسی برای آموزش به کودکان قرار گرفته است.

علیرضا طاهری یکی از کسانی است که با کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه، توانایی خود را برای انتقال مفاهیم و پیام‌های این کتاب به کودکان محک زده است. آموزه‌ها و پیام‌های کتاب کلیله و دمنه در قالب داستان‌هایی خواندنی گنجانده شده‌اند که شخصیت‌های بسیاری از آن‌ها را حیوانات جنگل تشکیل می‌دهند. قصه‌های کلیله و دمنه قادرند به‌صورتی قابل درک برای کودکان به آن‌ها نشان بدهند که نتیجه‌ی دروغ، حسد، طمع، فریب‌کاری و... چیست.

والدین می‌توانند کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه را مثل قصه‌های شبانه، هنگام خواب برای کودکانشان پخش کنند. همچنین مربیان مهدکودک و معلمان دبستان نیز می‌توانند از این کتاب در فعالیت‌های کتاب‌خوانی دانش‌آموزان کمک بگیرند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه

«ماهی‌خوار و خرچنگ، فیل‌ها در چشمه‌ی ماه، خرگوش حسود و گاو قهوه‌ای، دختری که موش بود، قلب میمون، ماهی‌خوار خیال‌باف، شیر پرخور، میمون بیچاره، انتقام خوابگزاران نااهل و مرد هیزم‌شکن» ازجمله قصه‌هایی هستند که علیرضا طاهری از کتاب اصلی کلیله و دمنه برگزیده و در کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه به زبانی کودک‌پسند بازنویسی کرده است.

کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه را نشر صوتی سماوا با لحن و صدای یک کودک به نام آنیا ولی‌زاده منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را انتشارات سپهرین در نودوشش صفحه به چاپ رسانده.

کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه برای چه کسانی مناسب است؟

تهیه کردن کتاب صوتی قصه‌‎های کلیله و دمنه به والدینی که علاقه دارند فرزندانشان را با داستان‌های آموزنده‌ی اخلاقی آشنا کنند، توصیه می‌شود. این کتاب برای کودکان 6 تا 12 سال و همچنین نوجوانان مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه: ویژه کودکان و نوجوانان می‌شنویم

در سال‌های دور، مرد بازرگانی برای تجارت به فکر سفر افتاد. او سیصد کیلو آهن که تمام سرمایه‌اش بود را نزد دوستش گذاشت و راهی سفر شد.

بعد از چندی از سفر برگشت و سراغ دوستش که آهن‌ها را امانت گذاشته بود رفت و از او خواست تا آهن‌ها را به او برگرداند.

دوست او گفت: آهن‌ها پیش من نیست. من آن‌ها را داخل اتاقی گذاشتم؛ بدون آنکه بدانم داخل اتاق سوراخِ موشی است. موش هم دور از چشم من، کم‌کم از این آهن‌ها می‌خورد. تا اینکه یک روز که به اتاق رفتم، دیگر اثری از آهن‌ها نبود.

مرد بازرگان با تعجب به دوست خود نگاهی کرد و دیگر چیزی نگفت و از خانه‌ی او بیرون رفت. در موقع برگشت به خانه، پسر کوچک دوست خود را مشغول بازی دید. او را بغل کرد و با خود به خانه برد.

بعد از چند ساعت پدرِ پسر، نگران از نیامدن پسرش، به دنبال او همه‌جا را گشت. ولی او را نیافت. پس شروع به سروصدا کرد. به‌طوری‌که همه‌ی مردم شهر متوجه شدند پسر او گم شده است. خبر به مرد بازرگان رسید. اما او به روی خود نیاورد و به کار خود ادامه داد.

فردای آن روز مرد بازرگان به سراغ دوستش رفت و به او گفت: اتفاقاً دیروز که به خانه می‌رفتم، کلاغی را دیدم که پسر شما را به منقار گرفته بود و با خود می‌برد...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
59 دقیقه
بخش اول
59 دقیقه
بخش دوم
30 دقیقه
بخش سوم
33 دقیقه
بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه: ویژه کودکان و نوجوانان
نویسنده
راویآنیا ولی زاده
ناشر چاپینشر سپهرین
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه

حانیه امان محمدی
۱۴۰۲/۸/۱۸
کتاب شیرین و دوست داشتنیی هست، اکثرا داستانهای معروفی هستن که نویسنده یه کوچولو برای مخاطب سن پایین ملایم ترشون کرده. از اینکه با صدای بچه داستانها شنیده میشه هم خوشم اومد و موسیقی متنش هم خیلی دلنشین بود. در کل کتاب فوق العاده‌ای مخصوصاً برای خواب هست
Mohsen Gh
۱۴۰۲/۷/۱۶
کتاب خیلی خوب و آموزنده‌ای هست هم خودم هم دختر ۶ ساله‌ام دوستش داریم. به نظرم بعد از گوش دادن هر داستان باید با کودک صحبت شود
m j
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
پسر ۸ ساله‌ی من عاشق این قصه‌ها شده بود، وقتی کامل گوش کرد ازش پرسیدم نظرت در مورد کتاب کلیله و دمنه چی بود گفت عالی بود.
parand mardani
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
داستان ها قشنگ و جذابه، فقط راوی کمی لهجه ترکی داره که دختر من هر دفعه غلط املایی می گیره حواسش پرت میشه میگه چرا به منقار میگه منگار؟
م.عارفیان
۱۴۰۲/۹/۲۸
یه انتخاب مناسب برای والدین سخت پسند. آموزش داستان‌های قدیمی و راه گشا برای کودکان پند آموز با راوی عالی و گویش جذاب
ساعد وثوقی
۱۴۰۲/۹/۱۲
سلام من آوینا وثوقی هستم و از داستان‌های این مدلی هم خیلی خیلی خوشم میاد. دست شما درد نکنه
Melika Mp
۱۴۰۲/۷/۱۴
کتاب آموزنده با داستان‌های جالب و باحال. سپاس
ندا حاجی مقصودی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
پسرم ۶ ساله هست، برایش خیلی جالب و آموزنده بود.
مهدیه حسینی
۱۴۰۲/۹/۲۸
هرچی از خوبیش بگم کم گفتم
مصطفی نجفی
۱۴۰۲/۱۲/۲۶
خیلی زیبا و با اصالت و آموزنده
yaser pahlevani
۱۴۰۳/۱/۱۸
داستان‌های کوتاه و جذاب برای کودکان است
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه

برای دریافت کتاب صوتی قصه‌های کلیله و دمنه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.