معرفی و دانلود کتاب چاوه ری

عکس جلد کتاب چاوه ری
قیمت:
۲۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چاوه ری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چاوه ری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چاوه ری

کتاب چاوه ری داستانی عاشقانه از دو دل‌داده به نام‌های نفس و سیروان است. منور عبدی در این رمان از عشقی صحبت می‌کند که از جنس عاشقانه‌های شیرین و فرهاد کوه‌تراش نیست. قصه‌ی او، قصه‌ی ساده و خواندنیِ عاشقانه‌ای از پاکی عشق و نیاز است.

معرفی کتاب چاوه ری

دنیای وسیع ادبیات فروغ و افول ژانرهای ادبی فراوانی را به خود دیده است؛ از ژانر علمی‌وتخیلی گرفته تا داستان تاریخی. برخی از این ژانرهای ادبی برای مدت محدودی توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند و بعد از مدتی از شدت توجه مخاطبان به آن کاسته شده است اما رمان‌های عاشقانه در این میان قهرمانان بی‌چون و چرای محبوبیت هستند. رمان‌های عاشقانه با روایت‌های دلنشین‌شان، خوانندگان را در طول نسل‌ها مسحور خود کرده‌اند. این جذابیت پایدار هربار خواننده را به مطالعه‌ی کتاب جدیدی می‌کشاند و او را وسوسه می‌کند تا نتواند حتی برای لحظه‌ای کتاب را زمین بگذارد.

اما دلیل این جذابیت رمان‌های عاشقانه میان ما چیست؟ رمان‌های عاشقانه پر از خوش‌بینی‌های دلچسب هستند. این رمان‌ها به خوانندگان یادآوری می کنند که عشق، در همه‌ی اشکالش، می تواند بر موانع زندگی غلبه کند و آینده‌ی ما را برای همیشه متحول کند. در دنیایی که بدبینی و سیاهی بر ما چیره است، رمان‌های عاشقانه راه فراری است از لحظات سخت زندگی و پناه بردن به امید و تصور آن‌که امکان خوشبختی همیشه برای ما وجود دارد.

هم‌چون کاری که منور عبدی در کتاب چاوه ری انجام داده است، رمان‌های عاشقانه با انتقال خوانندگان به مکان‌ها و دوره‌های زمانی مختلف، فرصتی را برای فرار از واقعیت‌های تلخ زندگی روزمره رو می‌کند. کتاب چاوه ری داستان دو عاشق و معشوق به نام‌های نفس و سیروان است که در کردستان زندگی می‌کنند. سیروان از طبقه‌ی اربابی است و نفس از طبقه‌ی رعیت. اما عشق فاصله‌ی میان آن‌ها را از بین می‌برد. منور عبدی پناهگاه امنی را فراهم می کند که در آن خوانندگان می‌توانند خود را در زندگی شخصیت‌های جذاب این رمان تصور کنند و شادی‌ها، دلشکستگی‌ها و رشد شخصیتی‌شان را همزمان با آن‌ها تجربه کنند.

کتاب چاوه ری داستان دختر بیست‌ساله‌ای به نام نفس است که ناممکن‌ها را ممکن می‌کند. او در شرایطی بسیار سخت به سیروان وفادار می‌ماند و حالا به نقطه‌ای در عشق می‌رسد که شروع به نوشتن داستان زندگی‌اش می‌کند و تصمیم دارد که داستان زندگی‌شان را کتاب کند. این قصه‌ی نفس است که نه یک دل، بلکه صد دل عاشق سیروان می‌شود و سیروانی که عشق نفس مانند هوایی که نفس می‌کشد برایش حیاتی است. انتشارات آئی‌سا این کتاب را به چاپ رسانیده است. اگر به خواندن رمانی دلگرم‌کننده، احساسی و پرشور نیاز دارید، این رمان عاشقانه اثر منور عبدی را انتخاب کنید و سفری را آغاز کنید که مقصد آن ایمان به قدرت عشق است.

کتاب چاوه ری برای چه کسانی مناسب است؟

علاقمندان به مطالعه‌ی رمان‌های عاشقانه ایرانی از مطالعه‌ی این اثر جذاب لذت بسیاری خواهند برد.

در بخشی از کتاب چاوه ری می‌خوانیم

- من یه مَردم، هم‌جنس خودم رو خوب می‌شناسم. با این سن‌وسال، خوب می‌دونم، یه جفت چشم آبی مست برای زیرورو کردن دل هر مردی کافیه. بقیه‌ی حُسنات بماند.

سراپا غرور می‌شوم، ذوق می‌کنم و نگاه قدرشناسانه‌ای به پدربزرگ می‌اندازم. او نیز مرا به آغوش می‌گیرد. همراه هم از پله‌ها بالا می‌رویم و با راهنمایی‌اش جلوتر از بقیه به اتاقش وارد می‌شویم. اتاق زیبا، بزرگ و دل‌باز پدربزرگ بسیار شبیه اتاق پدر است؛ با این تفاوت که ست چوبی اتاق پدربزرگ قهوه‌ای تیره است. پدر و سیروان هم پشت‌سرمان وارد اتاق می‌شوند. به پدربزرگ کمک می‌کنم تا روی تخت بنشیند. دست مرا می‌گیرد و می‌خواهد که من هم کنارش بنشینم. امرش را اطاعت می‌کنم و با فاصله‌ی اندکی کنارش می‌نشینم. پدر و سیروان هم کنار پای من و پدربزرگ به حالت چهارزانو روی فرش دست‌بافت قدیمی کنار تخت می‌نشینند. با وجود این‌که اولین‌باری‌ است که پدربزرگم را می‌بینم، اما کشش و جاذبه‌ی عمیقی در وجودم به او پدید آمده است. دوست دارم، ساعت‌ها کنارش بنشینم و خیره‌ی چهره‌ی زیبا، مردانه و پر اقتدارش شوم.

با عشق به چهره‌ی او خیره شده‌ام که متوجه نگاه خیره‌ام می‌شود. دست دور کمرم می‌اندازد و مرا به خود نزدیک می‌کند. در همین حین، تقه‌ای به در زده می‌شود. مرد جوانی با لباس کردی وارد می‌شود. مرد، قیافه‌ی معمولی دارد و برخلاف تمام مردان این عمارت که سبیل جزو لاینفک صورت‌شان است، صورت صاف و عاری از ریش و سبیل دارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چاوه ری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات688
زبانفارسی
شابک978-622-6462-92-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چاوه ری

سیمین نام اور
۱۴۰۳/۶/۷
کتاب خیلی جالبی بود لذت بردم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چاوه ری

برای دریافت کتاب چاوه ری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.