معرفی و دانلود کتاب پس انداز پرماجرا

عکس جلد کتاب پس انداز پرماجرا
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پس انداز پرماجرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پس انداز پرماجرا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پس انداز پرماجرا

براک کول در کتاب پس انداز پرماجرا از اهمیت پس‌انداز و روش صحیح آن سخن می‌گوید و با زبان طنز مفهوم همیاری و مقابله با چالش‌ها را به کودکان می‌آموزد. این کتاب روایتگر احوال خانواده‌ای در روزهای پیش از سال نو است که ناچار شده‌اند برای صرفه‌جویی در هزینه‌های شام سال نو، خودشان بوقلمونی را پرورش بدهند. نگهداری از بوقلمون در شرایط آپارتمان کوچک اجاره‌ای ماجرایی عجیب و جذاب می‌سازد که خواننده را از همان ابتدا با خود همراه می‌کند.

درباره‌ی کتاب پس انداز پرماجرا

همه‌‌چیز از یک روز معمولی در حوالی کریسمس آغاز می‌شود. مادر می‌خواهد کلوچه درست کند اما آرد و تخم‌مرغ کم دارد. او به ناچار از پدر خانواده می‌خواهد تا برای جبران این کسری به بازار برود و برای او کمی آرد و تخم‌مرغ بخرد. پدر خانواده از حرف او متابعت می‌کند و به بازار می‌رود اما با چیزی از بازار بازمی‌گردد که هیچکدام از اعضای خانواده فکرش را هم نمی‌کنند!

پدر خانواده بوقلمون‌به‌بغل از بازار به خانه برمی‌گردد و شرح می‌دهد که تصمیم گرفته در جهت صرفه‌جویی در هزینه‌های سال نو، این بوقلمون را پرورش دهد و بزرگ کند. او می‌خواهد بوقلمون را در جعبه‌ای کنار اجاق گاز نگه‌داری کند و از ته مانده‌ی غذاهای خودشان به او بدهد. پدر به اعضای خانواده اطمینان می‌دهد پرورش این بوقلمون از آنچه فکرش را می‌کنند بسیار ساده‌تر است و تا چشم برهم بزنند او سر سفره‌شان است! اما همانطور که انتظار می‌رود بزرگ کردن یک بچه‌بوقلمون اصلا ساده و راحت نیست!

بوقلمون روز به روز بزرگتر و قوی‌تر می‌شود و در فضای کوچک و محدود آپارتمان اجاره‌ای هرج‌ومرج و آشوبی به پا می‌کند که کنترلش غیرممکن به نظر می‌رسد. خانواده تلاش می‌کنند تا هر طور که شده بوقلمون را تحت کنترل خود نگه دارند و هر چه می‌گذرد شرایط پیچیده‌تر و راه‌حل‌های آن‌ها عجیب‌تر و خلاقانه‌تر می‌شود. آن‌ها می‌کوشند تا هم بوقلمون را تا سال نو زنده و سالم نگه دارند و هم از جلوی نارضایتی و ناراحتی همسایگان را بگیرند. پدر خانواده که در ابتدا اعتمادبه‌نفس حیرت‌انگیزی را در خود احساس می‌کرد و از این پس انداز خود کاملا خوشحال و مسرور بود، اکنون با چالشی خنده‌دار و باورنکردنی روبه‌رو شده و تمام تلاشش را به کار می‌گیرد تا حرفش زیر سوال نرود!

کتاب پس انداز پرماجرا (The Money We’ll Save) کمیکی جالب، سرگرم‌کننده و درعین‌حال آموزنده است که توسط براک کول (Brock Cole) به رشته‌ی تحریر درآمده. در این کتاب کودکان با زبان طنز و تصاویری بانمک و جذاب با مفهوم پس‌انداز و همکاری آشنا می‌شوند و یاد می‌گیرند که چطور باید از پس مشکلات برآمد و برای آن‌ها چاره اندیشید.

این کتاب به همت علی اسماعیل زاده به فارسی ترجمه شده و به‌همت انتشارات بورس به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب پس انداز پرماجرا

  • این داستان طنزآلود و جالب، که روایت‌گر تنگناهای یک خانواده در نزدیکی سال نو است، به پایانی خوش و دلنشین می‌رسید. (نیویورک تایمز)
  • کتاب پس انداز پرماجرا را می‌توان به‌عنوان یک درس تاریخ یا ساده‌تر از آن، به‌عنوان داستانی سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد که در باب تعطیلات نوشته شده، خواند و از آن غرق لذت شد. (BCCB)
  • براک کول تصاویر سرگرم‌کننده و جذابی را از نیویورک در قرن نوزدهم در روزهای نزدیک به تعطیلات سال نو برای خوانندگان ترسیم کرده است. (Horn Book)
  • براک کول ما را به سفری جذاب در زمان گذشته می‌برد، داستانی از یک زندگیِ شلوغ و خانه‌ای گرم در حوالی تعطیلات. (بوک‌لیست)

کتاب پس انداز پرماجرا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکانی که می‌خواهند بهتر و بیشتر با مفهوم پس‌انداز، همیاری و مقابله با چالش‌ها آشنا شوند، آموزنده و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب پس انداز پرماجرا می‌خوانیم

پرنده‌فروش گفت: آهان! اگه می‌خوای یه شام مناسب داشته باشی و پولت رو هم پس‌انداز کنی، من می‌تونم بهت بگم چطور این کار رو انجام بدی.

بابا گفت: چطوری؟!! پرنده‌فروش هم جوابش را داد.

وقتی بابا به خانه برگشت، مامان با تعجب گفت: این چیه دیگه؟

بابا جواب داد: این؟ این یه بوقلمونه، از پرنده‌فروشی خریدمش. می‌تونیم تا عید صبر کنیم که بزرگ بشه و با اون یه شام حسابی درست کنیم. فکر خوبیه برای اینکه پس‌انداز داشته باشیم.

- ولی کجا نگهش داریم؟ چی بهش بدیم بخوره؟ وای! چه کاری کردی؟ پولمون رو هدر دادی، اون هم دقیقا قبل از عید.

-عزیزم! یه کم صبر داشته باش. مرغ فروش بهم گفت می‌تونه توی یه جعبه تو آشپزخونه زندگی کنه و ته‌مونده غذاها رو هم بخوره. اون می‌تونه بدون هیچ هزینه‌ای بزرگ و چاق و چله بشه. فقط صبر داشته باش، خودت می‌بینی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پس انداز پرماجرا
نویسنده
مترجمعلی اسماعیل پور
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات35
زبانفارسی
شابک978-600-7872-30-7
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پس انداز پرماجرا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پس انداز پرماجرا

برای دریافت کتاب پس انداز پرماجرا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.