معرفی و دانلود کتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور

عکس جلد کتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور

داستان زندگی پروشات، یکی از مشهورترین زنان تاریخ، را در کتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور نوشته‌ی عباس سلیمانی امیری بخوانید. این کتاب زندگینامه‌ی پروشات، ملکه‌ی قدرتمند هخامنشی را در قالب یک رمان تاریخی برای شما به تصویر می‌کشد و فراز و نشیب زندگی او و تاثیرات عظیمی را که بر دربار هخامنشی بر جای گذاشت، روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور

پروشات یا پری‌زاد از پرآوازه‌ترین و شگفت‌انگیزترین زنان تاریخ ایران است. آوازه‌ی او تا اروپا نیز رسیده و در تاریخ یونان از او به‌عنوان سیاستمداری بزرگ یاد کرده‌اند. او همسر داریوش دوم هخامنشی و زنی فوق‌العاده زیرک، جسور و جنگجو بود که بر فنون کشورداری و مبارزه تسلط کامل داشته و بر پادشاهان سلسله‌ی هخامنشی تاثیرات بسیار زیادی می‌گذاشت. او از اولین زنانی بوده که یک سپاه نظامی را فرماندهی کرده است. برخی او را زنی قسی‌القلب می‌دانند و برخی شجاعت او را تحسین می‌کنند، اما آنچه که همگی بر آن اشتراک نظر دارند، نفوذ او در دربار هخامنشی و تاثیراتی است که بر تاریخ ایران بر جای نهاد. کتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور یک رمان تاریخی است که به قلم عباس سلیمانی امیری به رشته‌ی تحریر درآمده و زندگینامه‌ی این زن تاثیرگذار را روایت می‌کند.

پروشات دختر اردشیر یکم، نوه‌ی داریوش بزرگ، است. کتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور از زندگی و قتل اردشیر یکم آغاز می‌کند و به داریوش دوم و همکاری او با پروشات برای کسب و حفظ قدرت می‌پردازد. در ادامه، جنگی عظیم که پروشات فرماندهی آن را بر عهده داشته تشریح می‌گردد و روابط او با شخصیت‌های دربار به تصویر درمی‌آید. عباس سلیمانی امیری سپس خصایص پروشات را برمی‌شمارد و از زنانی مشابه او اما با قدرتی کمتر نام می‌برد. این رمان فراز و فرودهای سرنوشت پروشات را در ادامه تصویر می‌کند و با مرگ او خاتمه می‌یابد.

معرفی و دانلود کتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور

بد نیست اشاره کنیم که زندگی شخصی پروشات پر از نقاط نامتعارف و پرسش‌برانگیز است. برای مثال به راه انداختن جنگ قدرت میان دو پسرش، از میان بردن استاتیرا همسر پسرش اردشیر دوم و ابراز علاقه به نوه‌های خود، از جمله کارهای عجیب اوست که شرح آن در کتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور آمده است. علی‌رغم تمام ذکاوت و تبحری که پروشات از خود نشان داده است، برخی او را به دلیل کینه‌ورزی‌های خشونت‌بارش از دلایل اضمحلال سلسله‌ی هخامنشی می‌دانند.

کتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور به همت انتشارات طلایه به انتشار رسیده و روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

کتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی رمان‌های تاریخی و زندگینامه‌ی زنان قدرتمند علاقه دارید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور می‌خوانیم

پروشات در نبرد با «سوکدیانوس» به پیروزی رسید و او را به قتل رسانید.

به این ترتیب زمینه‌ی حکومت «اخوس» شوهر «پروشات» فراهم گردید. «پروشات» و سربازانش در آن نبرد مهلک و طاقت فرسا بسیار خسته شده بودند. با این حال مقاوت به خرج دادند و حیله‌ها به کار بردند تا این‌که موفق شدند.

خستگی بیش از حد باعث شده بود که «پروشات» و سربازانش نتوانند به سوی اصفهان حرکت کنند و لذا در همان‌جا یعنی در کنار زاینده رود توقف کردند و به استراحت پرداختند تا خستگی از تن آن‌ها بیرون رود.

شب، بعد از جنگ معمولاً، هم برای فاتحان و هم برای شکست‌خوردگان، شب غم‌انگیزی است چرا که هزاران جسد در میدان جنگ بر خاک می‌ماند که شاید سپاهیان در اثر خستگی نتوانند آن‌ها را به خاک بسپارند و لذا اجساد سربازان ممکن است خوراک حیوانات وحشی گردد.

این احتمال هم وجود دارد که در میان اجساد مردگان، زخمی‌ها و مجروحینی باشند که در لابلای اجساد افتاده‌اند و قدرت این را ندارند که فریاد بزنند و یا کمک بخواهند، یا این‌که خود به زحمت برخیزند و خود را تا جایگاه سپاهیان برسانند. در چنین وضعیتی کسی نیست که آنان را مداوا کند و به زخم‌های آنان مرهمی بنهد.

«پروشات» هم اگرچه یک فرمانده جنگی با صفات ممتاز بود اما هرگز ویژگی یک فرمانده‌ی بزرگی همچون کوروش بزرگ را نداشت، زیرا که کوروش بزرگ بعد از هر جنگی دوباره به میدان می‌آمد تا مجروحین را از میان کشته شدگان جدا کند. به مداوای آن‌ها بپردازد و تا این‌کار انجام نمی‌شد، کوروش به استراحت نمی‌پرداخت.

فهرست مطالب کتاب

‌مقدمه
پروشات
اردشیر اول و بعد از آن
قتل اردشیر
والی هیرکانیا
طرح جنگی پروشات
کاهن یهودی
نبرد پروشات
پروشات بعد از جنگ
تلاش سوکدیانوس
خصایص پروشات
مجازات آرسیت
فتنه گرانی مانند پروشات
مدیا - عهد ماد
آذرمیدخت - عهد ساسانی
ترکان خاتون - عهد سلجوقی
ترکان خاتون - عهد خوارزمشاهی
پریخان خانم - عهد صفویه
پروشات و ماجرای عطر
پروشات در جنگ با یونان
زلزله در جبهه
جاسوسان پروشات
پزشک پروشات
انتقام پروشات
پروشات و تعیین ولیعهد
کوروش صغیر در کاخ
سیاستمدارانی مانند پروشات
استر رهایی بخش
پوراندخت - عهد ساسانی
سیده خاتون - عهد آل بویه
گزنفون در ارتش
جنگ کوروش و اردشیر
پروشات و تیسافرن
پروشات در یونان
جنگ با کادوسیان
ازدواج‌ها به شیوه پروشات
جنگ ایران با یونان
اردشیر و پروشات
اردشیر سوم
اسکناس شهروا
پروشات و مورخان
مرگ پروشات
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک978-600-7602-84-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور

برای دریافت کتاب پری زاد «پروشات»: همسر داریوش دوم، زنی شجاع و جسور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.