معرفی و دانلود کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED)

عکس جلد کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED)
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED)

کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED)، اثری جامع برای تعمیر انواع تلویزیون‌های اِل‌.‌سی‌.‌دی و اِل‌.‌ای‌.‌دی است. ژاستین یانگ، نویسنده‌ی کتاب، در این اثر روش‌های عیب‌یابی و تعمیر تلویزیون را با زبانی ساده و خوش‌فهم، توضیح داده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، مهارت‌های لازم را برای عیب‌یابی و تعمیر انواع خرابی‌های رایج در تلویزیون‌های ال.‌سی.‌دی و ال‌.‌ای‌.دی یاد می‌گیرید و می‌توانید تنظیمات تصویر و صدای تلویزیون را به طور صحیح انجام دهید.

درباره‌ی کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED)

کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED) (Television Repair Handbook)، تمامی اطلاعات لازم را برای عیب‌یابی و رفع اشکال انواع تلویزیون‌های ال.‌سی‌.‌دی و ال‌.ای‌.‌دی، در اختیار علاقه‌مندان به تعمیر لوازم صوتی و تصویری قرار می‌دهد. ژاستین یانگ (Jestine Yong)، نویسنده‌ی کتاب، با زبانی ساده، روش‌های تعمیر انواع تلویزیون را توضیح داده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، یاد می‌‌گیرید که چگونه هر تلویزیون خرابی را در سریع‌ترین زمان‌ ممکن، عیب‌یابی کرده و پس از تشخیص اشکال، قطعه‌های خراب را با قطعه‌های سالم، جایگزین کنید. مطالب کتاب حاضر با توضیح قسمت‌های داخلی تلویزیون آغاز می‌شود. تلویزیون‌های ال.‌سی.‌دی و ال‌.‌ای‌.دی به‌رغم تفاوت‌هایی در نحوه‌ی نمایش تصویر، از نظر اجزای داخلی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند.

پنل تلویزیون که درواقع همان صفحه‌نمایش است، مهم‌ترین قسمت تلویزیون به‌حساب می‌آید. نویسنده‌ی کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون در این اثر، خواننده را با تکنولوژی صفحه‌ی کریستال مایع آشنا می‌کند. منظور از کریستال مایع در تلویزیون‌های ال‌.‌سی.‌دی و ال.‌ای‌.‌دی، ماده‌ای است که می‌تواند در حالت‌های مختلف، خواص نوری متفاوتی را از خود نشان دهد. در این نوع تلویزیون‌ها، پنل از میلیون‌ها سلول ریز به نام پیکسل تشکیل شده است. هر پیکسل از دو لایه شیشه نازک تشکیل شده که در بین آن‌ها، مایع کریستال قرار دارد. در هر پیکسل، دو الکترود شفاف نیز وجود دارد که در دو طرف مایع کریستال قرار گرفته‌اند. پس از آشنایی با پنل‌های تلویزیون، ژاستین یانگ در این اثر برای خواننده از مدار تغذیه، مدار اینورتر، بک‌لایت، برد منبع تغذیه، و برد اصلی تلویزیون سخن رانده است.

تفاوت بین پنل‌های ال‌.‌سی.‌دی و پلاسما، بخش مهم دیگری است که نویسنده به آن اشاره کرده. در پنل‌های ال.‌سی‌.دی از مایع کریستال و نور پس‌زمینه برای تصویر استفاده می‌شود، درحالی‌که پلاسما از سلول‌های گازی برای تولید نور و نمایش مستقیم تصویر بهره می‌برد. پنل‌های ال.‌سی.‌دی، تصویری با وضوح زیاد و زاویه دید وسیع دارند، از طرف دیگر، پنل‌های پلاسما رنگ‌های زنده‌تر، کنتراست عمیق‌تر و سرعت پاسخگویی بهتری ارائه می‌دهند. در ادامه‌ی کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED) با ابزار و تجهیزات تست آشنا می‌شوید. روش‌ تعمیر تلویزیون‌هایی از برند‌هایی که فروش آن‌ها در ایران رواج دارد، در این کتاب مطرح شده است. در این زمینه می‌توان به آموزش تعمیر تلویزیون‌های ال.‌سی‌.دی و ال‌.‌ای‌.دی از برند‌های معتبری مانند سامسونگ و سونی اشاره کرد.

ژاستین یانگ، در کنار آموزش تعمیر تلویزیون‌، مراحل تشخیص اشکال و رفع عیب مانیتورهای ال‌.‌سی‌.دی را نیز در این اثر به خواننده آموزش می‌دهد. این تعمیرکارِ چیره‌دست، تجربه‌های خود را درباره‌ی تعمیر برد اصلی و پیداکردن قطعه‌های معادلِ قطعه‌‌ی خراب شده، با مخاطب‌های این کتاب به اشتراک گذاشته است. پس از آموزش تمامی مراحل تشخیص و رفع عیب تلویزیون‌، در بخش‌های پایانی این کتاب، قسمتی برای پرسش‌و‌پاسخ‌های متداول جهت تعمیر تلویزیون‌های سامسونگ و سونی گنجانده شده است. با مراجعه به این بخش، در کمترین زمان ممکن می‌توانید مشکل تلویزیون را تشخیص داده و برای تعمیر آن، آستین بالا بزنید.

نویسنده‌ی کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED)، در کنار متن، تصویر‌هایی را با توضیح‌های کامل قرار داده است. این تصویرها، منظور ژاستین یانگ را برای توضیح قسمت‌های مختلف تلویزیون و تعمیر آن‌ها به‌درستی به خواننده منتقل می‌کنند.

کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED) را انتشارات نبض دانش، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED) برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که قصد فعالیت در رشته‌های فنیِ تعمیرات لوازم صوتی و تصویری را دارند، مخاطب‌های اصلی کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED) به‌شمار می‌روند. مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندانِ تعمیرات تلویزیون و افرادی که به رفع عیب دستگاه‌های صوتی و تصویری علاقه دارند، نیز پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED) می‌خوانیم

پانل پشتی تلویزیون توسط بسیاری از پیچ‌های کوچک در جای خود نگه داشته‌شده‌اند. بیشتر آن‌ها در اطراف لبه‌ها قرار دارند اما برخی از آن‌ها توسط ورودی برق رسانه نیز احاطه شده‌اند. مطمئن شوید که پیچ‌ها را بعد از باز کردن در مکانی امن قرار دهید. طبق تجربه، همانطور که تمامی پیچ‌های پشت تلویزیون را که در پایین تلویزیون قرار دارند، باز می‌کنید، با دو جزء مواجه می‌شود که باید آن‌ها را باز کرده و جداسازی نمایید.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: شناخت اجزای مختلف تلویزیون و تکنیک‌های اصلی تعمیرات
بخش دوم: تعمیر تلویزیون‌های مختلف و آشنایی با قلق‌های عملی
بخش سوم: تجربه‌های کاری مربوط به تعمیر برد اصلی و پیدا کردن قطعه‌های معادل قطعه خراب شده
بخش چهارم: پرسش و پاسخ‌های متداول مربوط به تلویزیون‌های ال‌جی
بخش پنجم: پرسش و پاسخ‌های متداول مربوط به تلویزیون‌های سامسونگ
بخش ششم: پرسش و پاسخ‌های متداول مربوط به تلویزیون‌های سونی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED)
نویسنده
مترجمرضا پورمحمد، حسن نقی زاده
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات452
زبانفارسی
شابک978-622-7848-61-8
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED)

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED)

برای دریافت کتاب هندبوک تعمیر تلویزیون (LCD-LED) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.