معرفی و دانلود کتاب معرفی منبع تغذیه سوئیچینگ

عکس جلد کتاب معرفی منبع تغذیه سوئیچینگ
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معرفی منبع تغذیه سوئیچینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معرفی منبع تغذیه سوئیچینگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معرفی منبع تغذیه سوئیچینگ

کتاب معرفی منبع تغذیه‌ی سوئیچینگ نوشته‌ی رضا پورمحمد و علیرضا کشاورز باحقیقت، منبعی کاربردی است که به همراه تصاویر راهنما، مخاطبان را با اجزای تشکیل‌دهنده‌ی منبع‌های تغذیه‌ی سوئیچینگ، چگونگی عملکرد آن‌ها و شیوه‌ی طراحی و ساخت آن‌ها آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب معرفی منبع تغذیه‌ی سوئیچینگ

رضا پورمحمد و علیرضا کشاورز باحقیقت در کتاب معرفی منبع تغذیه‌ی سوئیچینگ، تلاش کرده‌اند تا همه‌چیز را درباره‌ی این موضوع به خواننده بیاموزند و او را به طور کامل با ساختار و اجزای منبع تغذیه‌ی سوئیچینگ آشنا کنند.

منبع تغذیه‌ی سوئیچینگ یا SMPS (Switch Mode Power Supply) دستگاهی است که با دریافت یک ولتاژ ورودی، آن را تغییر می‌دهد و ولتاژ خروجی متفاوتی را تحویل می‌دهد. منبع تغذیه‌ی سوئیچینگ معمولاً دو کار انجام می‌دهد: تغییر سطح ولتاژ و تبدیل ولتاژ متناوب (AC) به مستقیم (DC).

در دنیای امروز، از منبع تغذیه‌ی سوئیچینگ در دستگاه‌های بسیاری استفاده می‌شود. شارژرهای موبایل و لپ‌تاپ، دستگاه‌های پخش‌کننده‌ی سی‌دی و دی‌وی‌دی، پرینترها و ماشین‌حساب‌ها دستگاه‌هایی هستند که به وسیله‌ی یک منبع تغذیه‌ی سوئیچینگ کار می‌کنند.

منبع‌های تغذیه‌ی سوئیچینگ در عین این که مزیت‌ها و کاربرد فراوان دارند، در مقایسه با منابع خطی، معایبی هم دارند.

نویسندگان در کتاب معرفی منبع تغذیه‌ی سوئیچینگ، با بهره گرفتن از تصویرهای راهنما و زبان ساده و زودیاب، اطلاعات بسیار مفیدی را درباره‌ی این نوع دستگاه‌ها به مخاطب ارائه می‌کنند. خواننده در این کتاب با اجزای مختلف یک منبع تغذیه‌ی سوئیچینگ آشنا می‌شود و شیوه‌ی طراحی این دستگاه را کاملاً می‌شناسد. هم‌چنین چگونگی عملکرد منابع تغذیه‌ی سوئیچینگ در این کتاب مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نویسندگان جز این کتاب، منبع دیگری را نیز با عنوان «مرجع تخصصی تعمیر و عیب‌یابی منبع تغذیه‌ی سوئیچینگ» که نوشته‌ی ژاستین یانگ است، ترجمه کرده و به انتشار رسانده‌اند.

کتاب معرفی منبع تغذیه‌ی سوئیچینگ نوشته‌ی رضا محمدپور و علیرضا کشاورز باحقیقت، در انتشارات نبض دانش به چاپ رسیده است.

کتاب معرفی منبع تغذیه‌ی سوئیچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تعمیرکاران وسایل الکترونیکی و علاقه‌مندان به حوزه‌های مرتبط با برق و الکترونیک، مناسب و کاربردی است.

در بخشی از کتاب معرفی منبع تغذیه سوئیچینگ می‌خوانیم

آی سی پاور برای تولید خروجی شکل موجی جهت سوئیچینگ ترانزیستور فت در مدار منبع تغذیه و تشخیص اضافه در جریان در سمت ثانویه بکار برده می‌شود که در این حالت آی سی خودش را خاموش خواهد کرد. پارت نامبر رایج این آی سی uc3842 هست که دارای 8 پین هست. آی سی پاور در شکل‌های مختلفی می‌تواند عرضه شود و پارت نامبر آن هم چندان مهم نیست و باید دقت کرد که وظیفه‌ی اصلی آن تولید خروجی شکل موجی برای راه‌اندازی فت هست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معرفی منبع تغذیه سوئیچینگ
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات101
زبانفارسی
شابک978-600-8599-09-8
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معرفی منبع تغذیه سوئیچینگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب معرفی منبع تغذیه سوئیچینگ

برای دریافت کتاب معرفی منبع تغذیه سوئیچینگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.