معرفی و دانلود کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس: براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

عکس جلد کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس: براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
قیمت:
۲۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس: براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور

کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس نوشته‌ی شهاب مقیمی و عفت مقیمی همه‌ی آن چه یک فرد فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات درباره‌ی استفاده از سیستم عامل لینوکس باید بداند آموزش می‌دهد و منبع خوبی برای شرکت در آزمون LPIC3 نیز هست.

درباره‌ی کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس

لینوکس یک سیستم عامل متن باز است که براساس هسته‌ی لینوکس توسعه یافته. این سیستم عامل جایگزینی فوق‌العاده برای ویندوز به ویژه در مواقعی است که امنیت و شبکه برای کابران بسیار پراهمیت است. کاربران لینوکس، به عنوان یک سیستم عامل متن باز، امکان دسترسی به کدهای منبع و توسعه‌ی آن را دارند در نتیجه، هر مورد باگی در زمانی بسیار کوتاه، توسط کاربران برطرف شده و در اختیار همگان قرار می‌گیرد؛ در حالی که اگر مشکل و نقطه ضعفی در سیستم عامل ویندوز وجود داشته باشد، همه باید منتظر بمانند تا مایکروسافت، فکری به حال مشکل بکند.

امنیت قابل توجه، راندمان عالی، سازگاری بالا با برنامه‌های مختلف، انعطاف پذیری و قابلیت شخصی‌سازی بالا و... فقط تعدادی از ویژگی‌های برتر سیستم عامل لینوکس در مقایسه با دیگر سیستم‌ عامل‌هاست. در نتیجه، مدیران فناوری اطلاعات و کارکنان حوزه‌ی IT، با داشتن اطلاعات و توانمندی‌های خاص در زمینه‌ی سیستم عامل لینوکس، می‌توانند به سازمان خود کمک بزرگی بکنند و با ارتقای قابلیت‌های حرفه‌ای خود در این حوزه، در کار خود پیشرفت ویژه‌ای داشته باشند. کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس می‌تواند بهترین آموزگار هر فرد در این زمینه باشد.

معرفی و دانلود کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس

شهاب مقیمی و عفت مقیمی، نویسندگان کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس، این کتاب را طوری طراحی کرده‌اند که برای آمادگی آزمون LPIC3 بسیار مفید باشد. آزمون LPIC3 سطح بالاترین آزمون‌ گواهینامه‌دهی در حوزه‌ی تخصصی لینوکس است که توسط سازمان گواهی‌گیرندگان لینوکس (LPI) ارائه می‌شود. هدف از این آزمون ارزیابی مهارت‌ها و دانش‌های کارشناسان در زمینه‌های پیشرفته‌‌ی لینوکس، نظیر امنیت، نصب، عملیات، تعمیر و رفع مشکلات احتمالی است. کسب گواهینامه‌ی LPIC3 می‌تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک کارشناس معتبر در زمینه لینوکس شناخته شوید و به فرصت‌های شغلی بیشتری دست یابید.

کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس در هفت فصل، همه‌ی اطلاعاتی که برای نصب، راه‌اندازی و سپس نظارت بر سیستم عامل لینوکس نیاز دارید به شما ارائه می‌دهد. نظارت بر منابع مورد استفاده‌ی لینوکس، تحلیل تقاضاهای مورد نیاز، بررسی ساختار و طراحی سرویس‌های لینوکس، کنترل دسترسی‌ها، امنیت برنامه در لینوکس و... فقط تعدادی از سرفصل‌های مهم کتاب است.

کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس که مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران آن را به چاپ رسانده است، مانند همه‌ی کتاب‌های این انتشارات بسیار کاربردی است و اگر اطلاعات پایه را در این زمینه داشته باشید، می‌تواند کمکتان کند در حوزه‌ی لینوکس تبدیل به یک حرفه‌ای شوید.

کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس برای علاقه‌مندان به این سیستم عامل، فعالان حوزه‌ی فناوری اطلاعات و داوطلبین آزمون LPIC3 کاربردی است.

در بخشی از کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس: براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌خوانیم

یک کامپیوتر به منابع سخت‌افزاری متکی است: پردازنده مرکزی، (CPU) حافظه، دیسک و شبکه. شما این منابع را اندازه‌گیری می‌کنید تا بدانید چگونه کامپیوتر در حال حاضر مشغول به کار است و هر کدام از نقاط مشکل احتمالی را کشف خواهید نمود. نگاهی به این اندازه‌گیری‌ها در طی یک دوره زمانی، مانند چند ماه، به شما یک گزارش جالب توجه می‌دهد. اغلب ممکن است این گزارش‌ها به شما کمک کند تا پیش‌بینی کنید که ممکن است یکی از منابع سیستم شما در حال از
بین رفتن باشد.

به طور خلاصه شما می‌توانید یک مدل ریاضی از سیستم خود با استفاده از اطلاعات تاریخی برای اعتبارسنجی مدل ایجاد کنید که بعداً می‌توانید از آن برای استفاده بیشتر در آینده استفاده کنید.

سرورها برای تکمیل یک فعالیت نیاز به بیش از یک منبع سخت‌افزاری دارند. یک فعالیت ممکن است نیاز به دسترسی به دیسک برای بازیابی اطلاعات و حافظه برای ذخیره آن باشد در حالی که به CPU برای پردازش آن نیاز دارد. اگر یکی از منابع محدود باشد، عملکرد رنج می‌برد. CPU نمی‌تواند اطلاعات را پردازش کند اگر حافظه پر باشد پس این مفاهیم مرتبط هستند. وقتی حافظه پر می‌شود، سیستم عامل شروع به تغییر حافظه دیگری در دیسک می‌کند. حافظه نیز از بافرها گرفته شده است که برای سرعت بخشیدن به فعالیت دیسک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: نظارت بر منابع مورد استفاده در لینوکس
فصل دوم: تحلیل تقاضاهای مورد نیاز
فصل سوم: بررسی و شناسایی ساختار و طراحی سرویس‌ها در لینوکس
فصل چهارم: و مدیریت Userها و Group‌ها
فصل پنجم: کار ب CIFS, NetBIOS و Active Directory در لینوکس
فصل ششم: کنترل دسترسی‌ها (Access Control) در لینوکس
فصل هفتم: امنیت برنامه در لینوکس
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس: براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-600-124-723-1
موضوع کتابکتاب‌های سیستم عامل لینوکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس

برای دریافت کتاب نصب و نظارت سرویس‌های لینوکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.