معرفی و دانلود کتاب نرم افزار گرافیکی Corel DRAW (مقدماتی و پیشرفته): شاخه کاردانش

عکس جلد کتاب نرم افزار گرافیکی Corel DRAW (مقدماتی و پیشرفته): شاخه کاردانش
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نرم افزار گرافیکی Corel DRAW (مقدماتی و پیشرفته) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نرم افزار گرافیکی Corel DRAW (مقدماتی و پیشرفته) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نرم افزار گرافیکی Corel DRAW (مقدماتی و پیشرفته): شاخه کاردانش

کتاب نرم افزار گرافیکی Corel DRAW (مقدماتی و پیشرفته)، یک منبع آموزشی تاییدشده و مفید برای دانش‌آموزان مدارس کار و دانش است که توسط کتایون کمانگر تالیف شده و دانش‌آموزان را به‌طور کامل با طرز استفاده از این نرم‌افزار کاربردی آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب نرم‌افزار گرافیکی Corel DRAW (مقدماتی و پیشرفته)

با توجه به گسترش صنعت تبلیغات و نیز گسترش فضای مجازی، نیاز جامعه نسبت به طراحی‌های گرافیکی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. ازاین‌رو بسیاری از افراد به دنبال یادگیری فنون طراحی گرافیک هستند تا بتوانند شغل و درآمد قابل‌توجهی از این طریق بیابند. هنوز هم که هنوز است، نام نرم‌افزارهای ادوبی و به‌ویژه فتوشاپ، به گوش افراد آشناتر است و خوشبختانه عده‌ای در حال دنبال کردن یادگیری ایلاستریتور نیز هستند؛ اما اکثریت افراد از نرم‌افزار کورل دراو (Corel DRAW) غافل‌اند. کتاب نرم‌افزار گرافیکی Corel DRAW (مقدماتی و پیشرفته)، منبعی آموزشی برای دانش‌آموزان رشته‌های گرافیک هنرستان است و به آموزش این نرم‌افزار کاربردی و مهم پرداخته و آن‌ها را با زیر و بم تئوریک این نرم‌افزار آشنا می‌کند. البته تا زمانی که دانش‌آموزان به‌صورت عملی آموخته‌های خود را پیاده‌سازی نکنند، فرآیند آموزش تکمیل نخواهد شد. کتایون کمانگر، این منبع آموزشی ارزشمند را تالیف کرده و در اختیار دانش‌آموزان و دیگر علاقه‌مندان قرار داده است.

اگر فرآیند یادگیری فنون طراحی گرافیک را مانند یک پلکان در نظر بگیریم، پله‌های اول از آنِ فتوشاپ است، اما به محض پیشرفت و یادگیری اصول اولیه، نیاز است تا در طی مسیر این پلکان، به سراغ نرم‌افزارهایی مانند کورل دراو و ایلاستریتور برویم. کتاب نرم‌افزار گرافیکی Corel DRAW (مقدماتی و پیشرفته) به ما کمک می‌کند تا با اصول کار با این نرم‌افزار کورل آشنا شویم و بتوانیم آموخته‌های اولیه‌ی خود را در کنار تجربیات خود قرار دهیم و شاهد پیشرفت چشمگیر خود در طراحی باشیم.

کتابی که پیش رو داریم، به دو بخش مقدماتی و پیشرفته تقسیم شده و با کلیاتی از نرم‌افزار Corel DRAW و نیازمندی‌های اولیه برای راه‌اندازی و استفاده از آن آغاز می‌شود. سپس با آموزش‌های اولیه از کار با محیط نرم‌افزار و ابزارهای ترسیم پیش می‌رود و انواع ترسیمات را شرح می‌دهد. نگارش متن، تغییرات و تبدیل‌ها، رنگ‌آمیزی اشکال، لایه‌ها و اصلاح ترسیمات نیز در ادامه توضیح داده می‌شوند. بخش‌های بعدی کتاب نرم‌افزار گرافیکی Corel DRAW (مقدماتی و پیشرفته) نیز به جلوه‌های ویژه (مانند Shadow, Blend, Transparency, Perspective, Script و...)، کار با تصاویر Bitamp و چاپ تصاویر اختصاص داده شده‌اند. لازم به ذکر است که در پایان هر فصل، خلاصه‌ی مطالب، آزمون تئوری و آزمون عملی نیز وجود دارد.

گفتنی‌ست این کتاب آموزشی توسط موسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران و با همکاری آموزش و پرورش به چاپ رسیده است.

کتاب نرم‌افزار گرافیکی Corel DRAW (مقدماتی و پیشرفته) برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین اصلی این اثر، دانش‌آموزان رشته‌ی گرافیک رایانه یا گرافیک کامپیوتری در هنرستان‌های کار و دانش هستند.

در بخشی از کتاب نرم افزار گرافیکی Corel DRAW (مقدماتی و پیشرفته): شاخه کاردانش می‌خوانیم

گاهی اوقات در طراحی لازم است اشیایی را با هم گروه‌بندی کرده و عملیاتی را هم‌زمان روی آن‌ها انجام دهید و گاهی نیز از ترکیب اشیا، شئ جدیدی ایجاد کنید. در هر دو مورد می‌توان گروه‌بندی را مجدداً از بین برده یا اشیای مرکب را تفکیک کرده و آن‌ها را به‌طور مستقل مورد استفاده قرار داد. برخی از اعمال مانند ترازبندی و توزیع اشیا با فاصله یکسان که به نظم طراحی کمک می‌کنند نیز معمولاً روی تعدادی از اشیا، هم‌زمان انجام می‌شود.

گروه‌بندی اشیا اغلب به این علت انجام می‌شود که بتوانیم عملیاتی را هم‌زمان روی تعدادی شئ انجام دهیم. برای گروه‌بندی اشیا، از دستور Group استفاده کنید. ابتدا اشیای مورد نظر را انتخاب کرده و سپس از منوی Arrange گزینه Group را انتخاب کنید.

وقتی اشیا را گروه‌بندی می‌کنید، با کلیک کردن روی یکی از آن‌ها، کل گروه انتخاب شده و عملیاتی مانند تغییر مکان، تغییر اندازه، دوران، کشیدگی، تغییر مقیاس، تغییر رنگ، تغییر خصوصیات خطوط و... هم‌زمان روی تمام اشیای موجود در آن گروه انجام می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مقدمه
پیش‌آزمون
نرم‌افزار گرافیکی CorelDRAW (مقدماتی)
واحد کار 1: توانایی شناخت نرم‌افزار
واحد کار 2: توانایی کار با محیط نرم‌افزار و ابزارهای کمکی ترسیم
واحد کار 3: توانایی ترسیمات در CorelDRAW
واحد کار 4: توانایی نگارش متن در CorelDRAW
واحد کار 5: توانایی عملیات تبدیلی در CorelDRAW
واحد کار 6: توانایی گروه‌بندی موضوعات
واحد کار 7: توانایی رنگ‌آمیزی موضوعات در CorelDRAW
نرم‌افزار گرافیکی CorelDRAW (پیشرفته)
واحد کار 8: توانایی مرتب کردن لایه‌ها و موضوعات در CorelDRAW
واحد کار 9: توانایی انجام عملیات اصلاحی در CorelDRAW
واحد کار 10: توانایی کار با جلوه‌های ویژه CorelDRAW
واحد کار 11: توانایی ذخیره، بازیابی، صادر و وارد کردن فایل در CorelDRAW
واحد کار 12: توانایی کار با تصاویر Bitmap
واحد کار 13: توانایی اجام عمل چاپ
آزمون پایانی نظری
آزمون پایانی عملی
پروژه
پاسخ‌نامه
ضمیمه
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نرم افزار گرافیکی Corel DRAW (مقدماتی و پیشرفته): شاخه کاردانش
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات377
زبانفارسی
شابک978-964-354-655-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن، کتاب‌های کمک آموزشی متوسطه دوم
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نرم افزار گرافیکی Corel DRAW (مقدماتی و پیشرفته)

برای دریافت کتاب نرم افزار گرافیکی Corel DRAW (مقدماتی و پیشرفته) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.