معرفی و دانلود کتاب نامه‌های اسکروتیپ: نامه‌های یک شیطان عالی مقام به یک شیطان دون پایه

عکس جلد کتاب نامه‌های اسکروتیپ: نامه‌های یک شیطان عالی مقام به یک شیطان دون پایه
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نامه‌های اسکروتیپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نامه‌های اسکروتیپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نامه‌های اسکروتیپ: نامه‌های یک شیطان عالی مقام به یک شیطان دون پایه

کتاب نامه‌های اسکروتیپ، اثری گیرا و جذاب از سی. اس. لوئیس، نویسنده‌ی ایرلندی است که در بحبوحه‌ی جنگ جهانی دوم، نگاشته شده. این کتاب داستانی، با بیانی طنز و به‌صورت مجموعه‌ای از نامه‌های حاوی آموزه‌های شیطانی، به رشته‌ی تحریر درآمده است. کتاب پیشِ رو شامل داستان‌های هفتگی یک نشریه‌ی مذهبی به‌نام گاردین در سال 1941 است که در نهایت در کنار هم گردآوری شدند. این نامه‌ها با ظرافت هرچه تمام‌تر، پرده از امیال و خصایص تاریک انسان‌ها، برمی‌دارد.

درباره‌ی کتاب نامه‌های اسکروتیپ

می‌گویند شیطان تاب تحقیر شدن را ندارد و بهترین راه برای بیرون راندنش، تمسخر اوست. سی. اس. لوئیس، یک‌راست سر اصل مطلب می‌رود و اشتباهات بزرگ انسان را در مورد شیاطین، انکار وجود آن‌ها و باور بیش‌ازحد به آن‌ها می‌داند. او به ما یادآوری می‌کند که شیطان موجودی دروغ‌گو است. کتاب نامه‌های اسکروتیپ، دربردارنده‌ی آموزه‌های شیطان بزرگ و کارکشته‌ای به‌نام اسکروتیپ خطاب به شیطانی دون‌پایه به‌نام ورم‌وود است. این کتاب در دفاع از دین مسیحیت و به‌شکل طنز نوشته شده است و 31 نامه‌ی پندآموز شیطانی را شامل می‌شود که هر انسان اهل تفکری را به کنکاش درون خود، وادار می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب نامه‌های اسکروتیپ

کلایو استیپلز لوئیس، در کتاب خود، شیطان کاردان و زبردستی به‌نام اسکروتیپ را استاد شیطان تازه‌کار و عجولی به‌نام ورم‌وود قرار می‌دهد. ارتباط بین این دو از طریق نامه‌های مختلفی است که حاوی شیوه‌ی رفتار درست با انسان، یا به‌تعبیر شیاطین، بیمار آن‌هاست.

در این نامه‌ها، با شخصیت‌های گوناگونی از جمله مردی جوان، مادر او و نامزدش، آشنا می‌شویم که مسئولیت هر کدام با یک شیطان است. ورم‌وود، گلابوس و اسلامتریمپت، سه شیطان همراه با این اشخاص هستند. داستان اصلی حول شخصیت مرد جوان یا درواقع شخصیت بیمار می‌چرخد که شرح‌حال او را از زبان اسکروتیپ خطاب به ورم‌وود، برادرزاده‌اش، می‌خوانیم.

اسکروتیپ تجارب خود را در کشاندن انسان‌ها به مسیر لوسیفر (پدر دوزخی شیاطین) در اختیار ورم‌وود می‌گذارد. ورم‌وود شیطان تازه‌کار، بی‌مسئولیت و عجولی‌ست که گاه‌به‌گاه بیمار خود را به‌سمت گناهان شدید سوق می‌دهد. با این‌حال عموی او، اسکروتیپ، روش‌های نوین را به او می‌آموزد و آن‌چه ما در هر نامه می‌خوانیم، شرحی از شیوه‌های متنوع و به‌روزشده‌ای‌ست که شیطان‌ها در برخورد با انسان‌ها در پیش می‌گیرند.

سی. اس. لوئیس، با دفاع از دین و عقاید مذهبی خود، به نقد عصر حاضر، زندگی مدرن و رواج پوچ‌گرایی می‌پردازد. کتاب نامه‌های اسکروتیپ، به ما نشان می‌دهد که بالاترین گناه، تفکر و تعقل نکردن است و طی سالیان متمادی، قباحت برخی از کارها، مانند پرخوری، شکسته شده و آن‌چه در میان انسان‌ها رواج پیدا کرده است، از دیرباز در دسته‌ی گناهان موردتوجه قرار داشته.

کتاب نامه‌های اسکروتیپ، اثری فکاهی‌ست؛ اما صراحت، شفافیت و جملات ساده ولی عمیق آن، سبب می‌شود که فرایند تغییر تدریجی، دگرگونی‌های شخصیتی انسان‌ها و تحولات اجتماعی دنیای مدرن که آهسته‌آهسته درونمان ریشه دوانده، خود را نشان دهند و ما را به فکر فرو برند.

نویسنده در نامه‌های اسکروتیپ به برادرزاده‌اش، شخصیت‌های دیگری را نیز معرفی می‌کند که هرکدام روایت‌گر بخشی از ماجرا هستند.

نسخه‌ی متنی این کتاب را یاسین قاسمی‌بجد ترجمه و نشر کتاب یاسین آن را چاپ کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب نامه‌های اسکروتیپ

  • برنده‌ی جایزه‌ی آودی بهترین کتاب کلاسیک در سال 2000
  • پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون

نکوداشت‌های کتاب نامه‌های اسکروتیپ

  • نامه‌های اسکروتیپ، کتابی درخشان و در عین‌حال قابل احترام است که باید به یک کتاب کلاسیک تبدیل شود. (گاردین)
  • سی. اس. لوئیس متقاعدکننده و ایده‌آل برای مردمان خوبیست که می‌خواهند مسیحی باشند؛ اما عقل مانع آن‌ها می‌شود. (نقد و بررسی کتاب نیویورک تایمز)
  • کتاب نامه‌های اسکروتیپ، توانایی نویسنده را در خلق یک نمایش و ارائه‌ی چشم‌اندازهایی جذاب از زندگی مسیحی نشان می‌دهد. او با به‌کارگیری شخصیت‌های مختلف و طراحی داستانی گیرا، همه‌چیز را به‌شکل رنگارنگ، پرجنب‌وجوش و فعال، روایت می‌کند. (مسیحیت امروز)
  • سی. اس. لوئیس، به‌مانند معدود افرادی از قرن گذشته متوجه شد که ایمان تا چه اندازه عمیق، مبتکرانه و عقلانی است. (مسیحیت امروز)

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی کتاب نامه‌های اسکروتیپ

  • در سال‌های 2000 تا 2014 یک تئاتر با اقتباس از کتاب نامه‌های اسکروتیپ، به کارگردانی آنتونی لاوتون (Anthony Lawton) به‌روی صحنه رفت. در این نمایش هر نامه با موسیقی و اجرای متفاوتی اجرا شد که استقبال مخاطبان را به‌همراه داشت.
  • در سال 2007، یک فیلم مستند به‌نام دوستدار شما، اسکروتیپ: شیطان و سی. اس. لوئیس (Affectionately Yours, Screwtape: The Devil and C. S. Lewis) با الهام از این کتاب توسط تام دالیس ( Tom Dallis)، ساخته شد. این فیلم که در شبکه‌ی تاریخ آمریکا، نمایش داده شد، به بررسی تفکرات و عقاید نویسنده‌ی کتاب می‌پردازد.
  • در سال‌های 2008 و 2009، یک نمایش رادیویی برنده‌ی جایزه‌ی آودی (در سال 2010) با الهام از این کتاب و به گویندگی بازیگر معروف، اندی سرکیس، ساخته و اجرا شد.

کتاب نامه‌های اسکروتیپ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی علاقه‌مندان به داستان‌هایی با سبک نامه‌نگاری که محتوای مذهبی، عقیدتی آمیخته با نگرش‌های فلسفی و خودشناسی دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب نامه‌های اسکروتیپ: نامه‌های یک شیطان عالی مقام به یک شیطان دون پایه می‌خوانیم

ورم‌وود عزیز

نگران‌کننده‌ترین چیز در آخرین گزارش از بیمار این است که او هیچ‌یک از تصمیمات قطعی که مشخصه تبدیل اولیه او بودند را انجام نمی‌دهد. دیگر امید به فضیلت دائمی ندارم. حتی توقع ندارم که او زندگی‌اش را وقف «فضیلت» کند؛ بلکه فقط امید دارم که وسوسه‌های روزانه و ساعتی را برآورده کند! این خیلی بد است.

در حال حاضر برای من فقط یک کار وجود دارد که باید انجام دهم. بیمار تو متواضع شده است. آیا توجه او را به این واقعیت جلب کرده‌ای؟ وقتی انسان از داشتن فضایل آگاه می‌شود، همه‌ی فضایل برای ما کمتر ترسناک هستند؛ اما این به‌ویژه در مورد فروتنی صدق می‌کند. او را در لحظه‌ای که واقعا فروتن است، بگیر و این فکر را به ذهنش بیاور: «چه جالب! من متواضع هستم» و تقریبا بلافاصله غرور - غرور به فروتنی خودش - به‌وجود می‌آید. اگر او متوجه این خطر شد و سعی کرد این نوع جدید غرور را سرکوب کند، به او بگو به تلاشش افتخار کند - و همین‌طور در مراحل مختلفی که می‌خواهی. اما این را خیلی طولانی نکن، چون ممکن است حس شوخ طبعی و تناسب او بیدار شود و در این صورت او فقط به تو می‌خندد.

اما راه‌های دیگری برای جلب توجه او به فروتنی وجود دارد. دشمن ما با این فضیلت می‌خواهد توجه انسان را از خودش به دیگران معطوف کند. تمام تحقیر و نفرت از خود، در درازمدت، فقط برای این هدف طراحی شده است. مگر این‌که به این هدف برسند، برای ما ضرر کمی دارند. و حتی اگر او را نگران خودش نگه دارند، و مهم‌تر از همه، اگر بتوان خودخواری را نقطه شروع تحقیر دیگران و در نتیجه بدبینی و ظلم قرار داد، ممکن است به ما کمک کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نامه‌های اسکروتیپ: نامه‌های یک شیطان عالی مقام به یک شیطان دون پایه
نویسنده
مترجمیاسین قاسمی بجد
ناشر چاپی کتاب یاسین
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات119
زبانفارسی
شابک978-622-91789-6-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نامه‌های اسکروتیپ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نامه‌های اسکروتیپ

برای دریافت کتاب نامه‌های اسکروتیپ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.