معرفی و دانلود کتاب مهمانی شام اولیری چاقه

عکس جلد کتاب مهمانی شام اولیری چاقه
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهمانی شام اولیری چاقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهمانی شام اولیری چاقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهمانی شام اولیری چاقه

کتابی کوتاه که هم شما را می‌خنداند و هم به فکر فرومی‌برد. کتاب مهمانی شام اولیری چاقه درباره‌ی مردی است که زندگی را ساده می‌گیرد؛ اما زندگی همه‌چیز را برای او سخت می‌کند! الکساندر مک کال اسمیت در این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی بولینگر وودهاوس در بخش کتاب طنز، با لحنی شیرین، دلنشین و جذاب، از اتفاقات خنده‌داری می‌‌گوید که به‌علت اضافه‌وزن، برای اولیری چاقه می‌افتد.

درباره‌ی کتاب مهمانی شام اولیری چاقه

اگر کسی با ظاهرش مشکلی نداشته باشد، آیا وظیفه‌ی ماست که درباره‌ی ظاهر او نظر بدهیم؟ اگر کسی بینی بزرگی دارد، باید حتماً به او بگوییم که بینی‌اش را عمل کند؟ اگر فردی مشکلی در ظاهر داشته باشد، باید به روی او بیاوریم؟ اگر به شخصی چاق برخوردیم، باید حتماً از انواع رژیم و فواید لاغر شدن صحبت کنیم؟ اگر آن شخص نمی‌تواند در عرض یک دقیقه مشکل (البته مشکلی که به تشخیص ما مشکل است!) را حل کند، چه لزومی دارد درباره‌ی این موضوع با او صحبت کنیم؟ اگر آن فرد از ظاهرش راضی است، دخالت ما هیچ فایده‌ای ندارد. اولیری چاقه، شخصیت کتاب مهمانی شام اولیری چاقه (Fatty O'Leary's Dinner Party)، زندگی را ساده می‌گیرد و به حرف‌های دیگران درمورد ظاهرش اهمیت نمی‌دهد. او همسری زیبا، مهربان و همراه هم کنار خود دارد که همیشه از او حمایت کرده است. ماجرا از جایی شروع می‌شود که بعضی از افراد دخالت در زندگی اولیری را حق خود می‌دانند!

معرفی و دانلود کتاب مهمانی شام اولیری چاقه

«وقتی کتاب مهمانی شام اولیری چاقه را نوشتم، متوجه شدم که همه‌ی ما به‌نوعی درگیر جنون هستیم. من هیچ‌وقت قصد نداشتم کتاب طنز بنویسم؛ اما طنز وارد کتاب‌های من می‌شود! من از نوشتن این کتاب بسیار لذت بردم و اگر خوانندگان هم از مطالعه‌ی رمان من لذت برده‌اند، پس همه‌چیز رضایت‌بخش است!» این حرف‌ها را نویسنده‌ای می‌زند که سال‌ها استاد حقوق پزشکی بود؛ تااینکه دست به قلم برد و مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه، کتاب‌های کودک و مجموعه‌ی موفق «اولین آژانس کارآگاهی زنان» را نوشت. بعد از موفقیت این مجموعه و فروش بیست میلیون نسخه از آن، الکساندر مک کال اسمیت (Alexander McCall Smith) به یک نویسنده‌ی تمام‌وقت تبدیل شد. نویسنده‌ای که یکی از شاخصه‌های مهم کتاب‌هایش، طنز سرخوشانه‌ی آن‌هاست و در سال 2015، جایزه‌ی بولینگر وودهاوس را در بخش طنز از آن خود کرد.

اولیری چاقه مردی ساده، مهربان و دوست‌داشتنی است که در آرکانزاس آمریکا بدون توجه به نظرات دیگران، از زندگی‌اش نهایت لذت را می‌برد. مشکل در کتاب مهمانی شام اولیری چاقه از جایی آغاز می‌شود که همسر اولیری، بتی، به مناسبت تولد 40 سالگی او سفری به سرزمین آبا و اجدادی‌اش، ایرلند، ترتیب می‌دهد. مصیبت‌ها از همان ابتدای سفر شروع می‌شود؛ مصیبت‌هایی که خواندنشان هم شما را می‌خنداند هم دلتان را به درد می‌آورد. همه‌ی این مشکلات هم فقط به‌خاطر یک چیز است: چاقی و اضافه‌وزن. درست زمانی که فکر می‌کنید اوضاع اولیری چاقه از این بدتر نمی‌شود، همه‌چیز دست به دست هم می‌دهد تا خلاف این موضوع را به شما ثابت کند!

الکساندر مک کال اسمیت اتفاقات مسخره، احمقانه و خنده‌دار کتاب را آن‌قدر جذاب تعریف می‌کند که همه‌چیز را بی‌بروبرگرد باور می‌کنید! مثلاً اگر مردی چاق در وان حمام گیر بیفتد، چگونه او را بیرون می‌آورید؟ مسلماً وان را با بدبختی از حمام بیرون می‌آورید؛ بلکه مرد بیچاره از این مخمصه رهایی یابد! اما همه‌چیز در کتاب مهمانی شام اولیری چاقه به این سادگی نیست. کسانی که اولیری را احاطه کرده‌اند، کمر بسته‌اند که مشکلات را برای او چند برابر کنند!

معرفی و دانلود کتاب مهمانی شام اولیری چاقه

در کتاب مهمانی شام اولیری چاقه به یکی از مسائل مهم اجتماعی پرداخته می‌شود: دیدگاه دیگران نسبت‌به افرادی که اضافه‌وزن دارند. اولیری چاقه از زندگی خود بسیار راضی است و هر بار کسی درباره‌ی این موضوع صحبت می‌کند، اولیری شوخ‌طبعی و اعتماد‌به‌نفس را برای مواجهه با او به کار می‌گیرد. الکساندر مک کال اسمیت در این کتاب با هنرمندی هرچه تمام‌تر درباره‌ی پیش‌داوری‌های مردم و تعصبات سخن می‌گوید؛ آن‌هم با زبان طنز. اسمیت از کلیشه‌ها پرهیز می‌کند و افرادی را که اضافه‌وزن دارند، همان‌طور که هستند به تصویر می‌کشد.

کتاب مهمانی شام اولیری چاقه در مجموعه‌ی کتاب جیبی مینیماژ منتشر شده. نشر نیماژ این کتاب الکساندر مک کال اسمیت را با ترجمه‌ی مریم کاشانی روانه‌ی بازار کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مهمانی شام اولیری چاقه

  • سبک نوشتاری پربار، لطیف و انسانی الکساندر مک کال اسمیت در کنار طنز و توانایی او در توصیف مکان و شخصیت‌ها، او را به یکی از نویسندگان محبوب تبدیل کرده است. (نیویورک تایمز)
  • کتابی خواندنی، لذت‌بخش، مملو از شوخ‌طبعی‌های ظریف که هنگام خواندنش بلند بلند می‌خندید و با شخصیت اصلی‌اش همذات‌پنداری می‌کنید. کتاب مهمانی شام اولیری چاقه گوهری گران‌بهاست که لذت خواندن را برای شما چند برابر می‌کند. (Lovereading)
  • پر از طنازی! الکساندر مک کال اسمیت در این کتاب بیش از پیش خوانندگان را سرگرم می‌کند. (Scotland on Sunday)

کتاب مهمانی شام اولیری چاقه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های طنز علاقه دارید، کتاب مهمانی شام اولیری چاقه را حتماً بخوانید.

در بخشی از کتاب مهمانی شام اولیری چاقه می‌خوانیم

داستان درباره‌ی ماجراهای اولین سفر اولیری‌چاقه به ایرلند به‌مناسبت تولد چهل‌سالگی‌اش در تابستان 1979 است. این سفر، هدیه‌ی بتی برای همسرش بود. کسی که همیشه دلش می‌خواست یک تعطیلات به ایرلند برود؛ اما هیچ‌وقت برنامه‌هایش جفت‌وجور نشده بود. کپل و بتی همان‌قدر که خودشان را امریکایی می‌دانستند، همان‌قدر هم عرْق ایرلندی داشتند. البته کپل برای این احساسش دلیل محکمه‌پسند داشت: غیر از اسمش که ایرلندی بود، اصلیَت اجدادش هم به ایرلند برمی‌گشت. اسم پدربزرگش هم کورنلیِس پاتریک اولیِری بود. البته به نام کورنی پ. اولیری می‌شناختندش. کورنی پ. اولیری بر آن شد که بدبختی دیگر بس است و چهار سال قبل از وقوع جنگ جهانی اول، برای شروع زندگی جدید از منطقه‌ی پرتی در کانتی تیپراری ایرلند، به شهر فیت‌ویل امریکا مهاجرت کرد. در آرکانزاس چوب و الوار به‌وفور یافت می‌شد و بهترین جا برای راه‌اندازی کارخانه‌ی مبلمان کورنی بود.

او به امریکا آمده بود تا از آنچه در نظرش مصیبت و عذاب ایرلند بود، مثل باران‌های دائمی و نجیب‌زادگان انگلیسی‌ایرلندیِ ازدماغ‌فیل‌افتاده و بگومگوهای تمام‌نشدنی فامیلی، دور باشد. حالا که از ایرلند خلاصی یافته بود تازه رگ ایرلندی‌اش باد کرده و وطن‌دوست شده بود. درراستای برپایی خاندان بی‌آلایش اولیری، جلوی خانه‌ی دوطبقه‌ای که وسط فیت‌ویل ساخته بود تابلو زد: «چشم‌انداز تیپراری». معلوم نبود چرا چنین اسمی انتخاب کرده بود. خانه چشم‌انداز خاصی نداشت و صددرصد به تیپراری دید نداشت؛ چرا که بخش‌ عریض و طویلی از قاره‌ی امریکا و چهارهزار متر اقیانوس بین آن‌ها فاصله انداخته بود. اما همان‌طور که کپل یک بار به بتی گفته بود: «در زندگی همان چیزی را می‌بینیم که دلمان می‌خواهد ببینیم»، قطع‌به‌یقین پدربزرگش چیزی غیر از رؤیای دیدن تپه‌های نرم و دوردست ایرلند را در سر نداشته بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
پیش‌غذا: چلانده‌شدن
غذای اصلی: طعم سرزمین پدری
دسر: مرد خوش‌شانس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهمانی شام اولیری چاقه
نویسنده
مترجممریم کاشانی
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-600-367-643-5
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهمانی شام اولیری چاقه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مهمانی شام اولیری چاقه

برای دریافت کتاب مهمانی شام اولیری چاقه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.